„Sektorius vystosi tokia linkme, jog ateityje visame pasaulyje vos keliolika įmonių“ skraidins keleivius pagrindiniais tarptautiniais maršrutais, o greta jų veiks mažesnės nacionalinės ar regioninės oro bendrovės, pirmadienį žurnalistams pareiškė „Lufthansa“ vadovas Carstenas Spohras.
Neįvardydamas konkrečių bendrovių, C.Spohras prognozavo, kad tarp būsimų stiprių rinkos dalyvių bus „trys bendrovės iš Jungtinių Valstijų, trys – iš Kinijos, trys – iš Persijos įlankos ir trys – iš Europos.“
„Lufthansa“ vadovas įspėjo, kad bet kokia būsima ekonomikos krizė gali ypač smarkiai paveikti Europos oro bendroves, tačiau mano, jog nuosmukis gali „paspartinti“ susijungimus ir įsigijimus.
„Jei yra bent vienas teigiamas pasaulinės ekonomikos lėtėjimo ir, be abejo, blogėjančių visų oro linijų bendrovių – deja, įskaitant ir mus, – rezultatų aspektas, tai jis yra toks, jog konsolidacijos procesas ims spartėti“, – pridūrė C.Spohras.
Pastaruoju metu įvykę Vokietijos pigių skrydžių bendrovių „Air Berlin“ ir „Germania“ bankrotai leido „Lufthansa“ išpirkti skrydžių maršrutus ir orlaivius.
Pasak C.Spohro, susisiekimo oru pramonė yra „daug cikliškesnė“ ir labiau priklausoma nuo ekonomikos raidos nei kiti sektoriai, be to, jam didelės įtakos turi ir įtampa tarptautinės prekybos srityje.
Tuo tarpu „Lufthansa“ nori „ir atliks aktyvų vaidmenį“ bet kokiame būsimame sektoriaus konsolidavimo procese, pažymėjo C.Spohras, kurio įmonės grynasis pelnas antrąjį ketvirtį smuko 70 procentų.
C.Spohras pridūrė, jog „Lufthansa“ susidūrė su didele pigių skrydžių bendrovių konkurencija vykstant „neeiliniam kainų karui“. Visgi jis mano, jog tokios pigių skrydžių bendrovės kaip „Ryanair“ „neišstums mūsų iš vidaus rinkos“, kadangi vokiečių oro bendrovė turi finansinių galimybių atsilaikyti“ prieš konkurenciją.