– Ar dažnai jūsų paklausia, kaip miegate, kaip išsimiegojote? Dažnai juokaudami apie savo sritį profesionalai, ekspertai sako – batsiuvys be batų. Ar paslaptis, ant kokio čiužinio miegate jūs pats?
– Susitikime ryte, ir aš pasakysiu, koks Jūsų čiužinys ir ar Jūs gerai miegojote, esate žvalus ir pailsėjęs. Kai pamatau žmogų su šypsena ne lūpose, o akyse – žinau, kad jis gerai miegojo. Kartais neužtenka trumpo atsakymo „Gerai!“ į klausimą „Kaip miegojai?“.
O aš miegu ant čiužinio „Harmonija“. Nes norisi harmonijos ir šeimoje, ir darbe, norisi daugiau susikalbėjimo, ramybės. Mano miegamajame atsiduria ne visada brangiausias ar geriausiai pirkėjų vertinamas čiužinys. Namuose turėjau ne vieną mūsų gaminamą čiužinį, nes noriu išbandyti pats, kad galėčiau palyginti, kalbėti iš patirties. O „Harmonija“ tiko ir man, ir žmonai. Norėjome minkštesnio, labiau prisitaikančio prie kūno formų čiužinio. Harmoningam poilsiui.
– Įmonė „Lonas“ skaičiuoja 30 metų. Tai – kelių šeimos kartų verslas, kaip galėtumėte apibūdinti tą laiką. Kaip keitėsi „Lonas“, kaip vystėsi ir kas buvo sunkiausia įmonę auginant, plečiant?
– Didžiausias iššūkis – išlikti tuo, kas esi, Lonui išlikti tuo, koks jis yra šiandien, išlaikyti tai, ką jau turime sukūrę. Sudėtinga yra atpažinti ir suvaldyti augimą, nes norisi greitų pergalių, o ilgoje kelionėje yra pagundų nukrypti į šoną, bandyti peršokti per 10 laiptelių pirmyn.
Kuo toliau, tuo daugiau atsiranda galimybių greitai augti, tad pastarojo dešimtmečio sunkiausia dalis yra atsisakyti greitų pergalių vardan nuoseklaus ir tvaraus augimo. Žiūrime ne į metų planus, bet į ilgąją perspektyvą, kai lengvi ir greiti vaisiai – galbūt ne mums.
– Kaip keitėsi lietuvių suvokimas apie miegą, poilsį. Regis, tikrai buvo laikai, kai žmonės nekreipdavo dėmesio į tai, ant kokio čiužinio ilsisi. Gal net galvodavo, kad įmonės, siūlančios brangius čiužinius – kone lupikauja. Šiandien žmonės jau supranta kokybiško čiužinio, ramaus poilsio vertę ir naudą. Ar dar vis trūksta tam dėmesio?
– Keitėsi suvokimas, taip. Manau, kad Lietuvoje gyventi yra vis geriau, o su „geriau“ lietuviai atranda ir daugiau galimybių. Jaučiama visuomenės branda bei požiūris į tvarius gaminius, kai, vietoje pigaus gaminio, verta įsigyti ilgai tarnaujantį, kokybišką daiktą už jo vertą kainą.
Su lovų ir čiužinių rinka vyksta tas pats – mes parduodame ne tik produktą, bet ir komfortą, galimybę kokybiškai išsimiegoti. Džiugu, kad vis daugiau žmonių patiki mūsų – komforto ekspertų – filosofija. Pirkėjai įsigyja ne tik čiužinį, bet ir taip norimą nakties poilsį ir ramybę.
– Ką pastebite, ar žmonės dažniau renkasi čiužinį pagal savo poreikius iki sulaukę stuburų problemų, miego sutrikimų, ar vis tik labiau jau norėdami spręsti atsiradusias bėdas?
– Ir taip, ir taip. Svarbu pabrėžti, kad vien tik čiužinys neišspręs nemigos ar gilesnių sveikatos sutrikimų. Čiužinys – tik viena dedamųjų, itin svarbi miegamajame, kai pailsi kūnas. Vien su geriausiu čiužiniu nepasieksite kokybiško miego, jis neišspręs kasdienių konfliktų ar kitų nerimą keliančių situacijų, neprivers mankštintis ar nepersivalgyti. Svarbi ir žmogaus psichologinė būsena, vidinė ramybė, kuriai taip pat reikia skirti dėmesio ir į kurią reikia investuoti nemažai savo laiko.
Suderinus abi dalis – fiziologinę ir psichologinę – galima sukurti pilną miegamojo harmoniją, kokybiškai išsimiegoti ir pailsėti kiekvieną naktį. Tad čiužinys – nėra vaistas nuo visų ligų, o investicija į fiziologinę miego kokybę. Čia mes galime padėti. O štai kaip dieną pradėti ir pabaigti teigiama emocija ir pasiekti vidinę ramybę, reikia laiko suprasti ir išmokti.
– Apskritai, ar įmanoma susitvarkyti problemas vien pakeitus čiužinį. Veikiausiai dar atsiranda tokių, kurie sako, kad nejaučia skirtumo. Tiesa, per kiek laiko juntamas poveikis, juk ne po pirmojo miego, tiesa?
– Vien pakeitus čiužinį, visos problemos neišsispręs. Bet teisinga kūno padėtis, gera stuburo atrama miegą ženkliai pagerins.
Tiesa, ilgą laiką miegant ant netinkamo pagrindo, kūnas prisitaiko neteisingai atsipalaiduoti. Gali būti įtempiami raumenys, kurie net miego metu dirba, todėl ryte pabusite nepailsėję, skaudančia nugara, bus sunku išlipti iš lovos. Pakeitus čiužinį, 2-3 savaites vyksta kūno atsistatymas ir adaptacija, kai organizmas supranta, kad naktį gali visiškai atsipalaiduoti. Tad tikrai reikia laiko leisti kūnui prisitaikyti prie naujo pagrindo.
– Daug kalbama apie tai, kaip išsirinkti čiužinį. Šiandien žmonės neretai perka internetu, ar čiužinys toks pirkinys, kurį galima tinkamai įsigyti nuotoliu?
– Geriausiai yra gyvai pamėginti, pasimatuoti čiužinį salone, nes kiekvieno ir kūnas, ir pojūčiai yra itin individualūs. Bet, taupant laiką, esame prisitaikę prie rinkos poreikių ir leidžiame pirkėjui suklysti renkantis čiužinį: Trispalvei čiužinių kolekcijai siūlome 30 naktų išbandymo laikotarpį, per kurį galime pakeisti čiužinį.
Turime stiprią konsultantųekspertų komandą, kuri iš 14 čiužinių suaugusiems ir 6 čiužinių kūdikiams ir vaikams padeda išsirinkti tinkamą variantą. Nuotolinė konsultacija ir čiužinio rekomendacija telefonu ar el. paštu yra pasiteisinusi – didžioji dauguma pirkėjų yra patenkinti, nes išrenkame tinkamą čiužinį iš pirmo karto.
– Jeigu užeitume svečioj šalyje į jums nežinomo prekinio ženklo čiužinių parduotuvę, kaip rinktumės? Nuo ko pradėtumėte, ką vertintumėte?
– Labai geras klausimas. Gal visgi parduotuvės konsultantas būtų tas žmogus, iš kurio sužinočiau įmonės požiūrį į parduodamus gaminius, jų kokybę ir įmonės ekspertiškumą bandant išspręsti mano problemą: ieškau naujo čiužinio.
Išmėginęs konsultanto atrinktus čiužinius, tikėčiausi, kad man bus parduotas ne daiktas, bet kompleksinis sprendimas ir komfortas: įmonės patikimumas, įgyta patirtis, aptarnavimas, pristatymas, garantinis aptarnavimas. Tie dalykai, kurie keliauja kartu su čiužiniu, man būtų labai svarbūs.
– Daugeliui turbūt įdomu, kaip gi atpažinti, kad čiužinys tau tinkamas. Dažnai išgirstame, kad tiesiog turi nieko nejausti, negalvoti apie čiužinį. Ar sutiktumėte?
