Krovinių gabenimo jūra paklausa smuko COVID-19 pandemijos pradžioje, tačiau nuo 2020 metų antrosios pusės stipriai atsigavo, sukeldama didžiulius tiekimo grandinių sutrikimus.
„Maersk“, viena didžiausių pasaulyje konteinerių gabenimo jūra operatorė, nuo 2020 metų antrosios pusės skaičiavo išaugusius pelnus.
Bendrovės grynasis pelnas antrąjį ketvirtį siekė 8,6 mlrd. JAV dolerių, palyginti su 3,7 mlrd. JAV dolerių tuo pačiu laikotarpiu 2021 metais.
„Pasiekėme išskirtinai stiprų antrojo ketvirčio rezultatą ir fiksavome 15-ąjį ketvirtį iš eilės, kai pajamos augo lyginant su analogiškais ankstesnių metų laikotarpiais“, – pranešime teigė „Maersk“ generalinis direktorius Sorenas Skou.
Bendrovės pajamos antrąjį ketvirtį išaugo iki 21,7 mlrd. JAV dolerių. Prieš metus rodiklis siekė 14,2 mlrd. JAV dolerių.
Prieaugį „daugiausia lėmė gerokai didesni krovinių gabenimo tarifai“, nors juos „šiek tiek atsvėrė krovinių gabenimo apimčių sumažėjimas ir didesnės sąnaudos“, sakoma „Maersk“ veiklos rezultatų ataskaitoje.
„Spūstys ir toliau išlieka didele problema visame pasaulyje, o Kinijoje galiojančios ribojamosios priemonės kelia papildomą spaudimą“, – pridūrė bendrovė.
Antradienį „Maersk“ paskelbė savo visų metų rezultatų prognozes, atsižvelgdama į tai, „kad „išskirtinė situacija rinkoje“ laivybos sektoriuje tebesitęsia.
Vertindama dabartinę rinkos situaciją ir nepaisant pasitraukimo iš Rusijos, grupė teigė besitikinti, kad jos pelnas prieš palūkanų ir mokesčių mokėjimą, nusidėvėjimą ir amortizaciją sudarys apie 37 mlrd. JAV dolerių. Balandį grupė prognozavo 30 mlrd. JAV dolerių pelną.