Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Senasis namo administratorius atsisako trauktis, ateina dvigubos sąskaitos – ką daryti?

Prieš keletą metų gyventojams suteiktos platesnės galimybės keisti namo administratorių atnešė ne tik daugiau teisių, bet ir įvairių nesusipratimų. Pastaruoju metu tiek žiniasklaidoje, tiek socialiniuose tinkluose pranešama apie keistas situacijas, kai senasis administratorius nenori perleisti įgaliojimų naujajam. Tai sukelia įvairialypių problemų – gyventojams neužtikrinamos norimos paslaugos, kartais jie pradeda gauti sąskaitas iš abiejų administratorių, o šie dažnai priversti įsivelti į teisinius ginčus. Kaip to išvengti?
Vilnius
Daugiabučiai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Nesklandumai dėl administravimo pareigų perdavimo gali kilti bet kuriame šalies mieste, tačiau įvykių raida – labai panaši.

Štai liepos mėnesį atviraklaipeda.lt straipsnyje pasakota apie uostamiestyje viename Taikos pr. daugiabutyje vykusį administratorių pakeitimą – gyventojai gaudavo dvigubas sąskaitas, o buvęs administratorius gąsdino, kad jų neapmokėjus, gyventojai bus perduoti skolų išieškojimo administratoriams.

Neaplenktas liko ir Kaunas – portalas „Kas vyksta Kaune“ dar šį spalį rašė apie panašią situaciją. Laikinosios sostinės Baltų pr. esančio daugiabučio gyventojai dar liepą atsisakė senojo administratoriaus, tačiau sąskaitos už paslaugas buvo siunčiamos mažiausiai iki spalio net ir teismui priėmus namo gyventojams palankų sprendimą.

„Kas vyksta Kaune“ priduria, kad Kauno mieste dėl teisės pasikeisti administratorių kaunasi „ne vieno daugiabučio gyventojai“.

Vilnius taip pat ne išimtis. Naujienų portalas tv3.lt birželį rašė apie tai, kaip viename sostinės daugiabutyje surengus balsavimą dėl naujojo administratoriaus, balsus iš gyventojų pradėjo rinkti, ir taip galimai daryti įtaką gyventojų apsisprendimui, keičiamo namo administratoriaus darbuotojai, nors biuletenius išsiųsti savivaldybei turi patys gyventojai.

Tokias tendencijas, be abejo, pastebi ir pačios savivaldybės. Vilniaus miesto savivaldybė 15min atsiųstame atsakyme teigia, kad pagrindinė ir akivaizdi priežastis, kodėl administratoriai nenori perleisti namo – pajamos už administravimą, galimybė sudaryti sandorius dėl namo remonto su susijusiais asmenimis ir panašūs motyvai.

Sutarčių teisės ekspertas advokatų kontoros „Mikulskas, Baliūtis,
Vasilionokas ir partneriai „LAW&SUIT“ teisininkas Renaldas Baliūtis sako, kad praktikoje senojo administratoriaus argumentų, kodėl neperduodamas valdymas, būna labai įvairių, priklausomai nuo konkrečios situacijos. Teisininkas atskleidžia, ką reikėtų daryti tokiu atveju.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?