„Jeigu „Klasco“ pati nesusipras, kad turi susitvarkyti, ją uždarysime – tam turime visas priemones“, – pranešime sakė Klaipėdos uoste penktadienį lankęsis S.Gentvilas.
Jis į uostamiestį atvyko stebėti, kaip vykdomas nuo gegužės 1-osios įsigaliojusi ES reglamentu sugriežta birių krovinių krova.
Anot pranešimo, aplink tris uosto įmones tyrėjai iškabino po aštuonias taršos matavimo stoteles ir dar po vieną įrenginį – įmonių teritorijose. Jeigu jie sugaus pasklidusių medžiagų, bendrovėms gresia sankcijos, teigia ministerija.
Aplinkos apsaugos departamentas šiemet jau atliko neplaninį krovos bendrovės „Bega“ patikrinimą, o gegužės 12-ąją pradėjo tikrinti „Klasco“. Vasarą inspektoriai tikrins įmones „Begą“, Birių krovinių terminalą ir Kamineros krovinių terminalą.
„Klasco“ generalinis direktorius Vytautas Štumbergas teigia, jog įmonė nuosekliai mažina krovos metu susidarantį dulkėtumą. Anot jo, tai liudija oro kokybės matavimo stotelių duomenys.
„Bendrovės teritorijoje susidarančių kietųjų dalelių kiekį nuo 2015 metų iki 2019 metų sumažinome daugiau nei keturis kartus ir mažiname toliau“, – sakė įmonės vadovas.
Jo teigimu, „Klasco“ parengė ilgalaikį aplinkosauginių priemonių planą. Be to, įmonė jau dabar iškrovimo vietose naudojama vandens patrankas, laisto pravažiavimo ir technologinius kelius, įrengė mobilius dulkių sulaikymo ekranus, vagonų iškrovimo stočių užsidarymo grotas, dengia birius krovinius, transporterių linijose sumontavo dulkių surinkimo filtrus, naudoja vandens purkštukus.
Be to, pasak V. Štumbergo, kroviniai kraunami į mažesnes rietuves, kraunami atsargiau ir lėčiau. Bendrovė tvirtina valanti ir drėkinantis gatves prie įvažiavimo į teritoriją.
Balandį Aplinkos apsaugos agentūra pakoregavo „Klasco“ taršos leidimo sąlygas. Pagal jas birius krovinius įmonė turi nuolat drėkinti arba apdengti, neprikrauti konvejerio juostos iki kraštų, o kraunant griebtuvu – sandariai uždaryti. Jeigu krovinių dulkės pateks už sklypo ribų, įmonė privalės kuo skubiau jas sutvarkyti.
Taip pat numatyta, kad įmonė turės įsirengti vėjo greitį sumažinančius pylimus, tvoras ar sieneles. „Klasco“ privalės vieną krovinį perkrauti kuo greičiau, pagal nustatytą grafiką.
Pati „Klasco“ tvirtina, kad įmonės skleidžiama tarša mažėja. Be to, įmonė praėjusį mėnesį užsiminė apie svarstymus dalį birių krovinių perkelti į kitą Klaipėdos uosto vietą, kuri būtų toliau nuo gyvenamųjų namų.
„Klasco“ ne kartą yra sulaukusi visuomenininkų, aplinkosaugininkų ir netoli jos gyvenančių žmonių pretenzijų dėl taršios krovos.