„Žengiau drąsų žingsnį dirbti ne pagal savo specialybę ir pasinėriau į visiškai naują sritį. Sau ir kitiems įrodžiau, kad tobulėjimui ribų nėra – juk jei būčiau neišdrįsusi, nebūčiau sužinojusi, kad man pavyks. Naujoje pozicijoje dirbu dar tik 3 mėnesius, tačiau jau dabar labai džiaugiuosi atradusi save“, – teigia Rita Biraitė, „Tele2“ Jaunesnioji klientų aptarnavimo konsultantė.
Nepabūgo dar neišbandytos sferos
Grožio salone pusmetį dirbusi Rita atvirauja – nors kirpėjos karjera klostėsi sėkmingai, ten ji pasigedo svarbiausio – užsidegimo darbui. Anot pašnekovės, dirbti su žmonėmis jai patinka, todėl nusprendė pasukti į dar neišbandytą klientų aptarnavimo sferą. Mergina tikina, kad iš pradžių buvo baisu, tačiau ji drąsiai ryžosi kardinaliems pokyčiams ir sėkmingai pradėjo naują karjeros etapą.
„Kai išėjau iš darbo grožio salone, buvau nusiteikusi išmėginti savo jėgas naujoje srityje – pasirinkau klientų aptarnavimą raštu. Akys visad užkliūdavo už „Tele2“ darbo skelbimų, tad nors ir neturėjau reikiamų įgūdžių, nusprendžiau nusiųsti savo CV. Pradėjusi naują darbą turėjau įsigilinti į daugybę informacijos, tačiau man tai suteikė motyvacijos, pasitikėjimo savimi bei žinių, kurių niekada anksčiau neturėjau“, – apie darbo pokytį kalba ji.
Valdyti konfliktus išmoko grožio salone
Pasak R. Biraitės, naujas darbas ne pagal specialybę jai kėlė nemažai asmeninių iššūkių – reikėjo įsisavinti daug informacijos, įvaldyti naujas programas, o ji iki tol nebuvo bandžiusi darbo kompiuteriu. Svarbiausia, jai nestigo ryžto. Pradėjus dirbti telekomunikacijų srityje, Rita įsitikino, kad šis laukas daug paprastesnis ir įdomesnis, nei pasirodė iš pradžių.
„Daugiausiai pastangų pareikalavo susidraugavimas su kompiuteriu ir visomis darbui reikalingomis skirtingomis programomis, tačiau įveikiau ir šį iššūkį. Žinoma, šalia manęs buvo vadovė ir kiti seniau dirbantys kolegos, kurie visada siūlė savo pagalbą. Daug davė ir sukauptos patirtys iš praėjusių darbų – dirbant knygyne ir grožio salone išmokau valdyti konfliktus, lengvai bendrauti su skirtingais žmonėmis ir išklausyti jų problemas“, – savo patirtimi dalijasi R. Biraitė.
Darbo dinamika užkerta kelią monotonijai
Dabar Rita kasdien aptarnauja klientus raštu ir jai iškeltus tikslus viršija dvigubai. Jos kasdienybė – ne tik laiškai klientams, tačiau ir darbas su „LiveChat“ (liet. „konsultavimo realiuoju laiku“) sistema. Čia prireikia ne tik aštraus įžvalgumo atsakant į užklausas, tačiau ir derybinių įgūdžių. Anot pašnekovės, jos darbe monotonijos nėra, nes klientų klausimai jai kasdien meta iššūkius – tai jai sukuria erdvės tobulėjimui.
„Kiekvieną dieną įsijungusi „LiveChat“ nežinau, ko galiu sulaukti, būtent dėl to šis darbas neatsibosta ir yra įdomus. Pasitaiko ir neeilinių situacijų, kai klientai sumaišo ryšio tiekėjus ar prašo padėti išspręsti problemą, kurios visai nėra. Kai gaunu klausimą, į kurį nežinau atsakymo, pasirenku kolegą, kuris gali geriausiai padėti šiuo klausimu ir nedvejodama kreipiuosi. Dirbu dar visai neilgai, tikrai pasitaiko situacijų, kuriose nežinau, kaip pasielgti, tačiau jau vieną kartą susidūrus su iššūkiu, kitais kartais susitvarkyti jau daug lengviau – svarbiausia praminti taką“, – tikina ji.
Nori ir toliau mesti sau iššūkius
R. Biraitė pabrėžia, kad dabartinėje pozicijoje jaučia laisvę tiek dirbti, tiek ir bendrauti su klientais ar kolegomis. Ji džiaugiasi, kad įmonė noriai priima žmones, kurie neturi reikiamo išsilavinimo ir pasirūpina, kad naujas darbuotojas gautų visas darbui reikalingas žinias bei palaikymą.
„Jaučiu padrąsinimą ir palaikymą tiek iš savo vadovės, tiek ir iš kolegų, kurie padeda, motyvuoja ir skatina judėti į priekį. Patariu ir kitiems drąsiai bandyti ir išmėginti darbą ne pagal specialybę, nes verta naudotis kiekviena gyvenimo suteikiama galimybe. Kol kas neturiu konkrečių minčių, kur norėčiau augti toliau, bet galbūt būtų įdomu dirbti su verslo klientais. Pasirinkimo daug, o svarbiausia, kad viduje jaučiu norą augti ir toliau mesti sau iššūkius“, – užtikrintai teigia R. Biraitė.