Vienos didžiausių šio sektoriaus įmonių Lietuvoje – auklių agentūros UAB „Mama ir auklė“ – direktorė direktorė Ieva Augustinienė neslepia, kad kovo viduryje šalyje susiklosčiusi neeilinė situacija buvo pasitikta atraitotomis rankovėmis.
„Mūsų veikla labai susidomėjo žiniasklaida, daviau nemažai interviu, atrodė, kad, darbams ir mokslams persikėlus į namus, reikės labai daug auklių. Ruošėmės vienkartiniams mėnesio–dviejų užsakymams, kad auklės tėvams galėtų pagelbėti sudėtingoje situacijoje, tačiau buvo visai kitaip“, – prisimena I.Augustinienė, kurios vadovaujama įmonė per pusantro mėnesio sulaukė tik vieno naujo kliento.
Pasak I.Augustinienės, šeimos karantino Lietuvoje metu jautė nemenką išgąstį. Būta ir neaiškumo – ar tikrai legalu ir nepavojinga į namus įsileisti vaikus prižiūrintį žmogų.
„Iš teisininkų sulaukiau atsakymo, kad auklių paslaugos nėra draudžiamos, jeigu jos teikiamos saugiai. Man buvo daug lengviau atsakyti į visus klausimus, kurie galėjo kilti, negu sulaukti to, kuris klausia.
Mačiau savo drauges, kurios namuose virė, kepė, dezinfekavo, vaikus prižiūrėjo ir dar tarptautiniame versle dirbo. Jos buvo pervargusios. Stebėdama jas, ėmiau skambinti esamiems klientams ir klausti, kaip sekasi, ar nereikia pagalbos – patarimų, žinių, laikinos auklės“, – 15min pasakoja auklių agentūros „Mama ir auklė“ vadovė.
Vilnietė I.Augustinienė pripažįsta, kad šiuo metu jos įkurtoje įmonėje – pats darbymetis: vieni ieško auklių rudeniui ar ilgesniam laikui, o kiti ruošiasi dairydamiesi papildomų rankų galimai naujajai pandemijos bangai.
„Turbūt panašų smūgį kovo viduryje paskelbtas karantinas sudavė ir kitiems smulkiesiems verslams. Įtaką pajuto visos šalies verslas. Didžioji dauguma verslų buvo priversti savo veiklą pristabdyti.
Dalis verslų, susijusių su paslaugomis, turizmu, renginių organizavimu – šie buvo sektoriai, kurie sustojo. Ir netgi karantinui pakopomis laisvėjant, negalėjo pilnai atsistoti ant kojų. Karantino įtaka buvo labai skirtinga priklausomai nuo sektoriaus“, – situaciją komentavo „Swedbank“ Smulkių verslo klientų ir rinkodaros skyriaus vadovė Rasa Verkauskaitė-Kazanskienė.
Apie pamokas, kurias išmoko smulkusis verslas, kaip jam sekėsi perkelti paslaugas į virtualią erdvę ir patarimus, kaip išgyventi krizes, sužinokite 15min tinklalaidėje.