Konkurso metu bus perkamos sertifikuotų specialistų darbo valandos, kurios konkrečiu laikotarpiu, pavyzdžiui, keleivių piko valandomis, Vilniaus oro uoste yra itin reikalingos. Anot Lietuvos oro uostų atstovų, kai kuriais laikotarpiais jau 2022 metų I ketvirčio metu esamas aviacijos saugumo darbuotojų pamainas gali papildyti 10-16 privataus sektoriaus darbuotojų.
Pasak Lietuvos oro uostų Saugos ir saugumo departamento vadovo Vido Kšano, ieškoti galimybės ateityje pasitelkti privatų verslą aviacijos saugumo srityje lėmė būsimas didesnis lankstumas formuojant pamainos darbo grafikus, galimybė operatyviai prisitaikyti prie keleivių piko laikotarpių, taip pat ir kitų oro uostų Europoje pavyzdžiai, kur tokia praktika jau įprasta ne vieną dešimtmetį.
„Reikėtų pabrėžti, kad už aviacijos saugumo užtikrinimą tiek dabar, tiek ateityje liks atsakingi Lietuvos oro uostai. Daugybė oro uostų veikia tokiu modeliu, kai aviacijos saugumo paslaugas teikia sertifikuoti, privataus verslo atstovai. Remdamiesi gerosiomis praktikomis iš įvairių užsienio šalių, nusprendėme inicijuoti pirkimo procedūrą ir tikimės sulaukti paraiškų iš vietos bei tarptautinės rinkos dalyvių“, – sako V.Kšanas.
Jo teigimu, įvairūs sėkmingi aviacijos saugumo modeliai, kuriami kartu su privataus sektoriaus atstovais, jau veikia Talino, Amsterdamo, Varšuvos, Liublianos ir daugelio Skandinavijos šalių oro uostuose.