Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujos koncepcijos „Iki“: pirkėjų neerzins prekių paieška po visą parduotuvę

Prekybos tinklas „Iki“ ir toliau įgyvendina naujo identiteto strategiją, kurios viena iš svarbių dalių – į pirkėjus dar labiau orientuoto koncepto parduotuvės. Pirmoji tokia kovo 23 d. atvėrė duris sostinės Šeškinės mikrorajone. Šiandien, pasak „Iki“ komunikacijos vadovės Vaidos Budrienės, pirkėjai visai kitokie nei prieš dešimt metų ar net – prieš pandemiją, jiems labai svarbus vadinamoji „lengvo apsipirkimo patirtis“, kurią ir stengiamasi įgyvendinti šioje ir duris atversiančiose parduotuvėse.
„Iki“ parduotuvė Šeškinėje
„Iki“ parduotuvė Šeškinėje / Lukas Balandis / BNS nuotr.
Temos: 1 Prekybos centras

„Daugiau nei prieš dvejus su puse metų pradėjome kurti naują „Iki“ strategiją. Tiesiog pamatėme, kad keičiasi vartotojai, jų įpročiai, apsipirkimo tendencijos, taigi – reikia keistis ir mums. Išsigryninome, ko reikia mūsų šiandienos vartotojui – tiek lojaliam, tiek potencialiam mūsų pirkėjui. Įvertinus visus svarbiausius dalykus, išsivystė visai naujas „Iki“ identitetas, o nauja parduotuvių koncepcija yra viena iš strateginių dalių. Taip pat kreipiame didelį dėmesį ir į prekių pozicionavimą, su operacijomis susijusius dalykus, tačiau, aišku, pirkėjui labiausiai pastebimas – naujas parduotuvės formatas“, – naujos „Iki“ strategijos vystymą komentavo komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.

Asmeninio archyvo nuotrauka/Vaida Budrienė, „Iki“ komunikacijos vadovė
Asmeninio archyvo nuotrauka/Vaida Budrienė, „Iki“ komunikacijos vadovė

Ko reikia pirkėjui?

Šiandienos pirkėjas, anot V.Budrienės, jau skiriasi nuo to, kuris buvo prieš gerą dešimtmetį, tą aiškiai parodo apklausos, tyrimai. „Pirmiausia, šių dienų pirkėjas yra labai nekantrus. Galbūt tai pakeitė ir pandemija, bet dabar jam reikia, kaip mes sakome „lengvos apsipirkimo patirties“. Žmogus ieško lengvesnės kasdienybės, todėl užėjimas į parduotuvę, apsipirkimas, neturi sutrikdyti jo planų, tai neturi tapti kasdienybę apsunkinantis darbas. Mes net kalbame apie tai, kad jei parduotuvėje kažkokia menkiausia detalė žmogų suerzins, tikėtina, kad tai kitą sykį nulems jo pasirinkimą sugrįžti į ją ar ne. Taigi, svarbi kiekviena detalė, o daugybė jų tokios, apie kurias pirkėjas net nepagalvoja. Bet tai ir gerai – jis neturi galvoti, pastebėti, mes turime tai padaryti. Tokiu požiūriu vadovaujantis ir buvo kuriami naujų parduotuvių formatai. Aišku, stebėsime, vertinsime tai, kaip į mūsų naują konceptą reaguoja pirkėjai – ar jiems tinka, ar jiems patogu, jei matysime, kad ne – ką reikės keisime, tačiau tikimės, kad kaip tik – labai atitiks jų lūkesčius“, – kalbėjo komunikacijos vadovė.

Pašnekovė paminėjo ir dar vieną labai svarbų dalyką, ką rodo daugelis vartotojų tyrimų – kad itin svarbu yra trumpinti pirkėjo kelią iki reikiamo produkto. „Tai dar vienas aspektas, į kurį kreipėme labai daug dėmesio, įgyvendindami naujo koncepto „Iki“ – kad apsipirkimas būtų intuityvus. Tai reiškia, kad vartotojui nereikėtų arba kuo mažiau reikėtų blaškytis po visą parduotuvę ieškant prekės. Pavyzdžiui, naujojoje parduotuvėje, tik įėjus kliento kelias prasideda nuo svarbiausios kategorijos – vaisiai ir daržovės, tada eina pusryčiai, duona, mėsa, pienas, o tik vėliau visos papildomos prekės. Kliento kelias susirenkant krepšelį turėtų būti intuityvus, kad jis patirtų kuo mažiau nepatogumo“, – akcentavo V. Budrienė.

Lukas Balandis / BNS nuotr./„Iki“ parduotuvė Šeškinėje
Lukas Balandis / BNS nuotr./„Iki“ parduotuvė Šeškinėje

Kas naujo parduotuvėje?

Atnaujinant parduotuvės koncepciją, pasak „Iki“ atstovės, kažkiek paliestos beveik visos sritys – nuo stiliaus iki asortimento. „Pokyčiai matosi jau asortimento žemėlapyje, peržiūrėtas ir pats asortimentas. Įvertinta, kas pirkėjams jau nebeaktualu, pavyzdžiui, kai kurie nesveiki produktai, jų atsisakyta, o didesnis dėmesys skirtas šviežio maisto kategorijai, nes matome, kad ji pirkėjui labai svarbi.

Akivaizdžiai matyti ir parduotuvės dizaino pokyčiai. Jie, pasak „Iki“ komunikacijos vadovės, leis pirkėjui geriau susiorientuoti – kur yra prekė su įprasta kaina, o kur – nuolaida.

„Švieži pasiūlymai, kliento erdvė, infocentras – viskas yra žalios spalvos, tačiau nuolaidos bus pažymėtos geltonai, todėl bus labai aišku, kad būtent čia klientas gali rasti prekę su mažesne kaina. Buvome susidūrę su ta problema, kai daug įvairiausių pasiūlymų, nuolaidų, pirkėjui sunku susiorientuoti, o dabar viskas bus labai aišku – jei geltona spalva, atkreipkite dėmesį, tai geras pasiūlymas“, – parduotuvės naujoves pristatė pašnekovė.

Nors „Iki“ tarp klientų yra gerai vertinamas dėl savo duonos ir konditerijos gaminių, pasak V. Budrienės, stengtasi šią kryptį ne tik išlaikyti, bet ir dar labiau sustiprinti. „Naujoje parduotuvėje jau nebereikės laukti konditerijos gaminio, pavyzdžiui, torto, kad jį atpjautų, įdėtų, supakuotų. Klientai galės tiesiog savitarnos skyriuje pasiimti norimą torto gabaliuką ar visą – jau supakuotą, taip sutaupysime jų laiką. Tiesa, dar daugiau dėmesio skyrėme ir šviežioms bandelėms, duonai, ką mūsų pirkėjai labai vertina“, – pridūrė pašnekovė.

Lukas Balandis / BNS nuotr./„Iki“ parduotuvė Šeškinėje
Lukas Balandis / BNS nuotr./„Iki“ parduotuvė Šeškinėje

Tiesa, tokiu pat principu, anot V. Budrienės, pirkėjai galės įsigyti ir šviežios mėsos – nebereikės vargti ir stovėti eilėje, kol darbuotojas jam įdės norimos mėsos – ji bus jau supakuota įvairi, įvairiais kiekiais – tik pasiimi ir eini. „Žinome, kad mūsų pirkėjai tai labai vertina, todėl džiaugiamės, kad dabar galės tuo naudotis“, – tikino „Iki“ atstovė.

Svarbu paminėti savitarnos kasų išplėtimą. „Tai yra itin reikalinga, nuo to mes niekur nepabėgsime – tai yra ateitis. Greičiausiai savitarnos kasų atsiras vis daugiau ir daugiau. Ir to priežastys labai aiškios – greitesnis atsiskaitymas, apsipirkimas. Antra – tyrimai rodo, kad kai pirkėjas skanuoja pats, pats apsiperka, jo taip neerzina, jei tai vyksta ir lėčiau. O trečia – tai leidžia atlaisvinti personalą ir nukreipti jį į kitus svarbius darbus, kurie palengvintų žmogui apsipirkimą“, - apie savitarnos tendencijas kalbėjo V. Budrienė.

Pasak pašnekovės, šį mėnesį duris atvers dar dvi tokios naujos koncepcijos sostinės parduotuvės – „IKI Šaltinėlis“ ir „IKI Pilaitė 2“. Kitų dviejų atnaujintų parduotuvių atidarymai suplanuoti gegužę, o paskutinį metų ketvirtį pirkėjams bus pristatytos dar keturios parduotuvės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais