„Esame užsibrėžę tikslą iki 2025 m. savo prekės ženklų pakuotėms sumažinti plastiko kiekį 20 proc. ir užtikrinti, kad 100 proc. mūsų privačių prekės ženklų pakuočių būtų galima perdirbti“, – sako „Lidl Lietuva“ pirkimų departamento socialinės atsakomybės vadovė Rasa Didjurgytė.
Anot R.Didjurgytės, praėjusių metų vasarį prekybos tinkle nebelikus vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, buvo sutaupyta daugiau nei 90 tonų plastiko.
„Šių maišelių atsisakymas yra vienas iš daugelio mūsų vykdomų strategijos žingsnių – tai leido per vienerius metus plastiko kiekį sumažinti daugiau nei 90 tonų“, – teigia pašnekovė.
Patobulinti vandens buteliukai sutaupo bene 50 tonų plastiko
R.Didjurgytė pažymi, kad nuo praėjusių metų vasario pavyko įgyvendinti ne vieną iniciatyvą, padėjusią sumažinti prekybos tinklo sunaudojamo plastiko kiekį, pavyzdžiui, transformuoti „Saguaro“ vandens buteliukus.
„Privataus prekės ženklo „Saguaro“ 1,5 l vandens buteliukams yra sunaudojama beveik 18 proc. mažiau plastiko, o 0,5 l talpos buteliams – apie 21 proc. mažiau. Šis veiksmas lems, kad kasmet sutaupysime apie 47 tonas plastiko. Vertiname tai, kad šis veiksmas sulaukė palaikymo iš mūsų partnerių, kurių technologijos leido reikšmingai sumažinti plastiko kiekį, reikalingą vandens buteliukų gamybai“, – sako pašnekovė.
Pasak jos, sunaudojamo plastiko kiekį padėjo sumažinti ir prekybos tinklo privačių prekių ženklų pieno pakuočių patobulinimas – vien dviejų grietinėlės ir grietinės pakuočių transformacija leido sutaupyti dar apie toną plastiko.
Asortimento pakuotės tampa draugiškesnės aplinkai
Prekybos tinklo pirkimų departamento socialinės atsakomybės vadovė pratęsia, kad taip pat prekybos tinklo lankytojai gali įsigyti ir buitinės chemijos priemonių, kurių buteliai yra gaminami iš perdirbtų medžiagų.
„Pradėjome naudoti iš perdirbto plastiko pagamintus ir toliau perdirbamus „W5“ butelius, taip sutaupydami apie 15 tonų naujo plastiko kasmet. Visų šiuo metu asortimente esančių „Pure Home by W5“, taip pat nemažai kitų „W5“ priemonių buteliukų yra gaminami iš 100 proc. perdirbto plastiko, o tai padeda skatinti žiedinę ekonomiką – taupyti išteklius ir mažinti atliekų kiekius“, – sako R.Didjurgytė.
Pradėjome naudoti iš perdirbto plastiko pagamintus ir toliau perdirbamus „W5“ butelius, taip sutaupydami apie 15 tonų naujo plastiko kasmet.
Ateityje – mažiau mikroplastiko
Pašnekovės teigimu, vienas iš prekybos tinklo tikslų – mikroplastiko atsisakymas kosmetikos ir kūno priežiūros asortimente. „Lidl Lietuva“ turėtų iki 2021 m. pabaigos pakeisti privačių prekių ženklų kosmetikos ir kūno priežiūros priemonių formules, panaikinant pridėtinį mikroplastiką ir taip mažinant jo patekimą į aplinką, vandenynus ir organizmus.
Ši priemonė yra „REset Plastic“, tarptautinės „Schwarz“ grupės plastiko mažinimo strategijos, prie kurios yra prisijungęs ir prekybos tinklas, dalis. Strategija apima plastiko mažinimą, projektavimą, perdirbimą, šalinimą iš aplinkos, inovacijas ir švietimą. Ji prisideda prie žiedinės ekonomikos principų įgyvendinimo, siekiant uždarų medžiagų ciklų.