Paskelbtame pareiškime „Maersk“ teigė, kad pirmąjį 2024 metų ketvirtį planuoja pradėti naudoti „novatoriškus“ vandenynuose kursuojančius laivus su metanoliui pritaikytais varikliais.
Laivai, kuriuos pastatys „Hyundai Heavy Industries“ (HHI), bus su dviem kuro rūšims pritaikytais varikliais ir galės gabenti po 16 tūkst. konteinerių. Šie laivai sudarys apie 3 proc. bendrovės laivyno.
Į susitarimą su HHI įtraukta galimybė įsigyti dar keturis tokius laivus 2025 metais.
„Maersk“ teigimu, nauji laivai leis bendrovei sumažinti metinį anglies dioksido išmetimą maždaug milijonu tonų.
Remiantis Aukštojo jūrų ekonomikos instituto (ISEMAR) duomenimis, pasaulinis jūrų transportas yra taršesnis nei aviacijos sektorius.
Jūrų transportui tenka 2,98 proc. pasaulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio, rodo Tarptautinės jūrų organizacijos (TJO) 2018 metų duomenys.
„Reikia veikti nedelsiant, jei norime išspręsti laivybos keliamas klimato problemas“, – pareiškime tegė „AP Moller-Maersk“ generalinis direktorius Sorenas Skou.
Vasarį grupė paskelbė, kad 2023 metais – septyneriais metais anksčiau už pradinį tikslą – paleis savo pirmąjį anglies dioksido neutralų laivą.
Šis laivas bus varomas biologiniu metanoliu ir kursuos regioniniais maršrutais.
„Maersk“, 2017 metais pardavusi savo naftos padalinį bendrovei „TotalEnergies“, siekia iki 2050 metų tapti neutralia anglies dioksido išmetimo atžvilgiu.
2020 metais ji teigė sumažinusi anglies dvideginio išmetimą 42 proc., palyginti su ankstesniais metais.