„Anksčiau tai būdavo juodasis penktadienis, vėliau ketvirtadienis, o dabar išpardavimai tęsis visą savaitę“, – sakė bendrovės vyriausiasis prekybos vadybininkas Duncanas Mac Naughtonas.
„Walmart“ yra didžiausias pasaulio mažmeninės prekybos atstovas pagal pardavimus. Tačiau akivaizdu, kad bendrovės įtaka mažėja dėl konkurencijos su tokiais prekybininkais kaip „Amazon“, taip pat iš dalies dėl to, kad mažas pajamas gaunantys žmonės, kurie apsiperka „Walmart“, nepajuto žymaus pajamų augimo nuo recesijos pabaigos. Iš dalies tą lemia ir mažinamos kitų prekybininkų kainos, siekiant pritraukti daugiau klientų.
Anksčiau tai būdavo juodasis penktadienis, vėliau ketvirtadienis, o dabar išpardavimai tęsis visą savaitę.
Praėjusią savaitę „Walmart“ įspėjo savo investuotojus, kad bendrovės metinis pelnas bus mažesnis nei prognozuota anksčiau. Gregas Foranas, bendrovės prezidentas, rugpjūtį sakė investuotojams, kad šį švenčių sezoną konkurencija bus labai didelė. Tai reiškia, kad, jeigu vienas pardavėjas pradės išpardavimus ketvirtadienį 6 valandą vakaro, kitas tuojau paskelbs valanda ankstesnį pradžios laiką.
O išpardavimų žmonės jau laukia. Kalifornijoje pora draugų įsikūrė prie „Best Buy“ parduotuvės nuo lapkričio penktosios su daugybe užkandžių, antklodėmis, tikėdamiesi gauti vieną iš 50 colių skersmens HD televizorių, kurie kainuos apie 200 dolerių ir kuriais prekiauti bus pradėta Padėkos dienos vakare.
Uždirba iš nuolaidų medžioklės
„New Yorker“ kalbėjosi su Paulu Ivanovskiu, kuris pragyvena vien tik iš to, kad atidžiai seka „Walmart“ akcijas, išpardavimus. Jis turi interneto svetainę „I Heart the Mart“, kurioje pasakoja žmonėms apie geriausius „Walmart“ pasiūlymus. Labai retai jis rašo ir apie kitus prekybos centrus. Už šį darbą „Walmart“ vyrui atlyginimo nemoka, tačiau jis gauna tam tikrą mokestį iš „Walmart“ tuomet, kai nukreipia vartotoją iš savo svetainės į bendrovės svetainę.
Vietoje to, kad dalį prekių pardavinėtų visa kaina, o tas, kurių nesiseka parduoti, nukainotų, prekybos centrai dabar užsiima kainų inžinerija. Kainos su nuolaida iš tiesų yra tokios kainos, kokių visą laiką ir norėjo prekybos centrai.
Jam „Walmart“ patinka, tačiau išpardavimų savaitę jis vadina nesąmone. Žmonės, kurie atidžiai seka bendrovės pasiūlymus, esą ir ne juodojo penktadienio metu gali nusipirkti kažką su didele nuolaida.
Kaip prieš metus rašė „New Yorker“ apžvalgininkė Amy Merrick, vietoje to, kad dalį prekių pardavinėtų visa kaina, o tas, kurių nesiseka parduoti, nukainotų, prekybos centrai dabar užsiima kainų inžinerija. Kainos su nuolaida iš tiesų yra tokios kainos, kokių visą laiką ir norėjo prekybos centrai.
„Ir tiesa yra ta, kad kainos su nuolaida nebūtinai yra mažiausios tų metų kainos“, – rašė ji.
Pernai skelbtas tyrimas parodė, kad „Elmo“ lėlės, „Ugg“ batai, „Samsung“ televizoriai buvo pigesni ne išpardavimų laikotarpiu.
Dideliems prekybos centrams grėsmę kelia internetinė prekyba. Žmonės nebenori gaišti laiko ėjimui į parduotuvę, išpardavimus taip pat lengiau sekti yra internetu.
„Walmart“ sprendimas ištęsti juodąjį penktadienį iki penkių dienų yra atsakas į juodojo penktadienio populiarumo smukimą. Bendrovė pastebi, kad prie prekybos centrų kasmet budinčių, stovyklaujančių žmonių skaičius mažėja.