Loreta iš gėlių buria mamoms: IT įmonę palikusią floristę prieš šventę užplūdo užsakymai

Loreta Švogžlytė-Nemeikštienė šį savaitgalį nesiilsės. Sostinės Žvėryno rajone gėlių saloną „Gėlių burtai“ atidariusi informacinių technologijų (IT) specialistė pasiruošė žmonių antplūdžiui prieš Motinos dieną. „Vakarais nei kojų, nei rankų nejaučiu“, – apie pirmuosius keturis verslo mėnesius pasakojo floristė, kuri ne tik puokštes šventėms daro, bet ir dekoruoja įvairias įmones, kuria šeimos švenčių dekorą.
Loreta iš gėlių buria mamoms: prieš šventę IT įmonę palikusią floristę užplūdo užsakymai
Loreta iš gėlių buria mamoms: prieš šventę IT įmonę palikusią floristę užplūdo užsakymai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Specialiai tikrai šiai šventei ruošiuosi, labai norėčiau, kad žmonės irgi ruoštųsi“, – L.Švogžlytė-Nemeikštienė 15min atviravo, kad nuolatinių savo klientų prašė puokštę mamai užsakyti anksčiau. Tačiau prašymo jie neišgirdo – užsakymai plūsta paskutinę minutę.

Aš noriu gėles susiplanuoti, kad visi gautų, ko nori, o ne reiktų rinktis tik iš to, kas yra. Be to, noriu, kad gėlės būtų šviežios, – apie verslą pasakojo floristė.

„Bet žmonės gėlių neplanuoja visiškai, ir aš iš kavos tirščių bandau burti, kiek bus užsakymų. Aš noriu gėles susiplanuoti, kad visi gautų, ko nori, o ne reiktų rinktis tik iš to, kas yra. Be to, noriu, kad gėlės būtų šviežios“, – pasakojo verslininkė.

Specialiai Motinos dienai ji padarė ir medinių medalionų su sveikinimais mamoms: „Visoms mamoms širdelę paglosto.“

Ieško lojalių klientų

L.Švogžlytė-Nemeikštienė tikisi, kad savo klientus išauklės ir jie pradės gėles užsisakinėti bent prieš tris dienas: „Tada ir jiems nereikia laukti, ir man nėra streso, kad ką nors ne taip padarysiu.“

Verslininkę domina tik lojalūs, vis sugrįžtantys klientai, o didelio praeivių srauto jai nereikia, todėl ir didelės iškabos, liudijančios, kad čia yra pardavinėjamos gėlės, ji nekabino.

Moteris, kurios salonas veikia nuo sausio, pasakojo jau turinti pastovių klientų. „Yra klientų, kurių visas progas žinau – sutuoktuvių metines, pažinties metines, žmonų, dukrų, mamų gimtadienius“, – pasakojo ji.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Loreta iš gėlių buria mamoms: prieš šventę IT įmonę palikusią floristę užplūdo užsakymai
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Loreta iš gėlių buria mamoms: prieš šventę IT įmonę palikusią floristę užplūdo užsakymai

Tokios progos kaip Motinos diena L.Švogžlytei-Nemeikštienei yra tik papildomos pajamos, tačiau jos noras – turėti nuolatinių ir stabilių pajamų iš įvairių biurų dekoravimo, dekoro kūrimo vestuvėms, metinėms, gimtadieniams, krikštynoms ir pan.

„Tai yra renginiai, darbas su įmonėmis. Visas vietines įmones bandau verbuoti, kelias jau ir turiu, kurias pastoviai dekoruoju. Mano svajonė yra dvi kryptys – verslas ir tie tikrieji mano klientai. Žmonės įpratę, kad turi savo stomatologą, šeimos gydytoją, kirpėją. Tai kodėl neturėti savo floristo?“ – klausė verslininkė.

Vyrai – taupo, moterys perka sau

L.Švogžlytė-Nemeikštienė pasakojo, kad gėlės vis tik yra prabangos prekė.

„Labiausiai taupo vyrai. Moterys pradeda pirkti sau į namus. Tai yra nedidelė suma – iki 10 eurų. Turiu porą klientų, kuriems aš pati pas kelias savaites vežu. Už nedidelę sumą žmonės linkę pasiruošti. Net ir senjorai perka, tik jiems euras yra riba. Jie po vieną, po kelis žiedus nuperka. Jeigu gėlės pastovi savaitę, būna, kad ir atiduodu, kad jiems širdelę paglostytų“, – pasakojo moteris.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Loreta iš gėlių buria mamoms: prieš šventę IT įmonę palikusią floristę užplūdo užsakymai
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Loreta iš gėlių buria mamoms: prieš šventę IT įmonę palikusią floristę užplūdo užsakymai

Ji nemažai užsakymų gauna iš užsienyje gyvenančių lietuvių. „Paprastai, tai jauni uždarbiauti išvykę žmonės, sveikinę per šventes likusias mamas ir močiutes“.

IT paliko, bet nepamiršo

Moteris floristika domėjosi nuo pat vaikystės, tačiau 20 metų dirbo IT sferoje, o gėlių verslą, kaip teigė, vystė „iš pogrindžio“.

Paskutinė bendrovė, kurioje ji dirbo, buvo tarptautinė įmonė „Lenovo“, iš kurios išėjo savo noru ir nusprendė užsiimti tuo, dėl ko visuomet niežėjo pirštai – floristika. „Čia tas atvejis, kai svajonė taip spaudė smegenis ir veržėsi per kraštus, o aš nuo jos negalėjau pabėgti“, – sakė floristė.

„Žinojau rinką, visus IT specialistus žinojau vardais pavardėmis, įmonę pakeisti buvo tikrai labai paprasta. Vieną dieną viską nubraukt yra labai sunku. Prieš darbdavį jaučiausi nusidėjusi, atsiprašinėjau – einu ne pas konkurentus, bet grožio kurti. Tai buvo tikrai labai sunkus sprendimas“, – pasakojo L.Švogžlytė-Nemeikštienė.

IT projektų ji dabar nedaro, tačiau dažnai konsultuoja kolegas, pas ją į parduotuvę užsuka ir buvę jos viršininkai.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Loreta iš gėlių buria mamoms: prieš šventę IT įmonę palikusią floristę užplūdo užsakymai
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Loreta iš gėlių buria mamoms: prieš šventę IT įmonę palikusią floristę užplūdo užsakymai

„Ir klientai tie patys ateina. Tai „pletkus“ IT rinkos visus iki šiol žinau“, – juokėsi moteris.

Šiuo metu moteris dirba viena, dažniausiai – 6 dienas per savaitę. Norėtų pasisamdyti ir pagalbininkę, tačiau kol kas dar negali. Mat, kaip pasakojo verslininkė, dar ir pradinės investicijos kol kas neatsipirko.

Rožių beveik neturi

Lietuvių taip mėgstamų rožių floristė savo parduotuvėje turi vos kelias, ir tas laiko šaldytuve.

„Ankščiau žinojome tris gėles – tulpę, rožę ir freziją. Anuomet frezija buvo bene vienintelė „kitokia“ gėlė. Dabar „kitokių“ gėlių pasirinkimas yra be galo didelis, – pasakojo L.Švogžlytė-Nemeikštienė. – Į madą grįžta senosios daržų gėlės: bijūninės rožės, plukės, vėdrynai, limoniumai, zundos. Taip pat kaimo gėlynų pažibos: flioksai, smidrai, turkiški gvazdikėliai“.

Nuo neatmenamų laikų mūsų močiučių mylimos pelargonijos vėl kraustosi į lauko vazonus, o chrizantemos iš naujo randa kelią į puokštes. Anot floristės, iš naujo atgimsta gvazdikai, o jų spalvų paletė dažnai maloniai nustebina. „Šiandien gėlių spalvų ir atspalvių gama – begalinė. Šį sezoną itin madinga – prislopinta rožinė (dusty pink) spalva“.

Floristikos menas „eina į lengvumą“. Klientai taip pat vis dažniau renkasi lengvesnes puokštes. Tačiau vyrai vis dar mėgsta stebinti didelėmis puokštėmis, kas iš tiesų palieka stiprų įspūdį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų