Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) trečiadienį tenkino „LTG Infros“ apeliacinį skundą ir panaikino sausio pernai pabaigoje priimtą Vilniaus apygardos administracinio teismo (VAAT) sprendimą, kuriuo LTG antrinė įmonė buvo įpareigota iš naujo išnagrinėti paraišką dėl pajėgumų.
„Atsižvelgiant į tai, kad ginčas vyksta dėl pajėgumų skyrimo už jau pasibaigusį 2020–2021 metų laikotarpį, teisėjų kolegija prieina prie išvados, kad atsakovo („LTG Infra“ – BNS) veiksmų trūkumai yra pašalinti ginčo nagrinėjimo ne teismo tvarka stadijoje ir konstatuoja, jog nėra pagrindo naikinti ginčijamus sprendimus“, – rašoma teismo nutartyje.
LVAT nutartyje nurodoma, kad „LGC Cargo“ 2020 metų balandį pateikė paraišką skirti geležinkelių pajėgumus prekiniams ir ūkiniams traukiniams 2020–2021 metams. Tačiau kilus abejonių, kad Latvijos įmonei gabenant krovinius prašomais maršrutais gali būti pažeistas geležinkelių transporto kodeksas bei vykdomas tranzitas, pastarosios paprašyta pateikti papildomus dokumentus.
„LGC Cargo“ Lietuvos bendrovei keletą kartų pateikus pakoreguotą paraišką dėl pajėgumų, ši 2020 metų spalį galiausiai atsisakė ja tenkinti, motyvuodama, kad paraiška pateikta pavėluotai, o dalis pajėgumų yra skirta kitiems pareiškėjams.
Dėl to „LGC Cargo“ kreipėsi į Ryšių reguliavimo tarnybą, tačiau ši Latvijos bendrovės skundą atmetė. Tuo metu VAAT pernai sausio pabaigoje buvo panaikinusi „LTG Infra“ sprendimą Latvijos bendrovei neskirti geležinkelio pajėgumų bei įpareigojo LTG antrinę įmonę iš naujo išnagrinėti „LCG Cargo“ paraišką.
Didžiausia „LGC Cargo“ akcininkė yra Latvijos bendrovė „Baltic Transit Service“, anksčiau skelbta, kad ji netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“. Dalį „LGC Cargo“ akcijų valdo bendrovė „Baltloco“, kontroliuojama Kipro piliečio.