LTG grupės finansų direktorius Andrej Kosiakov akcentuoja, jog pirmojo ketvirčio rezultatai atspindi rinkoje tvyrančią įtampas dėl geopolitinių ir pandemijos sukeltų faktorių.
„Kaip ir visas pasaulio verslas, šiomis dienomis gyvename itin susikaupę, pasiruošę operatyviai reaguoti į bet kokius pokyčius rinkoje. Dedame dideles pastangas optimizuoti mūsų verslo modelį, mažinti fiksuotus kaštus bei ieškoti naujų pajamų kanalų. Kitaip tariant – siekiame šią situaciją išnaudoti savo naudai ir sukurti dar tvaresnį geležinkelių verslo modelį“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ finansų direktorius Andrej Kosiakov.
Bendrovės finansų vadovas akcentuoja, jog nepaisant sudėtingos situacijos rinkoje, LTG tęsia visus strateginius investicinius projektus, kurie ateityje ne tik sukurs papildomą finansinę naudą, bet sukurs ir patogesnę, saugesnę taip pat ir aplinkai draugiškesnę susisiekimo sistemą žmonėms, o taip pat – verslui palankesnes sąlygas gabenti krovinius geležinkeliu.
„Mūsų grupės finansinė sveikata, kuriai pamatus dėjome ne vienus metus, leidžia vykdyti svarbiausius LTG grupės projektus, visų pirma – einant žaliuoju kursu pakelti Lietuvos geležinkelių tinklą į kitą lygį, jį elektrifikuoti ir užtikrinti nulinę taršą sukuriančių traukinių eismą“, – sako A. Kosiakov.
„LTG Infra“
Lietuvos geležinkelių tinklo operatorius „LTG Infra“ pirmąjį šių metų ketvirtį į infrastruktūros modernizavimą investavo 10 mln. eurų. Pagrindinė investicijų kryptis išlieka „Rail Baltica“, taip pat, pirmame metų ketvirtyje pasirašytos didžiausios LTG istorijoje rangos sutartys garso sienučių įrengimui. Per visus 2021 m. planuojama investicijoms į tinklą skirti daugiau nei 200 mln. eurų – pernai šis skaičius siekė 179 mln. eurų.
Bendrovė skaičiuoja, jog visu šalies tinklu traukiniai pirmąjį ketvirtį įveikė 7 mlrd. tkm – 8 proc. mažiau nei tuo pačiu periodu 2020 metais. Šis rodiklis nusako kiek kilometrų įveikė ir kokio svorio traukiniai naudojuosi Lietuvos geležinkelių tinklu. Įtaką eismo mažėjimui darė tiek mažėję krovinių vežimo apimtys, tiek ženkliai mažesnis keleivinių traukinių skaičius.
„LTG Link“
LTG grupės keleivių vežimo traukiniais bendrovė „LTG Link“, nepaisant pandeminių iššūkių, taip pat tęsia svarbiausius projektus – kovo pradžioje „LTG Link“ pasirašė sutartį su jungtinės veiklos pagrindu dirbančia įmone „Fortevento“ ir Estijos įmone „Turnit“ dėl naujos bilietų pardavimo sistemos diegimo.
Jau šį rudenį įsigyti traukinio bilietus bus galima per mobiliąją programėlę, atnaujintoje internetinėje svetainėje ir stotyse esančiuose bilietų pardavimo automatuose. Bendrovė tikisi, kad situacija šalyje stabilizuosis ir klientai leisis į keliones, jas patogiai planuodami skaitmeninėje erdvėje.
Pagal dabartinį srautą matomas nuosaikus keliautojų grįžimas – sausio ir vasario mėnesiais keleivių buvo atitinkamai 46 ir 59 proc. mažiau, nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, o kovą jau fiksuotas 4 proc. augimas. Iš viso pirmąjį šių metų ketvirtį traukiniais keliavo 546 tūkst. žmonių – palyginimui, per pirmuosius tris 2020 m. mėnesius traukiniais keliavo 1,04 mln. žmonių.
Šiais metais „LTG Link“ siekia pabaigti itin ambicingą projektą – naujų traukinių pirkimą. Numatoma, kad naujieji elektriniai ir elektriniai-bateriniai traukiniai kursuoti pradės 2024 m.
„LTG Cargo“
Krovinių vežimo geležinkeliu bendrovė „LTG Cargo“ sausio-kovo mėnesiais pervežė 11,8 mln. tonų krovinių – 2 proc. mažiau nei pernai tuo pat metu, kai vežta 12 mln. tonų. Šiemet per tris mėnesius mažiau vežta naftos produktų, o augo trąšų pervežimai.
Pirmojo ketvirčio rezultatai rodo, jog bendrovės laukia įtempti metai. „LTG Cargo“ veiklą vykdo itin konkurencingame regione, o krovinių vežėjų veikla yra dinamiška ir jai įtakos turi įvairios aplinkybės – ekonominė padėtis, COVID-19 pandemija, arši vežėjų konkurencija, geopolitiniai sprendimai. Šių aplinkybių visuma padiktavo ir šių metų startą, tačiau tikimasi, jog pagreitį pavyks įgauti jau pavasarį, kai atsinaujins infrastruktūros statybų darbai ir atsistatys statybinių medžiagų – žvyro, skaldos, cemento – pervežimų apimtys.
Šiemet „LTG Cargo“ darbotvarkėje yra numatyti ambicingi planai – planuojama pradėti pervežimus Lenkijoje, startuoti su puspriekabių transportavimo paslauga Lietuvoje ir Europoje. Organizacijoje visas dėmesys sutelktas tolesniam konkurencingumo stiprinimui.