– Čiužinį pajausti reikia. Bet svarbu yra pajausti ir savo kūną. Pasikalbėję su konsultantu ar išsirinkę internetu kelis variantus, ateikite į saloną, atsigulkite ant čiužinio ir atsipalaiduokite. Taip, kaip namuose. Jei esate su striuke, paltu, švarku – nusiimkite juos, kad apranga būtų kuo lengvesnė.
Atsigulus užsimerkite ir leiskite sau keletą minučių pagulėti. Jei dažniau miegate ant šono ar ant pilvo, ta poza ir atsigulkite. Pajusite, kiek čiužinys pasiduoda kūno spaudimui ir leidžia Jums atsipalaiduoti iki pirštų galiukų.
Viena dažniausių klaidų renkantis čiužinį yra jo minkštumo ar kietumo testavimas atsisėdus ant lovos krašto arba paspaudžiant su ranka. Čiužinius reikia bandyti taip, kaip įprastai miegate – visu kūnu. Priešingu atveju namuose pajusite visai kitas čiužinio savybes.
– Per 30 metų akivaizdu pasikeitė čiužinių gamybos standartai, kas šioje rinkoje buvo didžiausias lūžis? Gaminimo technika, medžiagos?
– Anksčiau buvo įsivaizduojama, kad čiužiniai gali būti tik spyruokliniai. Per 30 metų į rinką atėjo daug kitų medžiagų, kurios užsitarnavo ir mūsų, ir pirkėjų simpatijas.
Dar kitos medžiagos tik mėgina kurti naujas patirtis ir atrasti savo klientus. Bet svarbu paminėti, kad naujos medžiagos vis geriau prisitaiko prie kūno, yra laidžios orui, ilgaamžės ir tvarios.
– Kaip apskritai užčiuopiate poreikį pagaminti naują čiužinio modelį. Ar tiriant miego įpročius, ar tariantis su kineziterapeutais? Kiek tai užtrunka?
– Per 30 metų subūrėme didelį ratą klientų, kurie įsigyja mūsų čiužinius ne pirmą ir ne antrą kartą. Klausome jų, ką sako, ko trūksta, ko reikėtų. Kuriant pirmuosius čiužinius, tarėmės su specialistais, atrinkinėjome medžiagas, kurios yra tinkamiausios, norint sukurti vienų ar kitų savybių čiužinius, kurios suteikia geriausią atramą stuburui. Sukūrę čiužinių prototipus, patys bandėme namuose ne vieną mėnesį. Taip sukaupėme didelę bazę duomenų apie būtinas čiužinių dalis.
Naujo čiužinio sukūrimas gali užtrukti ir metus laiko – informacijos surinkimui, poreikių išsiaiškinimui, žaliavų tiekėjų atrinkimui, prototipo gamybai, testavimui. O jei aiškiai žinome, ko reikia pirkėjams, turime žaliavas, belieka tik pagaminti ir ištestuoti – truksime apie 3 mėnesius.
– Kaip nusprendėte, kad asortimente be čiužinių, dar norite gaminti ir lovas? Kodėl kolekciją pavadinote Muzikine?
– Asortimentą papildyti lovomis nusprendėme dėl to, kad matėme, jog su kokybiškais čiužiniais klientai ne visada gauna kokybišką pagrindą, ant kurio deda čiužinius. Taip gimė mintis pasiūlyti pirkėjams pilną, kokybišką miego komplektą – lovas ir čiužinius. Taip galime užtikrinti miego komfortą.
O muzika mus lydi nuo pirmų įkūrimo dienų ir atitinka mūsų filosofiją. Juk ir miegas, ir muzika leidžia atsipalaiduoti, kuria harmoniją ir kūnui, ir sielai. Muzika ir mums patiems, įkūrėjams, yra labai artima, todėl ne vieną gaminį rasite muzikiniu pavadinimu.
Prisiminkite tylą salėje, kai prasideda koncertas. Tą akimirką pranyksta kasdienybės rūpesčiai, ir jūs panyrate į garsų jūrą. Ar ši akimirka jums nepanaši į jausmą prieš užmiegant?