„Mercedes-Benz“, kuri iki šio mėnesio pradžios vadinosi „Daimler“, veiklos pelnas išaugo nuo 8,6 mlrd. eurų ankstesniais metais iki 19,2 mlrd. eurų (21,6 mlrd. JAV dolerių) 2021-aisiais.
Į pakoreguotą skaičių neįtrauktas vienkartinis 9,2 mlrd. eurų prieaugis, „susijęs su patronuojamosios įmonės „Daimler Trucks“, kuri praėjusių metų pabaigoje debiutavo Frankfurto vertybinių popierių biržoje, atskyrimu.
Jei ši suma būtų įtraukta, tai reikštų, kad grupės grynasis pelnas išaugo beveik šešis kartus – nuo 4 mlrd. eurų 2020-aisiais, kai pramonė susidūrė su koronaviruso pandemijos sukelta krize, iki 23,4 mlrd. eurų.
Puikių rezultatų pasiekta nepaisant to, kad „COVID-19 pandemija ir puslaidininkių tiekimo grandinių kliūtys ir toliau veikė verslą“, sakoma „Mercedes-Benz“ pranešime.
Svarbaus komponento trūkumas, kuris stabdė gamybos apimtis pramonėje, santykinai mažiau slegia prabangių automobilių gamintojus, tokius kaip „Mercedes-Benz“.
Aukščiausios klasės modeliams pagrindinį dėmesį skiriančios grupės koreguota lengvųjų automobilių ir vilkikų pardavimo marža išaugo nuo 6,9 proc. 2020 metų iki 12,7 procento.
Pažymėtina, kad 2021 metais vidutinė „Mercedes-Benz“ parduodamos transporto priemonės kaina išaugo 26 procentais.
Metų pabaigos rezultatai – tai „stiprus šio prekės ženklo potencialo įrodymas“, – sakoma generalinio direktoriaus Olos Kallenius pranešime.
Pertvarkytos grupės pajamos 2021 metais išaugo iki 168 mlrd. eurų, palyginti su 154 mlrd. eurų metais anksčiau, nors ketvirtąjį ketvirtį šiek tiek sumažėjo.
Pajamos per paskutinius tris 2021 metų mėnesius sumažėjo 7 proc. iki 43 mlrd. eurų, o automobilių gamintojo pakoreguotas veiklos pelnas išliko beveik stabilus ir siekė 5,2 mlrd. eurų.
Šiais metais „Mercedes-Benz“ tikisi gauti „šiek tiek didesnių“ pajamų nei 2021 metais, nepaisydama prognozių, kad „su puslaidininkiais susiję tiekimo apribojimai ir toliau turės įtakos rinkai 2022 metais“.