Prognozuojama, kad šiemet šalies reklamos rinka augs 2,4 proc., teigiama „Kantar TNS“ pranešime.
„Augimą kai kuriuose žiniasklaidos kanaluose pernai ženkliai lėmė alkoholio reklamos bumas prieš įsigaliojant draudimui. Alkoholio reklamos draudimas ekspertų nurodomas kaip pagrindinė priežastis, kurį gali pristabdyti reklamos rinkos augimą šiais metais“, – pranešime sakė „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Pasak jos, bendrą reklamos apimčių augimą šiemet turėtų lemti aktyvi konkurencija mažmeninės prekybos ir telekomunikacijų sektoriuose, palankios šalies ekonominės prognozės bei augantis vidaus vartojimas.
„Kantar TNS“ duomenimis, televizijos reklamos apimtys pernai augo 2,7 proc. iki 50 mln. eurų (45 proc. rinkos), banerinės interneto reklamos – 12,2 proc. iki 20,2 mln. eurų (18,2 proc. rinkos), lauko reklamos – 15,8 proc. iki 11 mln. eurų (9,9 proc. rinkos).
Radijo reklamos apimtys padidėjo 10,1 proc. iki 9,8 mln. eurų (8,8 proc. rinkos), kino reklamos – 10 proc. iki 1,1 mln. eurų (1 proc. rinkos), vidaus reklamos – 25 proc. iki 1 mln. eurų (0,9 proc. rinkos).
Tuo metu reklamos žurnaluose ir laikraščiuose apimtys pernai sumenko atitinkamai 13,5 proc. iki 9,6 mln. eurų ir 6,6 proc. iki 8,5 mln. eurų. Pernai žurnalams teko 8,6 proc., laikraščiams – 7,6 proc. šalies reklamos rinkos.
Šiemet didžiausias augimas prognozuojamas interneto reklamai – 9,5 proc., kino reklama turėtų augti 7,5 proc., radijo reklama – 3 proc., televizijos reklama – 1,5 proc., o vidaus reklama – 0,5 procento. Toliau turėtų mažėti išlaidos reklamai laikraščiuose (6,8 proc.) ir žurnaluose (2,7 proc.), 1 proc. smukimas prognozuojamas ir lauko reklamai.