Sukčiai siunčia el. laiškus, kuriuose rašoma apie neva gautą siuntinį ir tam, kad jis būtų perduotas, prašoma paspausti nuorodą bei sumokėti tam tikrą pinigų sumą. Ji svyruoja nuo 2 iki beveik 10 eurų.
Dar vienas apgaulės scenarijus – sukčiai nusitaiko į įvairius daiktus parduodančius asmenis. Sukčiai susisiekia su pardavėju, iš karto praneša, kad be jokių derybų perka daiktą. Kai dėl jo susitariama, atsiunčia SMS žinutę su prisijungimo nuoroda, kuri nukreipia į tariamą „LP Express“ platformą. Joje deklaruojama apie atliktą užsakymą ir pinigų sumokėjimą. Tam, kad tuos pinigus pardavėjas gautų (jie būtų įskaityti į pardavėjo mokėjimo kortelę) šioje platformoje jis turi suvesti savo kortelės duomenis. Tokiu būdu visi kortelės duomenys atsiduria sukčių rankose – jie gali disponuoti kortelėje esančiomis lėšomis.
Lietuvos paštas atkreipia dėmesį – tokie laiškai ar SMS žinutės „LP Express“ vardu nėra siunčiami ir ragina žmones išlikti budriems, nepateikti mokėjimo kortelės duomenų ar neatlikti jokių mokėjimų.
„Sukčiai įdeda vis daugiau pastangų, kad jų apgaulingi pranešimai kuo labiau panašėtų į tikrus siunčiamus „LP Express“ klientams – jie naudoja įmonės logotipą, spalvas, grafinius simbolius, nurodo Lietuvos pašto kontaktus. Dėl to raginame išlaikyti budrumą – paties Lietuvos pašto siunčiamuose laiškuose niekada nebūna nuorodų į tiesioginius mokėjimus, niekada neprašoma suvesti mokėjimo kortelių ar kitokių asmens duomenų. Už paslaugas apmokėti galima tik prisijungus prie savitarnos ir naudojant el. bankininkystę“, – sako Lietuvos pašto Saugos ir prevencijos departamento vadovas Andrius Varnelis.
Informaciją apie sukčių veiksmus Lietuvos paštas visuomet perduoda atsakingoms institucijoms.
„Su tokio paties pobūdžio sukčiavimais, kuomet apgaulingai naudojami žinomų įmonių pavadinimai, susiduria ne tik Lietuvos paštas bet ir daugiau įmonių. Esame iniciavę ir šiuo metu kartu su atsakingomis institucijomis ieškome greitų bei efektyvių techninių ir teisinių sprendimų, kurie padėtų sustabdyti tokias neteisėtas veikas ir užkirstų joms kelią“, – teigia A.Varnelis.
Apie panašius sukčiavimo atvejus Lietuvos pašto klientai informuojami interneto svetainėje, naujienlaiškiais. Įmonės atstovai prašo informacija pasidalinti ir su pažįstamais, šeimos nariais.