Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Linava“: Griežtinami reikalavimai iš Lietuvos į Baltarusiją įvažiuojantiems vežėjams

Nuo rugpjūčio 30 d. visoms transporto priemonėms, įvažiuojančioms su prekėmis iš Lietuvos į Baltarusiją, bus taikomi griežtesni reikalavimai. Joms bus uždedami navigaciniai įrenginiai – specialios plombos, kurios leis šios šalies pareigūnams stebėti vilkikų maršrutą jų teritorijoje, iki kol kroviniai pasieks reikiamą vietą. Navigacinės plombos uždėjimas kainuos apie 50 eurų.
Sunkvežimiai prie Medininkų pasienio posto laukia leidimo įvažiuoti į Baltarusiją
Sunkvežimiai prie Medininkų pasienio posto / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Tokį sprendimą š. m. liepos 28 d. priėmė Baltarusijos Ministrų taryba. Iki tol tokios navigacinės plombos buvo taikomos tik koronaviruso (COVID-19) pandemijos metu, nuo pernai gegužės 25 d. ir tik toms transporto priemonėms, kurios pažeisdavo nustatytus reikalavimus, pavyzdžiui, nesilaikydavo nustatyto maršruto. Tokiais atvejais Baltarusijos pareigūnai spręsdavo, ar plombuoti krovinį ir stebėti jo judėjimą nuotoliniu būdu, ar lydėti jį specialiu konvojumi iki krovinio pristatymo vietos.

Šios naujovės nebus taikomos tik dviem atvejais. Prekėms, kurios gabenamos tranzitu per Lietuvos ir Baltarusijos teritorijas iš Kaliningrado srities į Rusiją. Taip pat ir sunkiasvoriams bei didelių gabaritų automobiliams, kuriems važiuoti reikalingas specialus atsakingų institucijų leidimas.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, panaši tvarka buvo ir pernai, tačiau skirtumas yra tai, kad nuo šiol ne tik pažeidėjai, bet ir visos iš Lietuvos atvykstančios parkrautos transporto priemonės bus plombuojamos.

„Tai papildomai kainuos krovinius gabenančioms įmonėms ir užims šiek tiek daugiau laiko, kol bus uždedamos ir nuimamos plombos. Svarbu paminėti ir tai, kad toks sugriežtinimas bus taikomas tik iš Lietuvos teritorijos atvykstantiems vežėjams, nesvarbu, ar tai mūsų šalies, ar Lenkijos, ar Vokietijos, ar kitų šalių vilkikai. Tuo tarpu su kroviniais vykstantiems vilkikams iš Lenkijos į šią kaimyninę šalį, nebus taikoma ši tvarka“, - sako Z.Buivydas.

Ši naujovė nepalies ir kitų Europos šalių vežėjų, pavyzdžiui, Vokietijos, Čekijos, Prancūzijos, jei jie su kroviniais į Baltarusiją įvažiuos per Lenkiją, bet jei norės įvažiuoti per Lietuvą – jau palies.

Pavyzdžiui, jei Lietuvos įmonės padalinys Lenkijoje iš Varšuvos gabena krovinį per Lenkijos – Baltarusijos pasienį, navigacinės plombos jam nebus dedamos, o jei tas pats vežėjas ir vilkikas norės per Lietuvą kirsti sieną – bus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų