Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mockavos terminalo darbų eigą įvertinęs Vokietijos bendrovės „Cargo Beamer“ atstovas Imadas Jenayeh: „Iš Lietuvos nebėgame“

Lazdijų rajone lankėsi Vokietijos koncerno „Cargo Beamer AG“ vienas iš vadovų, bendrovių „eLogistics“ ir „CargoBeamer Terminal GmbH“ direktorius Imadas Jenayeh. Vizito tikslas – įvertinti kartu su partneriais Lietuvoje statomo Mockavos terminalo darbų pirmojo etapo rezultatus.
Mockavos terminale
Mockavos terminale / Vilmos Danauskienės nuotr.

Susitikime dalyvavo ir Vokietijos kompanijos partnerių Lietuvoje – koncerno „Achemos grupė“ ekonomikos ir finansų direktorius Audrius Bendaravičius, „Achemos grupės“  įsteigtos bendrovės „Mockavos terminalas“ direktorius Ernestas Vaitkevičius, Lazdijų rajono savivaldybės meras Artūras Margelis, savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Salatka bei Lazdijų rajono savivaldybės tarybos nariai.

„Esu patenkintas darbų eiga ir noriu patikinti, kad, nepaisant tam tikrų nerimo ženklų, kurie dabar Lietuvoje matomi investuotojams iš užsienio valstybių, mūsų koncernas nusiteikęs plėsti investicijas Lietuvoje, Lazdijų rajone. Esame patenkinti vietos valdžios požiūriu į mūsų atėjimą, taip pat džiaugiamės mūsų partnerių „Achemos grupė“ planais tęsti terminalo Mockavoje darbus“, – 15min.lt sakė I.Jenayeh.

Pirmojo etapo plėtros Lietuvos ir Lenkijos pasienyje statomo Mockavos geležinkelio krovinių terminalo statybos darbai užbaigti šių metų rugsėjo mėnesį – anksčiau nei buvo planuota ir numatyta sutartyje.

V.Danauskienės nuotr./Bendrovės „Cargo Beamer“ atstovas Imadas Jenayeh (kairėje) ir „Achemos grupės“ ekonomikos ir finansų direktorius Audrius Bendaravičius
V.Danauskienės nuotr./Bendrovės „Cargo Beamer“ atstovas Imadas Jenayeh (kairėje) ir „Achemos grupės“ ekonomikos ir finansų direktorius Audrius Bendaravičius

„Šiame projekto įgyvendinimo etape įrengėme pradinę terminalo infrastruktūrą su privažiuojamaisiais 1435 ir 1520 mm pločio vėžės geležinkeliais ir autokeliais bei pagrindines komunikacijas“, – sakė UAB „Mockavos terminalas“ direktorius E.Vaitkevičius.

Mockavos geležinkelio krovinių terminalas bus vienas iš nedaugelio Europoje, kuriame susijungs europinio ir rusiško, t.y. 1435 mm ir 1520 mm, geležinkelio vėžės standartai. „CargoBeamer“ jame planuoja įdiegti technologinę įrangą, kuri leis puspriekabes perkrauti ne tik nuo autokelio ant geležinkelio vagonų, tačiau ir tarp skirtingos vėžės standarto vagonų. Tai suteiks klientams galimybę pasirinkti greičiausią bei ekonomiškai naudingiausią krovinio gabenimo būdą. Tokio tipo terminalai jau veikia Leipcige ir Volfsburge (Vokietija). Artimiausiu metu planuojama įrengti terminalus Kale (Prancūzija), Hagene (Vokietija), Legnicoje (Lenkija).

Logistinį projektą koncerno „Achemos grupė“ bendrovė „Mockavos terminalas“ ir Vokietijos kompanija „CargoBeamer Terminal GmbH“ pradėjo pernai. Per tą laiką Lazdijų rajone į šio terminalo statybos darbus investuota 3 mln. Lt. 

„Kitame etape planuojame įrengti partnerių sukurtos technologijos pagrindu veikiantį puspriekabių krovos barą. Tai leis puspriekabes be vilkikų automatizuotai perkrauti nuo automobilių kelio ant specializuotų geležinkelių vagonų ir toliau krovinius gabenti geležinkeliu ar atvirkščiai. Tokiu būdu įmonės galės ne tik sutaupyti logistinių išlaidų, bet ir sumažės autotransporto srautai, avaringumas bei tarša keliuose“, – geležinkelio terminalo privalumus vardijo E.Vaitkevičius.

Tolesniuose terminalo statybos etapuose numatoma įrengti ne tik intermodalinių vienetų perkrovimo terminalą, bet ir birių bei skystų krovinių krovos terminalus. Pirmajame etape sukurta infrastruktūra bei terminalo teritorija leidžia lanksčiai planuoti tolimesnę terminalo plėtrą.

Tikimasi, jog ši jungtis greitai ir efektyviai leis perkrauti automobilines puspriekabes nuo europinio standarto geležinkelio vėžės ant rusiškojo ir atvirkščiai, taip pat perkrauti puspriekabes nuo geležinkelio ant automobilių kelių ir sandėliuoti krovinius iš ne ES šalių.

Vokietijos įmonė „Cargo Beamer“ artimiausiu metu Mockavoje planuoja sumontuoti 5 modulius, vėliau ketinama modulių skaičių išplėsti iki 30. Investicija į analogišką intermodalinę jungtį siekia 50 mln. eurų (172 mln. Lt). „Achemos grupė“ savo ruožtu į tolesnę terminalo plėtrą per kelerius metus numato investuoti 110 mln. litų.

UAB „Mockavos terminalas“ nuo 2012 metų pabaigos yra 8-ojo transeuropinio geležinkelio koridoriaus terminalų patariamosios grupės narys.

Numatoma, kad minėtasis koridorius drieksis maršrutu: Brėmerhafenas/ Roterdamas /Antverpenas – Achenas /Berlynas – Varšuva – Terespolis /Kaunas (apie 2500 km). Lietuva apims ruožą nuo sienos su Lenkija per Mockavą, Šeštokus iki Kauno.

Iki 2015 metų planuojama sujungti visus koridoriaus terminalus į vieningai veikiančią sistemą. Tai leis sukurti geležinkelio krovinių transporto atitikmenį greitkeliui ir sujungs didžiuosius Vakarų Europos uostus su Rytų Europos ir NVS rinkomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug