Anot asociacijos „Linava“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo, labai svarbu užtikrinti kuo didesnę apsaugą transporto sektoriuje dirbantiems vairuotojams.
„Esame pasirengę mokėti už skiepus savo darbuotojams, jei valstybė leistų juos įsigyti, kai jau būtų gaunami pakankami kiekiai iš gamintojų. Taip pat esame pasiruošę bendradarbiauti padėdami rengti tvarkas ir koordinuoti procesus, jei būtų nuspręsta transporto sektoriaus darbuotojus įtraukti į prioritetinę vakcinacijos grupę“, - sako Z.Buivydas.
Asociacijos „Linava“ prezidento Romo Austinsko teigimu, vairuotojais dirbantys žmonės patiria didžiules rizikas užsikrėsti koronaviruso ir jo atmainomis, kurios jau pradėjo plisti ir Lietuvoje.
„Su ypač didele rizika susiduria šalies viduje dirbantys keleivinio transporto vairuotojai, kurie neturi galimybės būti socialiniame burbule, nes negali išvengti kontaktų, kai nuolat keliauja iš vienos vietovės į kitą veždami keleivius, krovinius, pristatydami siuntas. Su rizika užsikrėsti koronavirusu ir jo atmainomis susiduria ir tolimųjų reisų vairuotojai, kurie užtikrina, kad nesutriktų maisto ir kitų būtinų prekių tiekimo grandinės tarp Lietuvos ir Europos šalių, gabena krovinius ir taip apkeliauja daugybę šalių, tarp jų – ir aukštos rizikos“, - sako R.Austinskas.
Pasak „Linavos“ atstovų, transporto ir logistikos sektoriuose dirbantys žmonės labai saugosi, laikosi privalomų saugumo reikalavimų. Daugeliu atvejų keliaujant į svečias šalis yra sudarytos sąlygos vairuotojams krovinius perduoti saugiai – net neišlipant iš kabinos. Visgi to neužtenka, nes mūsų sektoriaus darbuotojai gyvena socialinį gyvenimą.
Šalies transporto sektoriuje dirba daugiau kaip 70 tūkst. vairuotojų, veiklą vykdo beveik 5000 įmonių, tačiau šis sektorius pamažu traukiasi dėl nepalankių sąlygų Lietuvoje savo veiklai plėtoti.
Jeigu jums kyla klausimų dėl COVID-19 vakcinos, siųskite juos mūsų redakcijai el. pašto adresu skiepai@15min.lt