2023 09 25

Tiesioginių verslo ryšių su Rusija sumažėjo, bet ekonomistas pastebi kitą įdomią tendenciją

Nuožmus karas Ukrainoje tęsiasi jau daugiau nei pusantrų metų, tačiau kai kurios įmonės prekybinius ryšius su Rusija vis dar palaiko. Štai šių metų liepą į Rusiją eksportavo 205 įmonės, importavo – 104. Tiesa, ekonomistai pažymi, kad Lietuvoje registruotoms įmonėms pavyko gana smarkiai „apkarpyti“ prekybos apimtis. Tačiau pastebima ir kita įdomi tendencija – užsienio šalys per Lietuvą daugiau eksportuoja į tokias šalis kaip Uzbekistanas, Kazachstanas ar Baltarusija.
Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas
Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas / „IMAGO“/„Scanpix“

Nuo karo Ukrainoje pradžios prabėgo daugiau nei pusantrų metų ir atrodo, kad per šį laiką visos Rusijos rinką pasiryžusios palikti įmonės jau turėjo tai padaryti. Tačiau tebėra didelių korporacijų, aktyviai vystančių savo veiklą Rusijoje, kuri raketomis, dronais ir tankais kasdien tęsia atakas prieš savo kaimynę Ukrainą.

Lietuvos visuomenė kartais išgirsta apie vieną ar kitą Rusijos parduotuvėje pastebėtą lietuviško gamintojo prekę, o Seime netgi buvo gimusi idėja drausti verslo ryšius su Rusija.

Sąrašo, kokios lietuviškos įmonės dirba su Rusija, nėra, bet kaip atrodo platesnis eksporto ir importo paveikslas? Kiek yra įmonių, kurios veža prekes į Rusiją ir ką iš jos importuoja?

Liepą į Rusiją eksportavo 205 įmonės

Kaip rodo Valstybės duomenų agentūros duomenys, 2022 m. sausį į Rusiją eksportavo 622 įmonės, o šių metų liepą tokių yra 205.

Prekes į Rusiją vežusių įmonių skaičius mažėjo gana nuosekliai, o didesnių šuolių buvo išvengta. Pavyzdžiui, praėjusių metų rugsėjį tokių įmonių buvo 299, tų pačių metų spalį – 262, lapkritį – jau 259.

Lietuvoje registruotų įmonių eksporto į Rusiją vertė nuo 2022 m. sausio, remiantis Valstybės duomenų agentūros duomenimis, sumažėjo nuo 70 mln. eurų praėjusių metų vasarį iki 27 mln. eurų 2023 m. liepą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis