Po sandorio „MV Group" tampa didžiausia alkoholio sektoriaus lietuviško kapitalo grupe Baltijos regione. Ji vienija įmones ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje. Konkurencijos tarybos sprendimu, sustiprėjusi grupė turės atsisakyti kai kurių gerai žinomų produktų gamybos – tarp jų „Bobelinės“, „Pelynų trauktinės“, degtinės „Gera“ ir kitų.
Nepigus kalėdinis apsipirkimas
Visi jaučia, kad artėja Kalėdos, todėl „MG group" padarė nepigų kalėdinį apsipirkimą, – sakė D.Mockus.
D.Mockaus teigimu, sandorio priežastis yra paprasta: „Visi jaučia, kad artėja Kalėdos, todėl „MV Group“ padarė nepigų kalėdinį apsipirkimą. Tai trečias kartas, kai mes bandome įsigyti „Alitą". Bandėme prieš 11 metų privatizuojant įmonę. Antrasis kartas buvo prieš 3 metus.“
Pasak jo, „Alita“ išgyveno skirtingus laikotarpius. Dabar ji jungiasi prie finansiškai stiprios grupės. „Jei lygintume situacijas prieš dvejus metus ir dabar, tai „Alitos“ situacija žymiai pagerėjusi. Šiuo metu „Alitos“ grupė yra kylanti grupė", – kalbėjo D.Mockus.
Verslininkas plačiau nekomentavo „Alitos“ ateities, nes priminė, kad bendrovė yra kotiruojama biržoje, todėl visa svarbia informacija pirmiausiai reikia pasidalinti su akcininkais.
Tačiau D.Mockus neslėpė, kad nerimą kelia nesibaigę teisminiai procesai, kuriuose dalyvauja „Alita“: „Turime ne vieną „dovanėlę“. Tai ir privatizavimo procesas, ir teisminiai procesai Serbijoje. Mes prisiėmėme visas pasekmes ir visi bylinėjimaisi tampa mūsų galvos skausmu.“
Susitelks į eksportą
„MV Group" rinkodaros vadovas Algirdas Čiburys teigė, kad šis sandoris reiškia grupės siūlomų produktų portfelio plėtrą: „Jį pasipildome silpnesnių gėrimų palete. Taip pat mūsų komandą papildo labai stiprūs putojančių vynų ekspertai, kurių iki šiol neturėjome.“
Jis pabrėžė, kad didžiausias dėmesys bus skirtas naujiems produktams ir eksporto didinimui. Pavyzdžiui, Lenkijoje „Stumbro“ degtinė yra trečia iš visų į Lenkiją importuojamų degtinių.
„Alita“ stipriųjų gėrimų nebegamins
Atsisakome tam tikrų „Alitos“ prekės ženklų Lietuvos rinkoje. Įsipareigojome rasti jiems pirkėjų, – teigė A.Čiburys.
A.Čiburys taip pat užsiminė, kad grupė aktyviai ieško pirkėjų kai kuriems „Alitos“ prekių ženklams: „Šiuo metu rinka labai konkurencinga. Stengiamės konkuruoti ne kaina, bet inovatyviais ir kokybiškais gėrimais. Tai sutampa su „Alitos“ strategija.
Vartotojai keičiasi, stiprėja konkurencija. Vieni ženklai pasiteisina, kiti ne. Tai nuolatinis procesas. Atsisakome tam tikrų „Alitos“ prekės ženklų Lietuvos rinkoje. Įsipareigojome rasti jiems pirkėjų.“
Pasak jo, degančių investicijų neprireiks. Abi gamyklos labai gerai prižiūrėtos. Darbuotojų atleidinėti taip pat nesiruošiama.
Įmonių grupės „Alita“ generalinis direktorius Vaidas Mickus nurodė, kad tik 2 proc. visos bendrovės produkcijos sudarė stiprieji gėrimai. Tarp jų „Ledo degtinė“, „Karaliaus Mindaugo degtinė“, „Gera degtinė“, „Bobelinė“, „Pelyno trauktinė“ ir kiti.