„Aš manau, kad bus (4 litai už litrą degalų – red.). Naftos kainos krenta toliau. Turbūt sumažės perdirbimo pelnas ar marža ir prieis iki 4 litų. Turėtų būti. Mums kuo pigiau, tuo geriau būtų“, – laidoje „Dienos klausimas“ sakė I. Paleičikas.
Pasak jo, kol kas benzino kainos nemažėja, nes nemažėja mokesčiai.
„Mes surenkame biudžetui pinigus, per mus eina pinigų surinkimas, kadangi daugiau nei pusė pinigų čia yra mokesčiai. Šiandien sakyti, kad nafta sumažėjo tiek, o kolonėlėje tiek nesumažėjo, negalime, kadangi mokesčiai tai nesumažėjo“, – teigė I. Paleičikas.
Seimo narys Stasys Brundza siūlo Kainų komisijai imti reguliuoti degalų kainas. Premjeras Algirdas Butkevičius sako, kad to daryti negalima.
R.Kuodis: pagrįstas kainų sumažėjimas Lietuvoje turėjo būti 6 proc.
Vilniaus universiteto profesorius, ekonomistas Raimondas Kuodis „Žinių radijui“ nurodė, jog tik ekonomikos nesuprantantys tvirtins, jog pasaulinei naftos kainai nukritus 22 proc., atitinkamai turi pigti ir kuras degalinėse.
„2013 metų pabaigoje, URAL naftos rūšies, kurią naudoja Mažeikių nafta, barelio kaina doleriais kainavo 110. Dabar ji kainuoja 85. Sumažėjimas – 22 proc. Tie, kurie nesupranta ekonomikos, sakys, kodėl degalai nenukrito 22 proc.? Per tą laiką sustiprėjo dolerio kursas euro atžvilgiu 8 proc. Tai atitinkamai ir litas nukrito. Kitaip tariant, matuojant litais, naftos kaina nukrito 16 proc. – jau problema mažėja“, – laidoje „Dienos klausimas“ kalbėjo ekonomistas.
Degalų kainoje bene didžiausią dalį sudaro fiksuotas degalų akcizas, kuris Lietuvoje yra 1,32 Lt/litre ir jis nekinta.
Pasak jo, svarbiausias dalykas yra tas, kad degalų kainoje bene didžiausią dalį sudaro fiksuotas degalų akcizas, kuris Lietuvoje yra 1,32 Lt/litre ir jis nekinta.
„Tokia forma leidžia stabilizuoti galutines degalų kainas netgi smarkiai svyruojant naftos kainai. Mano visi skaičiavimai rodo, kad atpigus naftai 22 proc. doleriais, ekonomiškai pagrįstas degalų kainų sumažėjimas Lietuvoje turėjo būti 6 proc. Kas, beje, panašiai ir įvyko“, – kalbėjo R. Kuodis.
Visgi dujų rinka Lietuvoje ir ekonomistui palieka daug klausimų.
„Dujų rinkoje vienu metu panašu, kad buvo susitarimas, nes negalėjai paaiškinti to, kad didmeninėms kainoms sparčiai mažėjant, išliko kainos. Su dujų rinka man yra didesnis klaustukas nei su degalų“, – kalbėjo jis.
Ekonomistas taip pat paaiškino, jog pasaulinėms naftos kainoms pašokus, degalinės perkainuoja sukauptus degalus ir taip uždirba, o pasaulinėms kainoms nukritus, išparduoda sukauptus degalus senomis kainomis.
„Kapitalizme etikos reiktų ieškoti su žiburiu. Savo noru etika čia niekas nesidalina, nebent priverčiami arba jaučia, kad būti etiškiems apsimoka“, – kalbėjo jis.