Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Milano savivaldybė skelbia karą garsiajai „Dolce&Gabbana“

Milane verda aistros. Temperamentingos, bet nelabai elegantiškos. Miesto savivaldybė erzina ir tyčiojasi iš talentingiausių Italijos stilistų – Domenico Dolce ir Stefano Gabbana. Talentingiausi Italijos stilistai tvoja atgal: skelbia butikų streiką, rašo piktas žinutes į socialinius tinklus, perka dienraščių puslapius, kuriuose grasina savivaldybei.
Mados namų „Dolce&Gabbana“ parduotuvėse – protestas prieš savivaldybę
Mados namų „Dolce&Gabbana“ parduotuvėse – protestas prieš savivaldybę / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Milanas

 

Savivaldybės biurokratas nusišnekėjo

Kas atsitiko Europos „pret-a-porter“ mados sostinei? Vasaros karštis susuko galvas mados kūrėjams ir politikams? Milanui neberūpi mada? Stilistai nebenori Milano? Visko po truputį. Šiaip ar taip, aršią priešpriešą tarp savivaldybės ir garsių mados namų pradėjo politikai. Tikriau tariant, vienas politikas – Milano municipalinio prekybos ir turizmo skyriaus vadovas Franco D‘Alfonso. 

Tam, kad įsidegtų aršus mados karas, užteko štai tokio skyriaus vadovo leptelėjimo: „Aš manau, kad svarbių miesto erdvių suteikimas dviems stilistams, kuriuos teismas pripažino kaltais dėl mokesčių slėpimo, yra neteisingas.“

Aukštas Milano savivaldybės pareigūnas, žinoma, yra teisus: prieš mėnesį mados namų „Dolce&Gabbana” savininkai buvo nuteisti kalėti metus ir aštuonis mėnesius, nes prokurorai ieškojo ir rado kone milijardą nedeklaruotų bendrovės eurų. Bet pareigūnas tuo pat metu yra ir neteisus. Pirma: Domenico Dolce ir Stefano Gabbana nuteisti pirmos instancijos teismo, kuris Italijoje nieko nereiškia. Antra, šiedu vyrai pernelyg daug prisidėjo prie Milano – mados sostinės – įvaizdžio kūrimo.

Milano meras Giuliano Pisapia išsyk suprato, kad jo pavaldinys nusišnekėjo. Prekybos ir turizmo vadovas nusišneka ne pirmą kartą. Prieš mėnesį F. D‘Alfonso sugalvojo originalų būdą drausminti miestą, kuris vakare nenori eiti miegoti. Jis pasirašė potvarkį, ir Milanas tapo vieninteliu miestu pasaulyje, kuriame draudžiama laižyti ledus po vidurnakčio.  Apstulbę ledų pardavėjai ir valgytojai parašė peticiją merui. Absurdiškas potvarkis buvo atšauktas.

Stilistai atsako streiku

Bet „Dolce&Gabbana” – tai ne ledų kioskas. Tai aštuoni stambūs butikai, restoranas, baras. Tai prekės ženklas – legenda, kuri traukia į Milaną eilinius mados fanus ir Holivudo žvaigždes. Galų gale, tai milijonai eurų, kuriuos mados sostinėje palieka stilistų gerbėjai.

D.Dolce ir S.Gabbana į municipalinio biurokrato repliką reagavo stipriai. Paskelbė mados streiką. Visi aštuoni Milano butikai ir restoranas „Gold“ buvo uždaryti trims dienoms.  Visa tai – vasaros nuolaidų sezono įkarštyje. Blogesnės reklamos Milanui neįmanoma sugalvoti: atpigintų vasaros kolekcijų atskridę pirkti užsieniečiai stoviniavo prie „Dolce&Gabbana” vitrinų. Ten švietė dviem kalbom – itališkai ir angliškai – surašytas mados namų pareiškimas „Closed for indignation“ (angl. Uždaryta dėl pasipiktinimo). Ir mažesnėmis raidėmis „Savivaldybė užtrenkė duris D&G“.

Nežinia kiek eurų išleido mados namai, tačiau praėjusį savaitgalį svarbiausieji Italijos dienraščiai išėjo su „Dolce&Gabbana” pareiškimu per du puslapius. Stilistai pateikė verslo dienraščio „Il Sole 24 Ore” statistinius duomenis, kurie rodo, jog Domenico Dolce ir Stefano Gabbana daugiausiai Milano savivaldybei mokančių mokesčių mokėtojų šimtuke užima ketvirtą ir penktą vietas.

„Mes gimėme Milane ir šiam miestui esame dėkingi” – tvirtina legendiniai Milano stilistai. „Per trejus veiklos dešimtmečius davėme miestui daug: tarptautinį prestižą, ekonominę vystymosi perspektyvą. Tačiau mus nuvargino neteisybė ir šmeižtas, visa tai trukdo dirbti. Milano parduotuvių uždarymas yra ženklas, kad esame pasipiktinę.”

Mokesčių sistemos aukos ar nusikaltėliai?

Netyli ir stilistų advokatai. Jie primena, jog stilistai buvo kaltinami gavę 360 milijonų  eurų (1,242 mlrd. litų) pajamų už tam tikrus prekės ženklus. Tačiau mokesčių agentūra už šį sandėrį pareikalavo sumokėti 548 milijonus eurų (1,89 mlrd. Litų).  Teismas du kartus nustatė: jokio nusikaltimo nebuvo, sumokėti visi mokesčiai nuo teisingai deklaruotos sumos.

Kitas „Dolce&Gabbana” nusikaltimas, pasibaigęs pirmojo laipsnio teismo nuosprendžiu, tiesiogiai stilistų neliečia. Todėl jis bus apskųstas kasaciniam teismui. Anot dizainerių gynėjų, finansiniai ryšiai tarp bendrovės „Gado“, kuri buvo įkurta ir veikė ne Italijoje, bei dviejų stilistų lieka iki galo neįrodyti.   

Stilistai taps garbės piliečiais

Miesto galva Giuliano Pisapia iki šiol laikėsi ramiai ir į konfliktą nesikišo. Atvirkščiai, meras stengėsi visais įmanomais būdais užglaistyti savivaldybės ir prestižinių mados namų nesutarimus. 

Milanui tai – gyvybiškai svarbus reikalas, nes rugsėjo mėnesį prasidės svarbiausia sezono – moterų „prêt – a porter” – mados savaitė.  Ir svarbiausieji Milano konkurentai – Paryžius, Londonas, Niujorkas pasismagins aprašinėdami, kaip savivaldybė talžo vieną iš italų mados supertrejeto – „Prada”, „Giorgio Armani” ir „Dolce&Gabbana” – grandžių.

Tačiau po to, kai Stefano Gabbana socialiniame tinkle parašė „Milanas – šlykštus miestas”, pratrūko ir mero nervai. Jis davė interviu dienraščiui „La Republica”, kuriame pasiūlė stilistams patylėti ir nevaryti ant savojo miesto. Mero pyktis išjudino vasaroti neketinantį Italijos parlamentą. Dešiniųjų deputatė Daniela Santanche’ šliūkštelėjo benzino į mados konflikto liepsną, pasiūliusi ieškoti priešų: „Tautos priešai yra ne du Italijos įvaizdžiui nusipelnę stilistai, o Milano meras su savo komanda. Jie visi norėtų, kad Milanas būtų sovietinis miestas, panašus į Rytų Berlyną.”

Paskutinis Milano mados karo šūvis – iš Sicilijos. D.Dolce ir S.Gabbana sulaukė gana netikėto moralinės paramos ženklo iš garsaus Sicilijos kurorto Taorminos. Šio miesto meras stilistams pasiūlė garbės piliečių vardus. Sicilietiško kraujo turintis Domenico Dolce Taorminoje – dažnas svečias. Jis siciliečiams padėjo surengti ne vieną kultūros renginį, garsiausi reklaminiai „Dolce&Gabbana” klipai buvo filmuojami Taorminoje.

„Milanas nenori pagerbti stilistų? Tai padarysime mes prisimindami, kiek daug gero Taorminoje nuveikė D.Dolce ir S.Gabbana“ – vakar kalbėjo prestižinio Sicilijos kurorto galva.    

Konfliktiški, bet genialūs

Garsių dizainerių Domenico Dolce ir Stefano Gabbana vardas Milano mados savaičių metu kaskart linksniuojamas. Ir ne visada linksniuojamas teigiamai.

Italijos Nacionalinių mados namų prezidentui Mario Boselli šie mados pasaulio kūrėjai – didelis galvos skausmas.

Štai prieš trejus metus iš viso pasaulio atvykusiems žurnalistams, pažvelgusiems į Milano mados savaitės kalendorių, iškilo klausimas: „O kur dingo garsiausias italų mados duetas? Kurią dieną ir kuriuo laiku įvyks „Dolce& Gabbana“ mados namų pristatymas? O gal jis visai neįvyks?“ Kalendoriuje šių vardų nebuvo.

Mario Boselli spaudos konferencijos metu teko aiškintis. Pasirodo, jog tarp „Dolce&Gabbana“ ir Italijos Nacionalinių mados namų įvyko konfliktas. Dizaineriams netiko kalendoriuje pasiūlytas laikas. Pasak vieno mados namų dizainerių milaniečio Stefano Gabbana,  jų klientai – vieni įtakingiausių, taigi kodėl jie turėtų taikytis prie kalendoriaus, kuriame karaliauja amžinasis mados namų priešas – Giorgio Armani.

„Metropol“ kino teatre prezentacija įvyko tuo laiku, kurį pasirinko patys dizaineriai. Tačiau po mados namus kursuojantis „Camera Nazionale della Moda italiana“ autobusiukas į Piave gatvėje esantį mados namų „Metropol“ teatrą tris mados savaites nebeužsuko. Žurnalistams tekdavo kviesti taksi ir praleisti tuo pačiu metu vykstančius kitus pristatymus. Vis dėlto karą laimėjo dizaineriai – jau pusantrų metų, kai jie – vėl kalendoriuje.

Kitas konfliktas, prieš kelis metus sudrebinęs Milano mados pasaulio kasdienybę – tarp Giorgio Armani ir Domenico bei Stefano. Tiesa, dėl jo buvo  kaltas Italijos elegancijos karalius Giorgio Armani. Jis apkaltino radikalųjį duetą nukopijavus šimtasiūlės būdu pasiūtas „Re Giorgio“ – ( it.karaliaus Giorgio) sukurtas kelnes. Konfliktas baigėsi taikiai. Į žurnalistų klausimus Domenico ir Stefano atsakė šiek tiek arogantiškai – jie viešai nusistebėjo, kad tokia garsenybė kaip G.Armani po pristatymo paslapčia tyrinėja konkurentų kolekciją. O gal net atsiunčia šnipus? Bet galiausiai sutiko išgerti su G.Armani taikos aperityvą.

Labiau nei G.Armani šį garsų duetą Milane erzina du Kanados dizaineriai Dan ir Dean Catenai. Pasak Domenico, kanadiečiai juos kopijuoja, jie ant podiumo išbėga vilkėdami panašius į Domenico Dolce ir Stefano Gabbana marškinėlius ir džinsus. Ir kuria panašų kolekcijų stilių. Ne kartą „Dolce& Gabbana“ mados namų kūrėjai išsidavė, jog jie, panašiai kaip G.Armani, stebi šių konkurentų „sfilata“ – (it. Kolekcijos pristatymas).

Kaip 15min.lt korespondentei teigė ne pirmus metus „Dolce&Gabbana“ kolekcijas demonstruojančios garsiausios Lietuvos manekenės Julija Steponavičiūtė ir Agnė Končiūtė, Milano dizaineriai – šaunūs mados kūrėjai. Jie kaskart manekenes žavi atsakingu elgesiu, yra atidūs ir itin mandagūs.

Po paskutinio „Dolce&Gabbana“ mados namų pristatymo Italijos „Vogue“ mados žurnalo redaktorė Franca Sozzani 15min.lt teigė, kad šie mados namai Italijoje – tarsi šventa karvė. Jie yra Italijos pasididžiavimas. Jų genialumas neprilygstamas. Tad Milano biurokratams, matyt, teks nusileisti.       

 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos