„Top Sport“ reklama dėl tokio primityvaus, seksualizuoto ir sudaiktinto moters vaizdavimo neabejotinai menkina ir diskriminuoja moteris“, – rašoma Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos trečiadienį išplatintame pranešime.
Tyrimas buvo pradėtas gavus informaciją iš kelių pareiškėjų apie naujienų portale delfi.lt paskelbtą reklamą, kurioje vaizduojamos šviesiaplaukės merginos, dėvinčios vientisus maudymosi kostiumėlius, atvirai apnuoginančius kojas ir rankas, tarp kojų laikančios automatus, o jų kojų apačioje skelbiamas užrašas: „Pyst?“. Ta pačia tema socialiniame tinkle „Youtube“ buvo publikuojamas vaizdo siužetas.
A.Skardžiuvienė konstatavo, kad reklama prieštarauja Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymui, kuris įpareigoja visus paslaugų teikėjus užtikrinti, kad informacijoje apie jų teikiamas paslaugas nebūtų išreiškiamas pažeminimas, paniekinimas ar formuojamos visuomenės nuostatos, kad viena lytis yra pranašesnė už kitą, taip pat kad vartotojai nebūtų diskriminuojami dėl lyties.
Anot A.Skardžiuvienės, reklama taip pat gali prieštarauti tarptautinei teisei, numatančiai apsaugą nuo diskriminacijos dėl lyties.
Tyrimo metu dėl reklamos vertinimo kreiptasi į Lietuvos reklamos asociaciją „Reklamos biuras“. Jos vadovas Gintaras Šeputis atsakyme teigė, kad reklama pažeidžia Lietuvos reklamos etikos kodekso punktą „Padorumas“, nustatantį, kad reklama neturi pažeisti visuomenėje vyraujančių padorumo normų, gero skonio ir pagarbos žmogaus orumui reikalavimų.
Vertinimą taip pat pateikė Mykolo Romerio universiteto Lyčių tyrimų laboratorijos vadovė dr. Eglė Krinickienė. Pasak mokslininkės, „reklamoje pateikiamas moterų įvaizdis akivaizdžiai rodo seksistinį požiūrį, yra vulgaraus ir žeminančio moters orumą pobūdžio“.