Pirmadienį į Klaipėdą atvyko susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius. Naująjį vadovą pirmiausia jis pristatė direkcijos darbuotojams, vėliau surengtas susitikimas su žiniasklaida. Ministras vėl sulaukė klausimų apie konkurso į vadovo poziciją aplinkybes. Jis dar kartą pabrėžė, kad konkursas vyko skaidriai, o komisijos, vykdžiusios jį, nariai – kompetentingi.
Vadovavimo pradžia – sudėtingu laiku
A.Latakas pristatomas kaip inžinierius ir verslo konsultantas. Savivaldos rinkimuose su Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos sąrašu bandė patekti į Klaipėdos tarybą, tačiau nesėkmingai.
Ilgą laiką jis yra dirbęs „Klasco“, priklausančiame koncernui „Achemos grupė“. Pajuokaudamas jis teigė, kad kurį laiką jautėsi „pajaunėjęs“, nes žiniasklaida vis naudoja senas, prieš 15–17 metų darytas portretines nuotraukas. Suvokdamas, kad nuo šiol jis dažniau taps žiniasklaidos taikikliu, prašė žurnalistų „pastebėti ir gerus dalykus“, esą pastaraisiais metais uosto reputacija nebuvo piešiama rožine spalva.
A.Latakas pripažino, kad vadovauti ateina sudėtingu laiku: dėl pasaulinės pandemijos krovos apimtys tiek Klaipėdoje, tiek kituose Europos uostose yra kritusios. Jis priminė, kad uostas turi iškėlęs uždavinį iki 2040-ųjų padvigubinti krovą.
Nusišalinti nemato reikalo
A.Latakas sako neketinantis nusišalinti nuo dalies sprendimų, nes teigia neįžvelgiantis jokių galimų interesų konfliktų. Jis tikina, jog dirbti su nepažįstamais žmonėmis uoste būtų neįmanoma.
„Kai komisija (Susisiekimo ministerijos sudaryta konkurso komisija – BNS) nusprendė ir mane informavo, kad esu paskirtas ir laimėjau konkursą, visiems buvo papasakota, kokie mano interesai, visi domėjosi. Aš tikrai per tuos du mėnesius, per patikrą, nuoširdžiai norėjau, kad ji praeitų, kad visos tarnybos išsiaiškintų, patikrintų, kad nebūtų jokio šešėlio, šitas klausimas jau yra diskutuotas, išaiškintas, ir aš interesų konflikto nematau“, – sakė A.Latakas.
BNS primena, kad A.Latakas, kaip ir pernai kovą atleistas uosto vadovas Arvydas Vaitkus, „valstiečių“ sąraše kartu su kai kuriais uosto įmonių vadovais dalyvavo pernai vykusiuose Klaipėdos tarybos rinkimuose bei finansiškai parėmė „valstiečių“ partiją: A.Latakas pervedė 3 tūkst. eurų, A. Vaitkus – 17,65 tūkst. eurų. Tačiau A.Latakas į tarybą nepateko – jis sąraše liko 11-as
Pasak VTEK, tai savaime nėra priežastis interesų konfliktui, tačiau jei jų atsirastų, jis turėtų nusišalinti nuo su šiais verslininkais susijusių sprendimų.
Seimo Antikorupcijos komisija prokurorų prašo išnagrinėti ir įvertinti jos surinktą medžiagą dėl Klaipėdos uosto vadovo konkurso, jo komisijos sudarymo, jos sprendimų bei galimų A. atako interesų konfliktų.
„Interesų konflikto nematau, juolab ministerija papildomai kreipėsi į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją, ministerija prašė mano atskirų paaiškinimų, kas galėtų būti šitoje vietoje blogai, tai mano visi atsakymai yra ir tikrai nematau problemos“, – pridūrė A.Latakas.
A.Latakas teigė, jog jo darbas su „nepažįstamais klientais“ uoste būtų neįmanomas.
„Aš atėjau, ar būtų atėjęs kažkas kitas, uosto įmonės yra uosto direkcijos klientės ir dirbti darbą su nepažįstamu klientu, tai neįmanoma. Jei būtų atėjęs kitas žmogus, turėtų susipažinti, bet galbūt tai užtruktų metus, dar daugiau. Tu privalai pažinoti, kitaip neįmanoma. Nematau problemos“, – sakė A.Latakas.
Kreips dėmesį į aplinkosaugą
Jis patikino sieksiąs „nedaryti staigių judesių“ pradėjęs vadovauti. Tokiu moto jis esą vadovaujasi ir gyvenime. Esą ir dėl uosto direkcijos pastato, kuris, jau pirmtako teigimu, moraliai pasenęs, apsispręs tik įsigilinęs į problemą. „Visi klausia, ką pakeisiu, ką darysiu, bet uosto direkcija turi aiškiai apibrėžtas funkcijas ir planus. Jų ir laikysiuos“, – teigė naujasis vadovas. Naujasis vadovas patikino, kad didelis dėmesys bus skiriamas infrastruktūrai pagerinti: per artimiausius trejus metus planuojama į infrastruktūrą investuoti 300 mln. eurų: bus rekonstruojami molai, gilinamas laivybos kanalas, Malkų įlanka. Jis taip pat atkreipė dėmesį ir į aplinkosaugines problemas: sieks, kad uoste plačiau būtų naudojami atsinaujinantys energijos šaltiniai.
A.Latakas, pats kurį laiką dirbęs „Klasco“, sulaukė ir klausimų, susijusių su šia kompanija. Pastaraisiais metais paaštrėjo gyventojų ir šios bendrovės konfliktas. Naujasis vadovas neslėpė, kad būta ir komunikavimo spragų. „Nereikia žiūrėti į tai, kaip į vienos bendrovės problemą, uoste ir daugiau yra tokių kompanijų. Šią problemą siečiau su problema miestas-uostas. Čia daug emocijų, blogos komunikacijos. Galiu viena pasakyti – aš gilinsiuosi, spręsiu, žinau, kad ir ministerija domisi“, – teigė jis.
Jis palygino uostą su aviliu: jo nauda neabejojama, tačiau jis dūzgia, ir žmonės greta gyventi nenori. „Reikia suprasti, kad uoste dirba miesto žmonės. Užsimerkime ir pagalvokime, kas būtų Klaipėda be uosto? Turbūt nelabai pavyksta“, – kalbėjo A.Latakas.
„Kada mirsime – nežinome“
A.Latakas ir J.Narkevičius sulaukė klausimų dėl konkurso. Susisiekimo ministras patikino, kad A.Latakas galės dirbti su slapta informacija visa apimtimi, jokio galimo interesų konflikto nėra išaiškinta.
A.Latako žurnalistai tiesiai paklausė, ar nebijo, kad jo vadovavimas direkcijai pasibaigti gali su ta diena, kai tik baigsis J.Narkevičiaus kadencija.
„Skaičiau Marką Aurelijų, kuris rašė, koks skirtumas žinoti, kada mirsi: šiandien ar ryt. Vis tiek ta diena ateis“, – atsakė naujasis uosto vadovas.
Naujojo vadovo uostui prireikė po to, kai praėjusių metų kovą, tuoj po savivaldos rinkimų, tuometis susisiekimo ministras Rokas Masiulis atleido Arvydą Vaitkų. Savivaldos rinkimuose dalyvavęs ir uosto kompanijų rėmimą gavęs A.Vaitkus bandė per teismus susigrąžinti darbo vietą, tačiau nesėkmingai.