„Maximai“ priekaištai – tik dėl pavėluoto pranešimo, bet ne dėl galbūt užkrėstos mėsos pardavimo

Ketvirtadienį Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba paskelbs galutinius tyrimo rezultatus, gautus patikrinus įmones „Maxima“ ir „Biovela“. Neplaninio tyrimo prireikė penktadienį prekybos tinklui išėmus visą žalią mėsą iš prekybos, nes paaiškėjo, kad dalis jos yra galimai apkrėsta salmonelėmis. 

Panašu, kad tarnyba ima švelninti savo poziciją „Maximos“ atžvilgiu ir ketina pateikti pastabų, rekomendacijų, tačiau nuo rimtų kaltinimų jau susilaiko.

Laišką apie salmoneles rado atsitiktinai

15min studijoje trečiadienį kalbėjusi Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Veterinarijos sanitarijos skyriaus vedėja Audronė Mikalauskienė tik pastebėjo, kad informacija apie galimą taršą ir produkcijos išėmimą tarnyba gavo tik penktadienio vakare, po darbo valandų.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audronė Mikalauskienė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Audronė Mikalauskienė

„Maximos“ tinklas vasario 7 dienos ryte gavo savo atlikto tyrimo teigiamą rezultatą, tačiau Veterinarijos tarnybą informavo tik vakare, jau pasibaigus institucijos darbo dienai.

„Galėjo taip atsitikti, kad to „Maximos“ laiško ir nebūtume radę. Po darbo atsitiktinai atsidariau darbinę elektroninio pašto dėžutę ir ten radau „Maximos“ atstovų laišką. Tiesa, dauguma mūsų darbuotojų jau žinojo apie šį faktą, nes informacija jau buvo pasklidusi žiniasklaidoje“, – 15min studijoje trečiadienį kalbėjo A.Mikalauskienė. Ji teigė pati tuo įsitikinusi parduotuvėje, kai pamatė tuščias vitrinas.

Pasak jos, pats pranešimas buvo labai neinformatyvus – kad stabdoma prekyba žalia mėsa, kuri yra iš „Biovelos“. Apie konkrečias mėsos partijas – nė žodžio.

Beje, prekybos tinklas valstybinę instituciją informavo tik po to, kai 15min kreipėsi komentaro dėl išimamos mėsos.

„Maximos“ atstovė: rėmėmės tik prielaida

Kodėl „Maxima“ anksčiau nepranešė visuomenei? „Ta mėsa, kuri tą dieną buvo mūsų vitrinose, nebuvo tirta. Tad informacijos apie tą dieną parduodamą mėsą mes neturėjome“, – 15min studijoje aiškino „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilma Drulienė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilma Drulienė

Pasak jos, daryta tokia prielaida, kad ir iki to buvo fiksuota biologinė tarša iš to paties tiekėjo. „Todėl ir nusprendėme, kad ta mėsa irgi gali būti su biologine tarša“, – sakė ji.

„Jei nebūtų priimtas sprendimas – išimt mėsą iš prekybos penktadienį, ja būtų prekiauta ir visą savaitgalį“, – pastebėjo „Maximos“ komercijos vadovė.

Parduotuvės dar penktadienio pirmoje pusėje buvo informuotos išimti mėsą iš prekybos. Pasak V.Drulienės, visi skyriai dirbo, tačiau tik vakarop išėmė visą mėsą.

„Tai perdėtas rūpestis mūsų klientu – išimti reiktų tik tą mėsą, kur nustatyta tarša, tačiau nusprendėme išimti visą mėsą, išdezinfekuoti visas vietas, kur keliauja mėsa. Taip pat išdezinfekuoti cechai ir visa tiekimo grandinė“, – tvirtino ji.

Pavėlavo informuoti instituciją

Ar laiku „Maxima“ įspėjo pirkėjus ir visą visuomenę?

Pasak A.Mikalauskienės, vieni protokolai gauti vasario 4 dieną, kiti – 6 dieną. 4 dienos protokolai – nepatenka į 24 valandų terminą, taigi pavėluota kelias dienas.

15min skaitytojos Viktorijos nuotr./Prekybos tinkle „Maxime“ laikinai sustabdyta prekyba šviežia mėsa
15min skaitytojos Viktorijos nuotr./Prekybos tinkle „Maxime“ laikinai sustabdyta prekyba šviežia mėsa

„Maxima“ turėjo numatyti, kad mūsų darbo valandos penktadienį baigėsi. Visuomenė turi teisę žinoti“, – sakė tarnybos atstovė. V.Drulienė teigė, kad dėl to atsakomybę prekybos tinklas prisiėmė.

Vartotojai, įsigiję nekokybiškos mėsos, turi teisę grąžinti prekę ir atgauti už tai pinigus. „Maxima“ sako, kad tokių pirkėjų buvo, tačiau susirgusių salmonelioze neužfiksuota, tai patvirtino ir Maisto ir veterinarijos tarnyba.

Tiesa, tyrimas trunka 5 dienas, todėl iki rezultato paskelbimo pati mėsa būna parduodama arba baigiasi jos galiojimo laikas.

Penktadienį „Maxima“ paėmė mėginius iš „Biovelos“ cecho, tačiau to tyrimo rezultato dar nėra.

Vadina drąsiu žingsniu

„Tai buvo drąsus žingsnis pašalinti visą mėsą, nes ne visa sunaikinama mėsa buvo nesaugi“, – sakė tarnybos atstovė.

Tiesa, ji turi priekaištų „Maximai“ dėl produktų vidinio atsekamumo. Kitaip tariant, pavyzdžiui, dešrelės pagaminamos iš skirtingų mėsos partijų, todėl sunku tiksliai atskirti, kokia mėsa buvo naudojama. V.Drulienė pripažino, kad jei atsekamumas būtų tikslesnis, tai nebūtų reikėję visos produkcijos išimti.

Galimai užkrėsta mėsa atkeliavo iš trijų cechų, vienas jų buvo uždarytas likus vienai dienai iki taršos aptikimo, tačiau, pasak V.Drulienės, tai yra sutapimas.

Šiuo metu atliekamas neplaninis „Biovelos“ ir „Maximos“ cechų patikrinimas, o išvadas žadama paskelbti ketvirtadienį.

Kokia atsakomybė tenka abiem įmonėms? Turėjome pastabų ir rekomendacijų, tačiau šiurkščių pažeidimų mes nenustatėme. Tikslią taršos priežastį dabar jau sunku nustatyti“, – pripažino A.Mikalauskienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų