„Kilo Health“ į „Medical score“ investavo 1,2 mln. eurų

Lietuvos įmonė „Medical score“, dirbanti prie kelių produktų sveikatos technologijų rinkoje, sulaukė 1,2 mln. investicijų ankstyvosios plėtros (angl. seed) stadijoje. Visą sumą tolesnei veiklai skyrė pati sėkmingai pasaulinėse rinkose auganti sveikatos technologijų įmonių grupė „Kilo Health“.
Domas Pleskus
Domas Pleskus

Investicijos bus naudojamos proporcingai dviem kryptimis: skaitmeniniams produktams psichikos sveikatos srityje ir dirbtiniu intelektu paremtų technologijų taikymui telemedicinoje.

Mažina stigmas psichikos sveikatos srityje

Viena iš „Medical score“ kuriamų programėlių padeda žmonėms rūpintis savo psichikos sveikata, didina psichologinių konsultacijų prieinamumą. Ji šiuo metu sėkmingai išbandoma JAV rinkoje.

„Medical score“ vadovas ir vienas įkūrėjų Domas Pleskus sako, kad tiek Lietuvoje, tiek Amerikoje vis dar egzistuoja daugybė neigiamų nusistatymų dėl rūpinimosi savo psichikos sveikata ir ėjimo pas psichologus. „Laukti kol tai pasikeis – negalime. COVID-19 sukelta pandemija tik dar labiau išryškino šias problemas, todėl siūlome išnaudoti technologijas, kurios paslaugas leidžia padaryti prieinamas visiems. Mūsų programėlėje konsultuotis su terapeutais galima bet kuriuo metu, kai to reikia, o svarbiausia – anonimiškai, neatskleidžiant duomenų apie save“, – teigia D.Pleskus.

Programėlės siūloma pagalba apima konsultacijas dėl baimės, streso, mitybos sutrikimų, santykių, tėvystės, miego problemų, gedulo, depresijos ir kt.

Sveikatos paslaugos, atitinkančios šiandieninius poreikius

„Kilo Health“ vadovas Tadas Burgaila sako, kad medicinos paslaugos net ir pažangiausiose pasaulio šalyse vis dar nėra prisitaikiusios prie šiandieninio žmogaus poreikių. „Juk kaip ir kitose gyvenimo srityse, norime gauti pagalbą kuo greičiau. Dažnas atidėlioja ėjimą pas gydytoją vien dėl sudėtingo registracijos proceso ar laiko stokos ir, deja, kartais pats sau klaidingai diagnozuoja ligas bei ima jas gydyti. Tinkamai naudojamos technologijos gali tai pakeisti“, – pastebi T.Burgaila.

Įmonės nuotr./Tadas Burgaila
Įmonės nuotr./Tadas Burgaila

Greitesnė ir tikslesnė diagnozė, išvengiant nebūtino ėjimo į medicinos įstaigą yra dar vienas iššūkis, kurį „Medical score“ komanda pasiryžusi įveikti. Jų kuriamas produktas dirbtinio intelekto priemonėmis leis sujungti keletą skirtingų informacijos šaltinių: didžiulę mokslininkų ir gydytojų parengtą ligų duomenų bazę, informaciją apie konkretaus žmogaus patiriamus negalavimus bei tam tikrus jo sveikatos, gyvenimo būdo rodiklius. Pavyzdžiui, miego kokybę, fizinį aktyvumą, širdies ritmą ir pan.

„Matome, kad pastaruoju metu auga pasitikėjimas technologijomis sveikatos srityje tiek visuomenėje, tiek tarp specialistų. Tai padeda nustatyti gerokai tikslesnes diagnozes. Mūsų kuriama technologija visiškai nepakeis gydytojų, bet ji padės priimti tikslesnius sprendimus dėl sveikatos negalavimų: žmogui patars, ar verta kreiptis į medicinos įstaigą, atkreips jo dėmesį į blogėjančius rodiklius, o gydytojui leis priimti sprendimus iš gerokai tikslesnių duomenų“, – sako D. Pleskus.

Į kitus startuolius per keletą mėnesių investavo 2 mln. eurų

D.Pleskaus teigimu, pastaraisiais metais, kai dirba skaitmeninės sveikatos srityje, jis realiai pamatė, ką gali į visuomenės poreikius ir gerovę orientuotas darbas. „Turime nedidelę, bet puikią ir patyrusią komandą. Didžiuojuosi kiekvienu iš jų, kurie kasdien stengiasi dėl to, kad sukurtume produktus, padedančius žmonėms rūpintis savo sveikata. Matome didžiulę prasmę savo darbe“, – teigia D.Pleskus.

Pasak T. Burgailos, motyvuota, profesionali ir į ambicingus tikslus orientuota komanda yra vienas iš kriterijų, padedančių „Kilo Health“ pasirinkti, kam skirti investicijas. Iš viso bendrovė per pastaruosius pusę metų investavo 2 mln. eurų į kitus potencialo turinčius sveikatos technologijų startuolius. Birželio mėnesį 0,3 mln. eurų skyrė išmaniąją kraujo tyrimų programėlę sukūrusiai įmonei „Revolab”. Rugpjūčio pradžioje 0,5 mln. eurų investavo į startuolį „Tyler“, kuris plėtoja naujos kartos nuolatinio gliukozės stebėjimo sistemą.

„Kilo Health“ grupė turi daugiau nei penkis milijonus klientų visame pasaulyje. Jų produktai siekia spręsti įvairiais žmonių sveikatos problemas: antsvorį, diabetą, psichikos sveikatą ir t.t. Produktai kuriami atliekant mokslinius tyrimus ir naudojant pažangias sveikatos technologijas. Lietuvoje jų darbuotojų komanda sparčiai auga ir šiuo metu vienija maždaug 500 žmonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis