„Projektas įgyvendinamas atsižvelgiant į pasikeitusias siuntimo tendencijas: siunčiamų el.komercijos daiktų kiekis auga, o laiškų – tolygiai mažėja. Todėl pastaraisiais metais laiškininko darbe vyksta ryški transformacija – iš laiškų pristatytojo jis tampa siuntų kurjeriu. Kartu keičiasi ir infrastruktūros poreikis, nes laiškininkai nėra pajėgūs pristatyti išaugusių siuntų kiekių. Atsižvelgdami į sėkmingą mobiliojo laiškininko patirtį, kai kaimo vietoves aptarnaujantys laiškininkai buvo aprūpinti tarnybiniais automobiliais, juos planuojame suteikti ir kitiems laiškininkams“, – sako Lietuvos pašto tinklo direktorius Jonas Sadauskas.
Remiantis Lietuvos pašto duomenimis, nuo 2015 m. siuntų kiekis nuolat auga – maždaug 10-25 proc. per metus. Pandemijos metu siuntų kiekiai išaugo dar ryškiau – šiuo metu jie yra dvigubai didesni. Laiškų kiekiai, priešingai, tendencingai krenta – nuo 2017 metų sumažėjo apie 30 proc., prognozuojame, kad 2024 metais jų kiekis kris iki 60 proc.
Lietuvos paštas jau paskelbė viešąjį konkursą dėl naujų tarnybinių automobilių nuomos pirkimo. Planuojama įsigyti daugiau kaip 300 tarnybinių automobilių, kurie laiškininkams bus suteikti 2022-ųjų metų vasarą. Šiuo metu vykdomas detalus projekto darbų planavimas. Renkantis automobilius atsižvelgiama į tokius kriterijus kaip jo talpumas, degalų rūšis, integruotas GPS, taip pat atsižvelgiama į CO2 emisijos rodiklius – siekiama, kad automobiliai būtų kuo draugiškesni aplinkai.
Lietuvos pašto autoparke šiuo metu daugiau nei 600 automobilių. Iš jų 2019-2020 metais nuomos pagrindais įsigyti tarnybiniai automobiliai, kuriais buvo aprūpinti 440 mobiliųjų laiškininkų. Praėjusį spalį bendrovė išsinuomojo du pilnai elektra varomus mikroautobusus, kuriais pristatomos siuntos Vilniaus mieste. 2021 m. bendrovė papildomai išsinuomojo 60 naujų lengvųjų krovininių automobilių siuntų pristatymui.