„Mantingos“ įkūrėjas: vadovautis fraze „po manęs nors ir tvanas“ nebeturime prabangos

Duonos, užkandžių ir šaldytų gaminių gamintoja „Mantinga“ visų pirma – šeimos verslas. Tai užkoduota pačiame įmonės pavadinime. „Mant-“ yra nuo įmonės įkūrėjo Klemenco Agento sūnaus Manto vardo, o „-inga“ raidės sutampa su dukters Ingridos vardu.
Klemencas Agentas
„Mantinga“ įkūrėjas Klemencas Agentas / UAB „Mantinga“ nuotr.

Nuo 1998 metų, kai šeimos verslas žengė pirmuosius žingsnius, daug kas pasikeitė, tačiau, kaip sako įvairiose „Mantingos“ pozicijose iki tampant generaliniu direktoriumi dirbęs Mantas Agentas, šeimyniškumas ir socialinė atsakomybė šeimos verslui buvo, yra ir bus svarbu.

M.Agento įsitikinimu, tvarumas neapsiriboja taršos gamyboje mažinimu, jis taip pat apima teisingą požiūrį į darbuotojus bei socialinę atsakomybę prisidėti prie bendruomeniškumo, dalijimosi kultūros ne tik artimoje aplinkoje, bet ir visame regione.

„Mantingos“ nuotr./Mantas Agentas
„Mantingos“ nuotr./Mantas Agentas

Nuo smulkaus verslo – iki eksporto į 37 pasaulio šalis

Nuo smulkaus šeimos verslo išaugusi iki tris modernias gamyklas turinčios įmonės, kurioje gaminama per 1000 gaminių, o produkcija eksportuojama į 37 pasaulio šalis, „Mantinga” yra didžiausias darbdavys ir mokesčių mokėtojas Marijampolės regione.

„Vis dėlto, vien naujausios technologijos ir inovatyvūs sprendimai sėkmės neužtikrina. Laikomės požiūrio, kad gamybą greitinantys patobulinimai būtinai turi būti tvarūs, draugiški gamtai“, – sako „Mantinga“ generalinis direktorius M.Agentas.

Tvarumas – nebe pliusas, o būtinybė

Įmonės įkūrėjas Klemencas Agentas antrina sūnui teigdamas, kad tvarumas – nebe pliusas verslui, o būtinybė. Maža to, ne tik verslui, bet ir mums visiems: „Kalbame apie planetą, kurioje gyvename. Kurioje gyvens mūsų vaikai ir anūkai. „Po manęs nors ir tvanas“ – frazė, kuria nebeturime prabangos vadovautis. Privalome kiekvienas būti sąžiningas prieš save ir daryti šioje srityje viską, kas įmanoma“, – neabejoja K.Agentas.

Žalios „Mantingos“ iniciatyvos neapsiriboja vis tvaresnių pakuočių kūrimu, procesų automatizavimu, rūšiavimu ar energijos naudojimu iš atsinaujinančių šaltinių. Skiriama lėšų ir dėmesio naujų, dar žalesnių sprendimų kūrimui.

„Mantinga“
„Mantinga“

Pandemija koregavo klientų poreikius, teko ieškoti sprendimų

Pandemija pakoregavo klientų poreikius: išaugo fasuotų gaminių pardavimai, atitinkamai ir plėvelės sunaudojimas. Po metus trukusių bandymų, duonos, užkandžių ir šaldytų gaminių įmonė iki šiol naudotą 30 mikronų plėvelę nuo liepos pakeitė plonesne – 25 mikronų.

„Šis sprendimas leido sunaudoti 18 proc. mažiau plėvelės gaminiams pakuoti, o įmonei – sumažinti sąnaudas, tad „Mantinga“ ir toliau atlieka bandymus, kaip tobulinti pakavimui skirtas medžiagas, kad jos būtų maksimaliai žalios“, – komentavo įmonės generalinis direktorius.

Visose „Mantinga” gamyklose naudojama elektros energija 100 proc. pagaminta iš atsinaujinančių šaltinių. Nuo 2021 m. gegužės įmonėje 99 proc. naudojamų lempų yra LED. Iš EKO blokų surinkta šiluma naudojama pastatų šildymui ir karšto vandens ruošimui.

Skaitmeninės sąskaitos gelbėja medžius

Gamybos metu nepanaudoti tešlos likučiai, prancūziškų dešrainių trupiniai, daržovių liekanos ir kitos bioskaidžios atliekos perduodamos kaip žaliava biodujų gamybai. Nuo 2012 metų perdirbama 100 proc. riebalų, 100 proc. išrūšiuojamas ir perduodamas perdirbti kartonas, sumažintas plastikinių kibirų naudojimas. Vietoje pradėti gaminti padažai imti pilstyti į daugkartines talpas. Susitarta dėl panaudotų plastikinių palečių perdirbimo. Gamyboje naudojami elektriniai šakiniai krautuvai šiemet sudaro jau 81 proc. Šių sprendimų yra dar daugiau.

„Atsisakę plastikinių įvaizdinių maišelių, naudojame tik popierinius. Pardavimo sąskaitas perkėlėme į elektroninę erdvę. Tarsi, atrodytų, maži sprendimai, bet leidžia sutaupyti 808 kg popieriaus segtuvų arba išsaugoti 15 medžių per metus“, – lygino M.Agentas. Skaitmenizavus darbuotojų atostogų prašymus bei pirkimo sąskaitas planuojama sutaupyti dar papildomai 700 kg popieriaus per metus.

„Mantingos“ nuotr./„Mantingos“ asortimentas
„Mantingos“ nuotr./„Mantingos“ asortimentas

CO2 neutraliais skatina būti ir savo tiekėjus

„Svarbiausias siekis, kurio link einame, iki 2030 metų gaminamai produkcijai naudoti 100 proc. perdirbamą pakuotę. Tvarumas – mūsų įmonės strateginis tikslas. Jį žino kiekvienas darbuotojas ir įgyvendindamas pokyčius, sprendimus, į tai atsižvelgia“, – sako M.Agentas. ––– Puikiai žinome, kad kiekvienas turime pradėti nuo savęs, o mūsų įmonėje dirbančių daugiau nei 1500 darbuotojų sukuria nemažą bendruomenę, kuri gali prisidėti prie didesnio tvarumo. Mes, kaip verslas, siekdami būti CO2 neutraliais skatiname ir savo tiekėjus tokiais būti. Tad irgi darome tam tikrą įtaką, impulsą tvarumo link“.

Kas penktas darbuotojas „Mantingoje“ dirba daugiau nei 10 metų

„Mantinga“ įkūrėjas K.Agentas didžiuojuosi matydamas, kuo tapo prieš kelis dešimtmečius pradėtas verslas, o labiausiai – savo darbuotojais, kurie kartu išaugo ir tapo savo sričių profesionalais.

„Per 300 mūsų darbuotojų arba kas penktas dirba su mumis daugiau nei 10 metų! Esame šiuolaikiška įmonė, kuri plečiasi, diegia tvarius sprendimus ir niekada nesustoja. Matyti šį procesą ir progresą – tuo nesididžiuoti būtų sunku”, – sako K. Agentas.

„Mantingos“ nuotr./„Mantinga“
„Mantingos“ nuotr./„Mantinga“

Tvarumas – įmonės strategija ir veiksmų visuma

Paklaustas, kokios žalios iniciatyvos ypač reikšmingos „Mantingai“ ir jam asmeniškai, K.Agentas neišskyrė nė vienos: „Kalbant apie tvarumą, įmonėje esame pasisakę, kad tai – strateginė mūsų kryptis. Kiekvienas darbuotojas tai žino ir šia kryptimi dirba. Jeigu įvedame naują pakuotę, stengiamės ją padaryti žalesnę, jeigu galime skaitmenizuoti procesus ir taip išvengti popieriaus naudojimo, tai darome. Tvarumas negali būti laikomas atskirais pavieniais projektais. Tai – įmonės strategija ir bendra veiksmų visuma“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis