JAV mėsainių milžinė ketvirtadienį paskelbė, jog iki 2020 metų pabaigos visuose savo Europos restoranuose įves naują „McFlurry“ – ledų deserto, kuris šiuo metu tiekiamas vienkartiniame indelyje su storu plastikiniu dangteliu, – pakuotę.
Naujojoje pakuotėje nebereikės dangtelio, pareiškė „McDonald's“. Restoranų tinklo skaičiavimais, plastiko naudojimas Europoje dėl šios naujovės sumažės daugiau nei 1,2 tūkst. tonų per metus.
Siekdama mažinti sąvartynuose atsiduriančio plastiko kiekį, ES įgyvendina griežtesnius įstatymus, pagal kuriuos 2021 metais įsigalios tam tikrų neperdirbtinų produktų, įskaitant gėrimų šiaudelius, draudimas.
„Esame užsibrėžę tikslą, kad visa mūsų pakuotė iki 2025 metų būtų gaminama naudojant atsinaujinančiuosius išteklius, taip pat tikslą iki 2025 metų kiekviename iš 37 tūkst. mūsų restoranų visame pasaulyje užtikrinti galimybę rūšiuoti atliekas perdirbimui“, – naujienų agentūrai AFP pareiškė už tvarumą atsakingas „McDonald's“ viceprezidentas Keithas Kenny.
Pasak „McDonald's“, plastikas naudojamas 12 proc. bendrovės pakuotės Europoje, o galimybė rūšiuoti atliekas perdirbimui siūloma 60 proc. restoranų, veikiančių aštuoniose didžiosiose rinkose.
Jungtinėje Karalystėje bendrovė kai kuriuose restoranuose įgyvendina bandomąją iniciatyvą, pagal kurią pirkėjai gali grąžinti naudotus „Happy Meal“ žaisliukus.
„Mes žinome, jog rinkoje galbūt siūlome netobulus sprendimus, tačiau mūsų pirkėjai mums už tai padėkos, o mes ir toliau plėtojame bei tobuliname tuos sprendimus, atsižvelgdami į pirkėjų atsiliepimus...“, – pareiškė K.Kenny.
Didžiosios korporacijos, kurioms aplinkosaugininkai dažnai priekaištauja už tai, kad pelnas joms yra svarbesnis už aplinką, mėgina atsižvelgti į vis didėjantį vartotojų spaudimą elgtis atsakingiau ir labiau rūpintis aplinka.
Pavyzdžiui, vartojimo prekių milžinė „Unilever“, kuri gamina, be kita ko, muilus „Dove“ ir arbatas „Lipton“, praėjusį mėnesį pareiškė užsibrėžusi tikslą iki 2025 metų perpus sumažinti neperdirbto plastiko naudojimą.
2017 metų gegužę Prancūzijos aplinkosaugos grupė „Zero Waste France“ paskelbė ataskaitą, kurioje sukritikavo „McDonald's“ požiūrį į atliekų tvarkymą.