„LTG“ valdybos pirmininkas K.Šliužas apie trąšų tranzito pabaigą: „To garantuoti niekas negali“

Sausio 3-ąją „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovo darbą baigia Mantas Bartuška. LTG valdyba teigia, kad „Belaruskalij“ trąšos turėtų nustoti riedėti per Lietuvą balandį. Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis stebėjosi tokiu pareiškimu. Dabar LTG laukia Vyriausybės suformuotos komisijos išvadų dėl tranzito nutraukimo ir Vyriausybės sprendimo, kuris leis pradėti sutarties nutraukimo darbus. Tiesa, kol kas sunku pasakyti, kokie bus sutarties nutraukimo finansiniai padariniai „Lietuvos geležinkeliams“ ir valstybei.

Portalo 15min video laidoje „15/15“ „Lietuvos geležinkelių“ valdybos pirmininkas Kęstutis Šliužas atsakė į svarbiausius klausimus, kurie kyla stebint nesibaigiantį Baltarusijos trąšų tranzito skandalą.

VIDEO: Suprasti akimirksniu: kaip kilo politinė krizė dėl Baltarusijos tranzito

– „Lietuvos geležinkeliai“ po valdybos posėdžio praėjusią savaitę paskelbė, kad turi kelis scenarijus ir laukia Vyriausybės Nacionalinio saugumo komisijos išvadų ir Vyriausybės sprendimo. Kitaip tariant, kamuolys yra Vyriausybės pusėje?

– Sakyčiau, kad yra keletas žaidėjų, tai ne vien Vyriausybės pusėje kamuolys yra šiuo metu. Natūralu, mes pirmiausia laukiame to sprendimo. Labai daug priklauso nuo to, kaip jis bus suformuluotas. Nuo to priklausys, kurį iš paruoštų scenarijų mes aktyvuojame. Antras svarbus dalykas yra tokio sprendimo galiojimo laikas – nuo kada jis įsigalioja: nedelsiant po priėmimo ar bus numatytas kažkoks terminas. Ir trečioji dedamoji yra praktiniai veiksmai, ką reikėtų padaryti „Lietuvos geležinkeliams“ norint tą sprendimą įgyvendinti. Tai yra įvairūs praktiniai techninio lygio sprendimai, kuriems komanda yra pasiruošusi, jie yra aptarti. Ir dabar tiesiog laukiame, norime žinoti, kurį scenarijų iš tų paruoštų mes turėsime aktyvuoti.

– Kas nustatys terminą, nuo kada trąšos turės būti nebevežamos tranzitu per Lietuvą?

– Aš manau, tai labai priklausys nuo nutarimo formuluočių.

– Tai reiškia – Vyriausybė?

– Manau, kad didžiąja dalimi – taip. Toliau turbūt reikia daryti praktinę prielaidą, nes, sakykime, tam tikras krovinių skaičius kiekvieną minutę yra Lietuvos respublikos teritorijoje. Tai natūralu, kad reikia tam tikro laiko, kad jie galėtų išvažiuoti.

– Dabartinis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška po savaitės turėtų baigti darbą. Ar jūs galite garantuoti, kad de facto ir de jure Mantas Bartuška po savaitės baigs darbą kaip geležinkelių vadovas?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų