„Lukoil“ uždaro atstovybę Saudo Arabijoje, „Litasco“ nebeparduos

Didžiausias privatus Rusijos naftos koncernas „Lukoil“ uždarys atstovybę Saudo Arabijoje, o antrinės prekybos nafta ir jos produktais įmonės „Litasco“ nusprendė nebeparduoti, pranešė „Lukoil“ vadovas Vagitas Alekperovas.
„Lukoil“ degalinė Maskvoje
„Lukoil“ degalinė Maskvoje / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

2004 metais „Lukoil“ ir „Saudi Aramco“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį 40-iai metų ir įsteigė bendrą įmonę „Lukoil Saudi Arabia Energy“ („Luksar“), pasidaliję atitinkamai po 80 proc. ir 20 proc. akcijų. 2009 metais „Luksar“ išžvalgė du angliavandenilių telkinius, paskelbusi, jog juose glūdi 70 mln. tonų dujų kondensato ir 300-400 mlrd. kubinių metrų dujų. Gavybą planuota pradėti 2015 metais, tačiau taip ir nesutarus dėl kainos, 2017-aisiais „Lukoil“ pranešė, jog iš projekto pasitraukia. Derybos dėl buvo atnaujintos praėjusių metų pabaigoje.

„Bandome tartis, kaip „Luksar“ projektą reanimuoti. Saudo Arabija suinteresuota tuo, kad mes tęstume veiklą karalystėje. Nepaisant to, atstovybę šioje šalyje uždarome“, – sakė V.Alekperovas.

„Taip pat nusprendėme „Litasco“ nebeparduoti. Mums buvo pasiūlyta šią antrinę įmonę išskirti ir parduoti, tačiau „Litasco“ – ne vien prekybos, bet technologijų padalinys, kompetencijų centras. Pernelyg sudėtinga būtų tai padaryti, juk daugiau nei 60 proc. pajamų ji žeriasi už Rusijos ribų“, – pridūrė V.Alekperovas.

„Litasco“ turi išskirtines teises eksportuoti „Lukoil“ išgautą naftą ir pagamintus naftos produktus. Ji prekiauja ir kitų naftos kompanijų produkcija, turi filialus Vokietijos, Švedijoje, Nyderlanduose, JAV, JAE, Singapūre, Kazachastane, taip pat atstovybes Kinijoje, Indijoje, Irake. Jos pardavimo planus „Lukoil“ skelbė 2017 metais, juos pakartojo pernai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis