„Plėsdami mobilaus laiškininko projektą visoje Lietuvoje, pastebime, kad mobilūs laiškininkai, kurie pas gyventojus į namus vyksta kaimiškose vietovėse ir į atokias pavienes sodybas, susiduria su didele problema – dalis namų neturi adreso lentelės, tad pristatyti prenumeratą, korespondenciją ar siuntinius tampa sudėtinga. Ieškant reikalingo adresato ir beldžiantis į visas duris, sugaištama ilgiau, tad pašto paslaugas kiti klientai gauna vėliau, be to, gali įsivelti žmogiškoji klaida ir prenumeratą ar laišką gali gauti visai kitas žmogus. Tokių namų be adresų mobilių laiškininkų aptarnaujamose teritorijose – ne vienas, todėl labai prašome gyventojų pasirūpinti savo namų adresų lentelėmis. Jeigu dėl finansinių ar kitokių priežasčių jų įsigyti mūsų klientai negali, mobilūs laiškininkai nuo šiol su savimi turi ir, gyventojui paprašius, nemokamai ant namo sienos, tvoros ar pašto dėžutės gali užklijuoti oro sąlygoms atsparų lipduką, ant kurio specialiu markeriu užrašys adresą“, – sako Lietuvos pašto Tinklo direktorius Jonas Sadauskas.
Pasak jo, kita, ne mažesnė kliūtis gyventojams laiku sulaukti norimo leidinio – tvarkingų ir sunumeruotų pašto dėžučių trūkumas. Pagal LR Pašto įstatymą, korespondenciją laiškanešiai gali pristatyti tik į tvarkingas, rakinamas ir aiškiai pažymėtas pašto dėžutes, kurios turi būti laiškininkams lengvai prieinamose vietose:
-
daugiabučiuose namuose – kiekvienoje laiptinėje ne aukščiau kaip antrame namo aukšte;
-
individualiuosiuose namuose – prie įėjimo į gyvenamąją teritoriją arba ant greta gatvės esančių namų sienų, tvorų, stovelių;
-
sodininkų bendrijose – prie pagrindinių įvažiavimų į sodininkų bendriją;
-
įmonėse, įstaigose ar organizacijose – prie pagrindinio įėjimo į pastatą.
Jeigu tvarkingos pašto dėžutės nėra, laiškininkas turi pilną teisę dėl saugumo korespondencijos ar prenumeratos nepalikti. Norintys įsigyti pašto dėžutę, kaimiškų vietovių gyventojai ją gali užsakyti iš mobilaus laiškininko – kito vizito metu jis ją atveš klientui tiesiai į namus.
„Natūralu, kad diegiant naują pašto paslaugų teikimo modelį, mūsų klientams kyla ne tik klausimų, bet ir nerimas – ar pašto paslaugos liks nepakitusios, tad norime juos nuraminti, kad keičiasi tik paslaugų teikimo būdas. Mobilus laiškininkas yra kur kas labiau socialiai orientuota paslauga nei įprastas stacionarus pašto skyrius, nes prenumeratą, laiškus, siuntas bei socialines išmokas ir toliau į namus pristatinės mobilūs laiškininkai, tačiau panorus išsiųsti siuntą ar įsigyti pašto ženklą, į paštą patiems eiti nebereikės – iškviestas atvyks mobilus laiškininkas. Tai ypač aktualu senyvo amžiaus žmonėms, gyventojams, turintiems judėjimo negalią, ligoniams ar šeimoms su mažais vaikais, kurių judėjimas iki pašto yra apribotas. Mobilaus laiškininko iškvietimas yra nemokamas, už prenumeratos priėmimą jie neskaičiuoja 0,50 Eur administracinio mokesčio“, – sako Lietuvos pašto Tinklo direktorius J.Sadauskas.
Prieš dvejus metus startavęs mobilaus laiškininko projektas jau įgyvendintas didžiojoje Lietuvos dalyje, šiuo metu baigiami paskutinieji etapai, tad planuojama, kad iki šių metų vasario 28 d. mobilus laiškininkas veiks visų Lietuvos rajonų kaimiškose vietovėse.
Įgyvendinus mobilaus laiškininko projektą, kaimiškų vietovių paštai yra pertvarkomi, miesto paštai lieka nepakitę. Įvedus mobilaus laiškininko pašto paslaugų teikimo modelį 1 metus vyks pereinamasis laikotarpis, kad gyventojai priprastų prie pokyčių – be mobilaus laiškininko jų miestelyje veiks ir įprastas paštas. Tiesa, jis dirbs trumpiau, jo patalpose tam tikromis valandomis lauks mobilus laiškininkas, kuris suteiks visas pašto paslaugas.
Kur jau įgyvendintas Mobilaus laiškininko projektas, Lietuvos kaimiškų apylinkių gyventojai, norėdami užsakyti pašto paslaugas, skambina bendruoju Lietuvos pašto informacijos numeriu 8 700 55 400 arba rašo el. paštu info@post.lt. Operatorius užregistruoja iškvietimą, o kitą dieną mobilus laiškininkas atvyksta pas gyventojus į namus dėl užsakytos paslaugos. Mobilų laiškininką galima išsikviesti darbo dienomis nuo 8 iki 20 val., šeštadieniais nuo 9 iki 16 val.
Mobilųjį laiškininką išsikviesti į namus galima dėl visų pašto paslaugų: norint išsiųsti laišką ar siuntinį, registruoti siuntą ar pageidaujant, kad registruotoji pašto siunta į namus būtų pristatyta pakartotinai. Taip pat per mobilų laiškininką galima užsakyti leidinių prenumeratą, sumokėti mokesčius, gauti įvairias socialines išmokas ir pensijas.