Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse nuo antradienio sumažėjo daugiau kaip tūkstančio maisto produktų ir kitų prekių, kurios sudaro kasdienį lietuvių pirkinių krepšelį, kainos. Pigiau kainuoja 1015 populiariausių prekių: pienas, duona, mėsa, vaisiai ir daržovės, konditerijos ir kulinarijos gaminiai, gėrimai, taip pat ne maža dalis pramoninių prekių. Vidutiniškai jų kaina „Maxima“ parduotuvėse visoje Lietuvoje sumažėjo 13 proc.
Jeigu „Maximoje“ kainos krenta, tai galbūt prekės pigs ir kituose tinkluose? Nepanašu. Kiti prekybos tinklai reaguoti į tokį didžiausio konkurento sprendimą neketina.
„IKI“ sveikina „Maximą“
„Visuomet teigiamai vertiname iniciatyvas, palengvinančias pirkėjų apsipirkimą ir leidžiančias jiems sutaupyti“, – 15min.lt sakė „IKI“ viešųjų ryšių vadovas Andrius Petraitis.
Pasak jo, paskui „Maximą“ prekybos tinklas „IKI“ bėgti neketina – turi savo strategiją, kaip pirkėjams pasiūlyti kokybiškus produktus už gerą kainą.
„Sausio pabaigoje pirmieji rinkoje užfiksavome daugiau kaip 100 būtiniausių produktų kainas, užtikrindami, jog šių produktų kainos yra ne didesnės nei pernai metų lapkritį, o kai kurios kainos yra net ir mažesnės. Neseniai prekybos tinkle sumažinome trijų didžiųjų pieno produktų tiekėjų produkcijos kainas. Ir toliau stengsimės užtikrinti geriausią kainos ir kokybės santykį bei sieksime, kad „IKI“ parduotuvėse savo mėgiamus produktus mūsų pirkėjai įsigytų už priimtiną kainą“, – sakė A.Petraitis.
„Norfa“ vadina viešųjų ryšių akcija
To nedarys ir prekybos tinklas „Norfa“. „Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas Dainius Dundulis apie „Maximos“ kainų mažinimą atsiliepė skeptiškai. Pasak jo, tai yra dar viena konkurentų prekybos tinklui būdinga viešųjų ryšių akcija.
„Manau, kad Lietuvoje yra nemaža konkurencija ir tikrai daugiau nei pusė tinklų dirba nuostolingai. Aišku, kad kainos visada svyruoja“, – 15min.lt rašė D.Dundulis, šiuo metu esantis Azijoje.
Pavyzdžiui, pasak jo, dabar brangsta kava, cukrus, o dugną jau pasiekė kiauliena, toliau pinga pienas ir pan.
„O mes mažiname ir didiname kainas be viešųjų ryšių akcijų“, – sakė D.Dundulis.
Paskui „Maximą“ nežada bėgti ir prekybos tinklas „Rimi“, tačiau užsimena, kad kainas koreguoti gali. Jo atstovė spaudai Giedrė Bielskytė 15min.lt sakė, kad konkurentų rinkodaros sprendimai jiems nėra naujiena.
„Rinka, kurioje dirbame, yra labai konkurencinga, tad vienokių ar kitokių rinkodaros sprendimų matome praktiškai kiekvieną mėnesį. Manome, kad toks sprendimas gali paveikti rinką, greičiausiai poveikis bus trumpalaikis, bet kol kas sunku pasakyti, kokia bus to poveikio kryptis ar mastas.
Mes nuolat stebime rinką ir visada reaguojame į konkurentų kainų pokyčius. Šis kainų pokytis taip pat ne išimtis – šiuo metu analizuojame paskelbtas kainas, o mūsų strategija – pasiūlyti tokias pat geras kainas, kaip ir didžiausi mūsų konkurentai – nesikeičia. Mes jos ir toliau laikysimės“, – sakė ji.
Kainų mažinimas – tik viena iš strategijų
Mažos kainos yra vienas iš būdų išsiskirti tarp konkurentų, 15min.lt sakė Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas.
„Kiekvienas prekybos tinklas turi savo strategiją, kiekvienas turi tam tikrą pranašumą, kurį nori išryškinti, atkreipti vartotojų dėmesį“, – sakė jis.
„Maximos“ sprendimas sumažinti tūkstančio populiariausių prekių kainas ir yra tokios strategijos dalis. Tačiau nėra nesvarbu, dėl kokių priežasčių parduotuvė mažina kainas, nes, kaip sakė L.Vilimas, laimi vartotojas.
„Šitas žingsnis, kuris yra įvardijimas kaip reguliarios kainos sumažinimas, yra naudingas vartotojui. Kita vertus, mes, kaip organizacija, kuri dalyvavo priešakinėse linijose įvedant eurą ir tikrai dažnai susidurdavo su klausimais ir pastabomis, kad galbūt kainos augs, matome tokius žingsnius iš prekybininkų, kurie dar kartą paneigia tuos nuogąstavimus, kad po euro kainos didės. Konkurencija daro savo ir yra žengiami žingsniai, dėl kurių kaina mažėja“, – sakė jis.
Žilvinas Šilėnas: konkurencija veikia gerai
Bendrovės „Maxima LT“ sprendimas sumažinti daugiau nei tūkstančio populiariausių prekių kainas, stengiantis išlaikyti pozicijas rinkoje, rodo, kad konkurencija ya veiksminga, sako Lietuvos laisvosios rinkos instituto prezidentas.
„Tai puikiai rodo, kad nepaisant įvairių politikų kalbų, jog mažmeninėje rinkoje nėra konkurencijos, šis „Maximos“ žingsnis rodo, kad ta konkurencija egzistuoja. Net ir didžiausias rinkos dalyvis jaučia konkurenciją iš mažesnių prekybos centrų ir dėl to mažina kainas. Greičiausiai, kaip dabar spekuliuojama, kad jaučia potencialią konkurenciją ir iš „Lidl“ tinklo, kuris dar neatsidarė“, – BNS sakė Žilvinas Šilėnas.
Anot jo, „Maxima LT“ žingsnis mažinti kainas yra teigiamas, nes vartotojai visada nori populiariausias prekes nusipirkti pigiau.
„Ar dabar dėl to (kainų mažinimo – BNS) prekybininkai susipyks su tiekėjais, ar rinkoje kažkas persidėlios, tai yra įdomūs dalykai, bet vartotojui tai neturėtų rūpėti“, – kalbėjo Ž.Šilėnas.
Jo teigimu, bendras prekybos tinklų kainų mažinimas gali sukelti infliacijos nuosmukį, tačiau tai neturės neigiamos įtakos šalies ekonomikai.