„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Mineralinio vandens reklamoje – draudžiami teiginiai apie savybes

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“ mineralinio vandens „Tichė“ reklamoje naudojamų teiginių apie gydomąsias produkto savybes. Už klaidinančius ir draudžiamus teiginius bendrovei skirta 4488 eurų bauda, rašoma pranešime.
Mineralinis vanduo
Asociatyvi iliustracija: mineralinis vanduo / Vida Press nuotr.

Tarnyba gavo Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos persiųstą Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo pažeidimo protokolą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“ reklamos naudojimo reikalavimų nesilaikymo. Protokole nurodoma, kad bendrovė interneto tinklalapiuose www.tiche.lt ir www.delfi.lt, taip pat VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų filialo Vaikų ligoninėje demonstraciniame plakate ir platinamame lankstinuke skleidė natūralaus mineralinio vandens ,,Tichė“ reklamą.

Reklamoje vartojami draudžiami teiginiai apie žmogaus ligų gydymo ir profilaktines savybes, pavyzdžiui: „Ličio klinikinis vartojimas yra nukreiptas prieš bipolinį sutrikimą ir naudojamas savižudybių prevencijai“; „<...> Rusijos daktarų patvirtintas kaip gydomasis – stalo mineralinis vanduo, rekomenduojamas vartoti kaip gydomasis, esant šiems susirgimams: virškinimo organų ligos; virškinimo organų sutrikimai po skubios intervencijos; endokrininės sistemos ligos, maitinimosi sutrikimai ir sutrikusių medžiagų apykaita; šlapimo ir lyties organų ligos“; „<...> Šarminiai mineralai padeda organizmui pašalinti šlakus, o deguonis mažina vėžio ir kitų ligų riziką, nes vėžinės ląstelės nemėgsta deguonies prisodrintos aplinkos“ ir kt.

Tarnyba primena, kad Reklamos įstatymo 14 straipsnis numato, jog maisto reklamoje draudžiama nurodyti ar užsiminti apie tas maisto savybes, kurių jis neturi, taip pat apie žmogaus ligų gydymo ar profilaktines savybes ir kitas savybes, jeigu tokios informacijos pateikimas neatitinka teisės aktuose nustatytų reikalavimų.

Vertindama pažeidimo mastą, Tarnyba atsižvelgė į tai, kad bendrovės teiginiai apie įvairių ligų prevenciją ir gydymą galėjo būti aktualūs plačiam vartotojų ratui. Bendrovės skleistoje reklamoje užsimenama apie onkologinių ligų prevenciją, kas galėjo daryti poveikį onkologinėmis ligomis sergantiems asmenimis, kurie tokią informaciją vertina itin atidžiai ir jautriai. Taip pat bendrovė skleidė informaciją apie savižudybių prevenciją bei informaciją apie vaikų ir jaunimo organizmo tinkamą vystymąsi bei jo aprūpinimą įvairiomis medžiagomis, o tokią informaciją itin jautriai vertina tėvai. UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“ reklamoje skelbta informacija galėjo padaryti poveikį vartotojų ekonominiam elgesiui, t.y. paskatinti vartotojus įsigyti reklamuojamą mineralinį vandenį tikintis, kad jis turės nurodytų gydomųjų savybių, kurių iš tikrųjų neturi.

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, pažeidimo trukmę ir mastą, už Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimą UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“ skirta 4488 eurų bauda. Tyrimo metu bendrovė teisės aktų neatitinkančius teiginius nedelsiant pašalino.

Tarnybos komisijos nutarimas per vieną mėnesį nuo nutarimo įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs