Lietuvos paštą užplūdo skundų lavina dėl vėluojančių siuntinių – bendrovė pripažįsta, kad darbai stringa ir dėl automatizacijos

Pastaruoju metu Lietuvos paštą klientai užvertė skundais dėl vėluojančių siuntinių ir laiškų. „Nepykit bet Vytautas Didysis ant arklio per dvi savaites pasiekė Juodąją jūrą, o Lietuvos paštas nesugeba per tiek laiko iš Vilniaus iki Šiaulių voko pristatyti?“, – rekvizitai.lt svetainėje skundėsi vienas klientas. Bendrovė pripažįsta, kad šiuo metu siuntos vėluoja, o to priežastys – tiek išaugęs siuntų skaičius, tiek automatizuotų siuntų skirstymo diegimas.
Lietuvos pašto logistikos centras
Lietuvos pašto logistikos centras / Luko Balandžio / 15min nuotr.

15min redakcija pastaruoju metu pasiekė ne vienas skundas dėl itin suprastėjusios „Lietuvos pašto“ veiklos.

15min skaitytoja Sonata rašė, kad pastaruoju metu Lietuvos paštas praktiškai „nustojo dirbti“.

„Tiksliau sakant nustojo visiškai dirbti, rekvizitai.lt yra keli tūkstančiai blogų atsiliepimų, skundų, fesibuke taip pat vien blogi atsiliepimai, netgi laikraščius nustojo pristatinėti“, – piktinosi redakcijai parašiusi Sonata.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Lietuvos pašto logistikos centras
Luko Balandžio / 15min nuotr./Lietuvos pašto logistikos centras

Iš tiesų, atsivertus rekvizitai.lt tinklalapį matyti daugybė neigiamų atsiliepimų – gyventojai piktinasi ne tik dėl vėluojančių siuntų, bet ir tokių atvejų, kai į Lietuvą pristatyta siunta buvo ir vėl grąžinta siuntėjui į užsienį užuot pasiekusi adresatą Lietuvoje.

Tuo tarpu 15min skaitytoja Aistė, dirbanti su internetinėmis parduotuvėmis, rašė, kad jau daugelį metų siunčia siuntas per Lietuvos paštą. Problemos, pasak jos, prasidėjo valstybės valdomai įmonei paskelbus apie perėjimą prie automatizuotų siuntų skirstymo.

„Nuo robotizuotų linijų paleidimo dienos siuntos keliauja ne 1-3 darbo dienas, kaip būdavo anksčiau, bet 3-8 darbo dienas arba siuntos apskritai dingsta. Tada prasideda raganų medžioklė, nes kompensacijų paštas nenori duoti. Patys pašto darbuotojai taip pat paliudija, kad robotas nuolat stringa. Niekam ne paslaptis“, – rašė skaitytoja.

Aistė piktinosi dėl neefektyviai panaudotų valstybės lėšų. Kaip anksčiau skelbta, į šį projektą Lietuvos paštas investuoja 24 mln. eurų.

Lietuvos paštas problemas pripažįsta

Lietuvos paštas 15min pripažino, kad klientų skundų srautas šį vasarį išaugo apie 60 proc., tačiau tai siejo su dvigubai didesnias siuntų srautais nei praėjusiais metais.

Visgi Lietuvos paštas pripažįsta, kad dalis siuntų ir laiškų vėluoja ir viena to priežasčių – automatizuotų siuntų skirstymo diegimas. Tiesa, valstybės valdoma įmonė žada, kad šios problemos laikinos.

„Nuo kovo 1-osios Lietuvos paštas pradėjo perėjimą prie automatizuoto siuntų skirstymo. Šiuo metu pereinamajame laikotarpyje: palaipsniui pajungiame ir kalibruojame visus operacijų procesus, kurių yra šimtai, atliekame sistemų tobulinimo darbus. Kadangi veiklą vykdome 24 valandas per parą 7 dienas per savaitę, visus šiuos darbus tenka įgyvendinti paraleliai, nestabdant einamosios veiklos.

Tokios apimties projekte neišvengiamai kyla ir iššūkių, dėl kurių šiuo laikotarpiu dalis siuntų gali vėluoti. Atsiprašome klientų dėl patiriamų nepatogumų – darome viską, kad visas siuntas pristatytume kuo greičiau“, – išplatintame įmonės pranešime teigia Norbertas Žioba, Lietuvos pašto Rinkodaros ir pardavimų vadovas.

Anot jo, siekiant užtikrinti kuo spartesnį ir sklandesnį siuntų pristatymą, Lietuvos paštas šiuo laikotarpiu dedikavo papildoma žmonių komandą, kuri Vilniaus logistikos centre pamainomis dirba visą parą. Papildomi darbuotojai taip pat įdarbinti kituose padaliniuose, didesniais pajėgumais šiuo laikotarpiu veiks ir klientus aptarnaujantis kontaktų centras. Nuo šiol klientų patogumui su konsultantais galima susisiekti ir trumpuoju numeriu 1842.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Lietuvos pašto logistikos centras
Luko Balandžio / 15min nuotr./Lietuvos pašto logistikos centras

N. Žioba pažymi, kad papildomų iššūkių šiuo metu kelia vis dar dėl pandemijos sutrikusi tarptautinė logistikos grandinė, taip pat neįprastai didelis siuntų srautas, kuris išlieka panašiame lygyje kaip intensyviausiais lapkričio-gruodžio mėnesiais. Vasario mėnesio duomenys rodo, kad LP EXPRESS paštomatais ir kurjeriais keliavęs siuntų kiekis buvo daugiau nei dvigubai didesnis nei tuo pačiu periodu prieš metus. Dėl to esą pereinamuoju veiklos laikotarpiu atsirado vėlavimų.

„Perėjimą prie automatizuoto skirstymo buvome suplanavę kovą, kai siuntų srautas paprastai būna sumažėjęs. Tačiau dėl karantino ribojimų jis išlieka labai aukštas. Dėl to paskutinius automatizuoto skirstymo projekto etapus įmonės komandai tenka įgyvendinti išskirtinėmis sąlygomis, tad net ir su papildomais resursais bei prevencijos priemonėmis tam tikrų veiklos trikdžių išvengti, deja, nepavyksta. Dabar esame sutelkę visas pajėgas išspręsti susidariusius vėlavimus “, – sako N. Žioba.

Bendrovė tvirtina, kad šie vėlavimai – laikini. Baigtas diegti automatizuotas siuntų skirstymas padės gerinti pašto paslaugų kokybę, siuntų pristatymo greitį, mažins klaidų tikimybę, kurios neišvengiamos siuntas skirstant rankiniu būdu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų