„Norfos“ atstovas: tai nebūtinai geras ženklas vartotojui
„Norfos mažmena“ atstovas spaudai Darius Ryliškis tikino, kad naujasis sandoris mažmeninės prekybos rinkoje bendrovės iš užimamos pozicijos neišjudins.
„Po susijungimo jie („Rimi“ ir IKI) užims tą pačią rinkos dalį, kurią užima abu prekybos centrai dabar. Tiesiog jie susijungs į vieną įmonę. Žodis „grėsmė“ čia nelabai tinka turbūt, tai normali konkurencija, kuri buvo ir kuri išliks“, – 15min sakė D.Ryliškis.
Nors „Rimi“ tikina, kad po IKI įsigijimo kainos rinkoje ne tik neaugs, bet gali ir mažėti, žemas kainas akcentuojanti „Norfa“ to sako nebijanti.
Vis dėlto, jo nuomone, vieno žaidėjo išnykimas iš mažmeninės prekybos rinkos nebūtinai yra geras ženklas vartotojui.
„Vartotojas visuomet suinteresuotas didesne konkurencija. Kuo daugiau žaidėjų, tuo vartotojui yra naudingiau“, – teigė 139 parduotuves visoje šalyje turinčios „Norfos“ atstovas.
Nors „Rimi“ tikina, kad po IKI įsigijimo kainos rinkoje ne tik neaugs, bet gali ir mažėti, žemas kainas akcentuojanti „Norfa“ to sako nebijanti.
„Manome, kad čia (žemų kainų segmente) mūsų niekas neaplenks, pasižymime optimalia kaina, užimame tvirtas pozicijas“, – kalbėjo D.Ryliškis.
„Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas Dainius Dundulis pridūrė, kad iš esmės didelių pokyčių, kurie lauktų vartotojų, po naujojo sandorio tikėtis neverta.
„Maxima“ mano, kad pirkėjai laimės
Šiuo metu didžiausią mažmeninės rinkos dalį užimančios „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris pažymėjo, kad nuo paaštrėjusios konkurencinės aplinkos Lietuvos pirkėjai tik laimės.
„Mano manymu, „Rimi“ ir IKI sandoris situacijos drastiškai nepakeis, pirkėjai ir toliau liks svarbiausiais, nes parduotuvių kiekis rinkoje išliks panašus ir jos visos konkuruos dėl vartotojų srauto“, – jungtuves komentavo „Maxima LT“ generalinis direktorius.
Jis tikina nebijantis konkurencijos, nes „Maxima LT“ daug dirba, kad klientai neitų pas konkurentus.
„Maxima LT“ daug investuoja ir dirba, kad pirkėjai mūsų paslaugomis būtų patenkinti ir pas mus ateitų. Tai ketiname daryti ir ateityje. Šiais metais įgyvendiname kol kas didžiausią plėtros etapą tinklo istorijoje, o ateinančiais – planuojame nesustoti ir toliau plėstis“, – 15min sakė Ž.Valkeris ir patikino, kad „Maxima“ išliks lydere pirkėjams siūlomo prekių asortimento prasme.
Investicija – puikus signalas Lietuvai
„Ši Švedijos bendrovės „ICA Gruppen“ investicija yra puikus signalas Lietuvai. Jis liudija tarptautinio verslo pasitikėjimą Lietuvos mažmeninės prekybos rinka ir jos perspektyvomis, o tuo pačiu – visa mūsų šalies ekonomika“, – teigė Švedijos „ICA Gruppen“ konsultavusi „Valiunas Ellex“ partnerė Dovilė Burgienė.
Sandoris vainikuoja mažmeninės rinkos struktūros pokyčius, kurie prasidėjo šiemet į Lietuvą atėjus „Lidl“ ir baigiasi stiprėjančia „Rimi Lietuva“ pozicija, – kalbėjo D.Burgienė.
Ji aiškino, kad formaliai sandoris bus užbaigtas tik kitų metų ketvirtąjį ketvirtį, nes jungiantis dviem konkurentams, reguliuojančios institucijos turi atidžiai įvertinti poveikį rinkai. Koncentracijos leidimai paprastai užtrunka ilgiau, nes atliekamas išsamus tyrimas.
„Tačiau bet kuriuo atveju sandoris vainikuoja mažmeninės rinkos struktūros pokyčius, kurie prasidėjo šiemet į Lietuvą atėjus „Lidl“ ir baigiasi stiprėjančia „Rimi Lietuva“ pozicija. Vartotojams tai reiškia didėjantį pasirinkimą, nes stiprėjanti konkurencija verčia pasitempti visus rinkos žaidėjus. Tikėtina, kad kiti mažmeninės prekybos rinkos dalyviai atidžiai peržiūrės savo strategijas įsigijimo ar alternatyvios pasiūlos klientams prasme“, – aiškino teisininkė.