Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Luminor“ už įstatymo pažeidimus – 350 tūkst. eurų bauda

Estijoje registruotam bankui „Luminor“, Lietuvoje veikiančiam per Luminor Bank AS Lietuvos skyrių, Lietuvos banko valdyba nusprendė skirti bendrą 350 tūkst. Eur piniginę baudą už Mokėjimų įstatymo pažeidimus. Jie buvo nustatyti Lietuvos bankui atlikus tyrimą, kurio metu išnagrinėti mokėjimo paslaugų incidentai, įvykę 2020 m. liepos–rugpjūčio mėn., rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Luminor“ bankas
„Luminor“ bankas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Lietuvos bankas nustatė, kad Luminor Bank AS nevykdė vienos iš esminių mokėjimo paslaugų teikėjo pareigų – neužtikrino kliento galimybės disponuoti jo sąskaitoje esančiomis lėšomis. Per vieną iš incidentų komercinis bankas įvykdė 772 neautorizuotas (t.y. be kliento sutikimo) mokėjimo operacijas, kurios dubliavo patvirtintas operacijas, už didesnę nei už 1 mln. Eur sumą. Paaiškėjus, kad jos buvo įvykdytos, komercinis bankas nesiėmė tinkamų priemonių problemai spręsti – daugumai nukentėjusių vartotojų pinigų negrąžino iki kitos darbo dienos pabaigos, kaip tai nustatyta Mokėjimų įstatyme. Už šį nusižengimą skirta 150 tūkst. Eur bauda.

Kita, 100 tūkst. Eur, bauda skirta už tai, kad incidentų metu Luminor Bank AS su klientais komunikavo netinkamai arba apskritai jiems nepranešė svarbios informacijos. Toks elgesys turėjo pasekmių – skaičiuojama, kad per su mobiliuoju parašu susijusį incidentą mažiausiai 5,5 tūkst. klientų, kurie keletą kartų bandė nesėkmingai jungtis su mobiliuoju parašu, prieiga prie interneto banko buvo visiškai užblokuota, tačiau Luminor Bank AS jiems nenurodė blokavimo priežasčių ir laiku nesiėmė priemonių blokavimui panaikinti. Už šį pažeidimą komerciniam bankui skirta taip pat 100 tūkst. Eur bauda.

Į Lietuvos banko sprendimą sureagavo „Luminor“. Pasak Indrės Baltrušaitienės, „Luminor“ banko komunikacijos vadovės, minimi incidentai įvyko praėjusią vasarą, kai didžiulis kiekis klientų duomenų ir sąskaitų buvo perkelta į naują vieningą platformą.

„Mes pripažįstame Lietuvos banko išvadas ir jau pašalinome trūkumus, kurie nurodyti tyrime.

Siekdami išvengti tokių incidentų pasikartojimo, iki šios dienos mes jau atlikome išties reikšmingų kasdienės veiklos ir strateginių pokyčių, taip pat pradėjome bendradarbiauti su IBM, kad paspartintume savo skaitmeninę transformaciją. Ne mažiau svarbu ir tai, kad investavome į klientų patirtį, toliau nuosekliai geriname savo paslaugas, procedūras ir klientų komunikaciją, o tai padeda sulaukti vis geresnių klientų atsiliepimų.“

Informaciją apie Lietuvos banko pritaikytas poveikio priemones, skundus, pateiktus dėl pritaikytų poveikio priemonių, ir jų nagrinėjimo rezultatus rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų