Suskubo pirkti dar rugpjūčio pradžioje
Kai kurie prekybininkai pastebi, kad gyventojai mokyklinių reikmenų patraukė pirkti dar rugpjūčio pradžioje.
Pasak lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorės Ernestos Dapkienės, prekyba mokyklinėmis prekėmis su kiekviena diena vis aktyvesnė.
„Tradiciškai daugiausia mokyklinių prekių yra nuperkama antroje rugpjūčio pusėje. Rugpjūčio pradžioje, lyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, mokyklinių prekių pardavimai buvo penktadaliu didesni. Įpusėjus rugpjūčiui, mokyklinių prekių pardavimai yra kol kas panašūs kaip ir pernai“, – 15min nurodė E.Dapkienė.
Pasak jos, pernai žmonės delsė ir mokyklai pradėjo ruoštis prieš rugsėjo 1-ąją, kai tapo aišku, kaip bus organizuojamas mokymosi procesas.
Tai, kad pirkėjai šiemet atsparesni abejonėms, pastebėjo ir „Rimi Lietuva“ ryšių su visuomene vadovė Gabrielė Šerėnienė.
„Nors klausimų, kaip šiais mokslo metais veiks mokyklos, išlieka nemažai, pastebime, kad pirkėjai yra labiau užtikrinti ateitimi ir mokyklinių prekių apsipirkimą pradėjo šiek tiek anksčiau nei praėjusiais metais. Praėjusiais metais mokyklinių prekių pirkimo pikas buvo pati rugpjūčio pabaiga, paskutinės dienos prieš rugsėjo 1-ąją. Šiemet prekybos pakilimas jaučiamas nuo pat rugpjūčio pradžios“, – teigė G.Šerėnienė.
„Lidl“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė antrino, kad šiemet intensyvesnis apsipirkimas mokyklai prasidėjo kiek anksčiau nei ankstesniais metais. O prekybos tinklas „Iki“ anksčiau pranešė, kad mokslo metams skirtų reikmenų pardavimų didėjimas stebimas prasidėjus antrai rugpjūčio savaitei.
Ko perka daugiau
Kalbinti prekybininkai vieningai sutiko, kad šiais metais daugiau nuperkama piešimo, rašymo ir kūrybiškumą skatinančių reikmenų.
„Kadangi pastaraisiais metais mokslai vyko nuotoliniu būdu, vaikai daug laiko leido namuose, o ir būreliai ar pomokykliniai užsiėmimai organizuoti internetu – vis aktualesnės tapo ir kūrybiškumą skatinančios priemonės. Reaguodamas į šiuos pasikeitimus ir norėdamas užtikrinti plačią pasiūlą, prekybos tinklas padidino kūrybiškumą skatinančių prekių asortimentą“, – pranešime anksčiau teigė V.Budrienė.
Šias tendencijas pastebėjo ir „Officeday“ rinkodaros vadybininkė Fausta Goberytė. Anot jos, išaugus tėvų dėmesiui vaikų kūrybiniam ugdymui, akvarelę, flomasterius, molį, guašą, pieštukus pirkėjai renkasi su maksimalia spalvų įvairove.
Rašymo ir piešimo priemonės, besiruošiant naujiems mokslo metams, pačios populiariausios išlieka ir „Rimi“ parduotuvėse. Pasak G.Šerėnienės, pasikeitimai, susiję su mokymosi sąlygomis pandemijos metu, šiam poreikiui didelės įtakos neturi.
„Lidl“ atstovė Lina Skersytė irgi pastebėjo, kad jos atstovaujamo tinklo parduotuvėse padidėjo sąsiuvinių, rašymo priemonių bei piešimo sąsiuvinių paklausa.
„Panašu, kad labiau ruošiamasi kontaktiniam mokslui ir sugrįžimui į mokyklas“, – svarstė „Lidl“ atstovė.
Tuo metu „Maxima“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė E.Dapkienė nurodė, kad, palyginus su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, šiemet daugiau nei du kartus yra išaugusi mokomosios literatūros paklausa, taip pat trečdaliu daugiau parduota kanceliarinių ir rašymo priemonių.
Knygynų tinklo „Vaga“ knygynuose pastebimi ir didesni sąsiuvinių, aplankalų, piešimo, lipdymo, kūrybos prekių pardavimai. „Vaga“ pardavimų vadovė Zita Barusevičienė nurodė, kad apie bendrą augimą atsakyti bus galima tik rugsėjo viduryje, kai paaiškės, kokie bus pardavimai rugpjūčio antroje pusėje ir rugsėjo pirmą savaitę.
„Paprastai didžiausi pardavimai ir būna rugpjūčio antroje pusėje, po Žolinių ir pirmą rugsėjo savaitę“, – 15min patikino „Vaga“ pardavimų vadovė.
O elektroninės parduotuvės „Pigu“ komunikacijos vadovas Nerijus Mikalajūnas pastebėjo, kad nestinga susidomėjimo ne tik kanceliarinėmis prekėmis, bet ir elektronika.
„Šiuo metu vyksta tikrai aktyvi prekyba mokykliniais produktais – kuprinėmis, kanceliarijos prekėmis, rašomaisiais stalais. Daug parduodame ir elektronikos prekių – nešiojamųjų kompiuterių, ausinių, spausdintuvų. Tačiau iš perkamų prekių galime drąsiai daryti išvadą, kad tėvai tiki, jog artėjantys mokslo metai bus tradiciniai – vaikai šiais metais į mokyklas grįš. Jei lygintume su praėjusiais metais, įprastinių mokyklinių prekių ir biuro baldų pirkimas yra žymiai suaktyvėjęs – šiemet parduodame net beveik 50 proc. procentų daugiau tokių prekių”, – 15min informavo N.Mikalajūnas.
Pasak „Pigu“ atstovo, mokslams naudojamos elektronikos, lyginti su praėjusiais metais, taip pat parduodama žymiai daugiau – šių prekių pardavimai augo 40 proc.
„Žinoma, tokiam augimui didelę įtaką daro ir pačios elektroninės prekybos augimas – lyginti su tokiu pat metu praėjusiais metais, parduodame beveik 40 proc. daugiau visų prekių”, – pastebėjo N.Mikalajūnas.
Mažiau perka kuprinių
O ką gyventojai šįmet perka vangiau? Prekybininkai įvardija, jog praėjusiais metais kontaktinį ugdymą keitęs nuotolinis mokymasis lėmė tai, kad šįmet mažiau perkama kuprinių ir sportinių krepšių.
„Kuprinės ir penalai šiemet perkami vangiau, greičiausiai dėl to, kad šias priemones turi likusias nuo praėjusių metų, kurios nuotolinio mokymo metu nesusidėvėjo”, – svarstė Z.Barusevičienė.
Kuprinės ir penalai šiemet perkami vangiau, greičiausiai dėl to, kad šias priemones turi likusias nuo praėjusių metų, kurios nuotolinio mokymo metu nesusidėvėjo.
„Vaga“ pardavimų vadovei antrino ir „Officeday“ atstovė, pastebėjusi, jog sumažėjo kuprinių, sportinių krepšių, penalų, pieštukinių paklausa, nes jų mokiniams nereikėjo mokantis namuose.
Tuo metu „Maximoje“ kol kas stebimi mažesni mokyklinių sąsiuvinių, spalvoto popieriaus, kartono bei užrašų knygelių pardavimai.
„Turint omenyje, kad šios prekės buvo itin paklausios karantino metu, galima spėti, kad žmonės turi jų iš anksčiau įsigiję“, – komentavo E.Dapkienė.
Brangsta mokomoji literatūra, elektronika
Kalbėdami apie kainų pokyčius, kai kurie pašnekovai įvardijo, kad per metus pakilo mokyklinės literatūros kainos – pasak Z.Barusevičienės, „Vagoje“ šios prekės brango apie 10 proc.
„Pigu“ atstovas neslėpė, kad brangsta elektronika – tai, visų pirma, lemia visą pasaulį apėmęs komplektuojančių dalių kainų augimas.
Tačiau kanceliarinių prekių brangimo, kaip tvirtina kalbinti pašnekovai, pavyko išvengti arba jis buvo nedidelis. „Rimi“, „Maxima“, „Norfa“ ir „Officeday“ atstovai tvirtino, jog kanceliarinių prekių kainos yra panašios kaip ir pernai.
Didesnių mokyklinių prekių kainų pokyčių nepastebėjo ir „Lidl“ atstovė.
Pasak „Norfa“ atstovo Dariaus Ryliškio, šio tinklo parduotuvėse mokinio krepšelis gali kainuoti nuo kelių dešimčių iki šimto ir daugiau eurų.
„Iki“ komunikacijos vadovė V.Budrienė nurodė, kad šiose parduotuvėse sąsiuvinių kainos svyruoja nuo 0,25 euro iki 9,99 euro. Flomasterių, priklausomai nuo prekės ženklo ir spalvų skaičiaus, kainos varijuoja nuo 0,99 iki 15,99 euro. Rašiklių kainos svyruoja nuo 0,49 iki 4,29 euro.
Pirkėjai renkasi vidutinių kainų prekes
Šįmet, kaip ir anksčiau, prekybininkų teigimu, žmonės mokyklines prekes renkasi iš vidutinės kainų kategorijos lentynos.
„Matome, kad „Rimi” tinklo pirkėjai dažniausiai renkasi vidutinių kainų segmento prekes”, – patikino G.Šerėnienė.
Tačiau kai kur auga ir pigesnių prekių paklausa. „Officeday“ atstovė F.Goberytė patikino, kad kai kurie pirkėjai renkasi mažesnės kainos produktus, nes mano, kad tam tikrų mokyklinių priemonių gali ir neprireikti.
„Dažnu atveju vaikas gali pasinaudoti prekėmis, likusiomis nuo praėjusio sezono, nes namie visko nesunaudojo”, – paaiškino pašnekovė.
„Pigu“ atstovas pastebėjo, kad auga visų – tiek brangesnių, tiek pigesnių – prekių pardavimai.
O „Maximos“ liepos pabaigoje atlikta apklausa rodo, kad 40 proc. apklaustųjų šįmet mokyklinėms prekėms nusiteikę išleisti nuo 51 iki 100 eurų.
„28,6 proc. pirkėjų nurodė, kad mokyklinėms prekėms planuoja išleisti nuo 100 iki 200 еurų. Beveik ketvirtadalis pirkėjų nurodo, kad šiemet išsivers su 11–50 eurų suma vienam vaikui. 6,8 proc. pirkėjų mokyklinėms prekėms planuoja skirti daugiau nei 200 eurų“, – vardijo „Maxima“ atstovė.