Naujųjų metų naktį Palangoje rusiškas dainas pakeis skandinaviški tostai?

Palanga intensyviai ruošiasi trumpam brangymečiui – didžiosioms metų šventėms. Tuomet kurorto verslininkai kainas užkels iki vasaros sezono aukštumų. Šventinės programos jau sudarinėjamos, o įpusėjus gruodžiui rezervuoti vietą naujamečiam vakarui vargu ar bepavyks. Nepaisant kasmetinio poilsiautojų antplūdžio verslininkams tenka sukti galvas, kaip susigrąžinti pinigines plačiai mėgstančius atverti, bet Palanga vis mažiau besidominčius rusus, ir kaip įtikti pajūrio kurortą tik dabar atrandantiems skandinavams.
Fejerverkai nuo Palangos tilto
Fejerverkai nuo Palangos tilto / Palangos sav. nuotr.

Kurorto turizmo ir informacijos centro darbuotojai sako jau rugsėjį sulaukę pirmųjų užklausų apie planus didžiosioms metų šventėms. Kaip Palangoje praleisti Naujuosius ir daug po jų rusams būsiančių polisio dienų, jau domėjosi Karaliaučiaus turizmo agentūros. Tačiau rezervuotis vietų šventiniam laikotarpiui dar nesiryžo.

Pirmųjų apmokėjimų dar nesulaukė ir sveikatingumo centras „Energetikas“ Šventojoje. Nors galimybe rezervuoti vietas šventėms domėjosi jau ne viena rusakalbių turistų grupelė. Joms šventės sveikatingumo centre patrauklios dėl specialiai rusakalbiams pritaikytos programos. Jos bus rengiamos ir šiemet, nepaisant sumažėjusio rusų susidomėjimo Lietuvos pajūriu.

„Mus gelbsti padidėjęs Baltarusijos turistų srautas. Jie kompensuoja sumažėjusį poilsiautojų skaičių iš Rusijos. Taip mes galime nesudėtingai pritaikyti ir vieniems, ir kitiems priimtiną šventinę programą. Rusų kalba vedamas renginys bus suprantamas visiems. Šiemet, kaip įprasta, šventiniai renginiai vyks lietuvių kalba ir paraleliai verčiama į rusų“, – planus dėstė sveikatingumo centro „Energetikas“ komercijos vadovė Gintautė Matulevičiūtė.

Tačiau rusiškos dainos per šventinį laikotarpį skambės ne visuose Palangos viešbučiuose ir poilsio namuose.

Kai kur rusai užsuka taip retai, kad nė neapsimoka rengti jiems pritaikytos šventinės programos. Rusus keičia skandinavai. Verslininkai suka galvas, kaip teks išjudinti šiaurietiškai lėtus skandinavus, Lietuvoje vis dažniau atrandančius  pigų ir patogų poilsį.

Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Palangos tiltą užgriuvo minia pramogautojų.
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Poilsiautojai jau domisi Naujųjų metų renginiais Palangoje.

„Šiemet pajutome labai ryškų tautinių proporcijų persiskirstymą. Jei įprastai vasarą dominuodavo rusai, tai šiemet jų srautas nuslūgo. Smarkiai padaugėjo baltarusių, ir, svarbiausia, skandinavų. Pastarieji jau yra turistų penketuke, o dar neseniai čia jų buvo vienas, kitas. Palanga jiems yra pigus, egzotiškas  kurortas. Prie skandinavų skaičiaus augimo neabejotinai prisideda ir tiesioginiai skrydžiai  iš Danijos ir Norvegijos“, – pasakojo poilsio namų „Žuvėdra“ vadovas Kristupas Šliogeris.

Norvegės į Palangą atskrenda savaitgaliui apsipirkti ir pasimėgauti pigiomis spa procedūromis.  

Vieno prabangiausių Palangoje viešbučio „Vanagupė“ personalas skaičiuoja, kad naujametei šventei pas juos suvažiuoja daugiausia lietuviai – maždaug 70 proc. klientų. Likusią dalį sudaro latviai, baltarusiai, ukrainiečiai ir rusai. Lietuviai dar nerezervuoja vietų šventei, tik užsieniečiai. Viešbučio atstovai sako iš skandinavų užklausimų šventiniams vakarams dar nesulaukę, tačiau pastaruoju metu jų Palangoje ypač gausu.  

„Rudenį skandinavai daug aktyviau pas mus skrenda. Pastebėjome tendenciją, kad atvykstama kelioms dienoms, įprastai – savaitgaliui. Palangoje dažniausiai svečiuojasi norvegės. Jos čia naudojasi norvegams ypač pigiomis spa procedūromis. Mažos norvegams atrodo ir kainos mūsų parduotuvėse, tad viešnios būtinai užsuka į jas apsipirkti“, – pasakojo viešbučio „Vanagupė“ rinkodaros ir viešbučio veiklos vadovė Giedrė Rudienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis