„Palemone veikiančių terminalų išskirtinumas – jungtis su Vakarais ir galimybė krovinius gabenti plačiąja vėže iki Klaipėdos uosto, Vilniaus ir kitų svarbių logistikos centrų. Prieš metus pradėta naudoti nuo Kauno iki Lenkijos sienos nutiesta europinė vėžė leidžia krovinius gabenti žaliausiu transportu Vakarų Europos kryptimis.
Siekiant visiškai išnaudoti turimus terminalo pajėgumus, aktyviai dirbame ties geresniu krovinių srautų ir terminalo veiklos planavimu. Taip pat įgyvendiname projektus, kad galėtumėme sparčiau didinti terminalų krovos apimtis ir patenkinti augančius vežėjų poreikius, pasiūlyti naujų paslaugų“, – sako Ramūnas Dokšas, „LTG Infra“ Terminalų valdymo ir plėtros vadovas.
Pasak R.Dokšo, jau dabar sparčiai auga intermodalinių vežimų apimtys Vakarų Europos kryptimis – krovinių kiekius šiemet planuojama padvigubinti.
„Planuojama ir tolimesnė intermodalinių terminalų plėtra, o naujas galimybes Vilniuje ir Panevėžyje atveria „Rail Baltica“ europinė vėžė. Kartu su atsakingomis institucijomis ir verslo įmonėmis svarstoma, kaip efektyviau išnaudoti geležinkelį krovinių gabenimui iki Klaipėdos uosto“, – teigia „LTG Infra“ Terminalų valdymo ir plėtros vadovas.
Kauno intermodalinis terminalas (KIT) vykdant plėtrą planuoja įsigyti techninę įrangą – konteinerinį krautuvą ir terminalinį vilkiką. Taip pat numatyta rekonstruoti 6 tūkst. kvadratinių metrų terminalo dangos, įrengti beveik 50 vietų puspriekabių stovėjimo aikštelę. Valstybės skiriamos finansinės lėšos siekia daugiau nei 3,3 mln. eurų.
„LTG Infra“ įgyvendina karinio mobilumo iniciatyvas, kuriomis skatinamas greitesnis karinės technikos transportavimas geležinkeliu. Vienas iš svarbiausių plėtros projektų – įrengti infrastruktūrą Palemone pritaikytą tiek karinės technikos, tiek kitų krovininių traukinių krovai. Projektui, kurį planuojama užbaigti iki 2027 m., numatyta 26,5 mln. eurų investicijų. Pusė investicijų sumos – 13,3 mln. eurų – bus skiriama iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės, likusi dalis – iš valstybės biudžeto.
Pasak R.Dokšo, įgyvendinti terminalų plėtros projektai Palemone pajėgumų apimtis padidins 3 kartus.
Nuo 2015 m. veikiantis Kauno intermodalinis terminalas, įsikūręs 6 ha teritorijoje Palemone, pernai skaičiavo rekordinius metus – perkrauta daugiau nei 26,2 tūkst. TEU. Šiemet pradėti reguliarūs intermodaliniai pervežimai iš KIT į Duisburgą Vokietijoje, terminalus Lenkijoje. Taip pat toliau ieškoma būdų, kaip padidinti krovinių srautus iš Vakarų ir Vidurio Europos šalių. Iki 2030 metų krovinių apimtys turėtų siekti beveik 300 tūkst. TEU.
„LTG Infra“ priklauso Vilniaus ir Kauno intermodaliniai terminalai, o visai LTG grupei – 244 krovos terminalai ir aikštelės. Pernai intermodaliniuose terminaluose perkrauta apie 49,2 tūkst. TEU krovinių, o krovos terminaluose ir aikštelėse – 47 tūkst. vagonų.