Į 15min redakciją kreipėsi verslininkas, turintis krovinių pervežimo įmonę.
Skaitytojas, valdantis įmonę su 8 sunkvežimiais, pasakoja, kad dėl Lietuvos pašto taikomos laiškų pristatymo tvarkos jam vėluoja atsiskaitymai iš užsakovų. Įmonė apmokėjimus už paslaugas gauna 30 dienų po dokumentų originalų pristatymo paštu. Tad informaciją apie pervežimus įmonės vadovui tenka siųsti registruotu laišku. Vyras teigė, kad tokius laiškus siunčia tiek užsienyje, tiek Lietuvoje esančioms ekspedijavimo įmonėms, tačiau problemų kyla tik mūsų šalyje.
Prieš kurį laiką jis pastebėjo, kad užsakovai vėluoja atsiskaityti ir kreipėsi į juos. Šie pareikalavo atsiųsti patvirtinimą, kad minėti laiškai išsiųsti ir pristatyti.
Sekant tokių laiškų kelionę internete, reikia į specialų laukelį Lietuvos pašto tinklapyje suvesti unikalius siuntų kodus. Tuomet sistema parodo siuntos būklę. Skaitytojo atveju paaiškėjo, kad siuntos dar nepristatytos, o jų įteikimas kai kuriais atvejais „tęsiasi“ jau apie mėnesį.
Lietuvos paštas kovo pradžioje turėjo rimtų problemų su siuntų skirstymu – įdiegiant automatizavimo sprendimus naujajame skirstymo centre Vilniuje savaitėms užstrigo gausybė laiškų ir siuntinių. Tačiau skaitytojo atveju minėtos siuntos buvo jau senokai palikusios paskirstymo punktą.
Įmonės vadovui telefonu pradėjus aiškintis situaciją Lietuvos pašte, jam buvo pranešta, kad visos siuntos buvo pristatytos, nors internetinėje svetainėje tokio patvirtinimo nėra. Jis teigė, kad pašto atstovė jam pasiūlė įsigyti apie 6,9 euro kainuojantį raštišką patvirtinimą apie siuntų pristatymą.
„Ir taip su kiekvienu registruotu laišku, su kiekvienu apmokėjimu. Laiškų per mėnesį apie 40–50. Kiekvieno laiško turi ieškoti. Mokėti už kiekvieną po 7 eurus? Kiek pinigų per metus bus vien už pašto pažymas?“ – piktinosi skaitytojas.
Kol užsakovams įmonė raštiškai nepatvirtina, kad korespondencija atėjo, tol jie pervedimų neatlieka. Tiesa, kadangi užsakovai ir be formalių patvirtinimų turi matyti, kai siunta pristatyta, pašnekovo nuomone, dalis verslų naudojasi piktybiškai tokia tvarka.
„Didžiosios ekspeditorių įmonės yra sudariusios sutartis su paštu. COVID-19 laikotarpiu jie savo įmonėse paštininkų nepriima. Paštininkai palieka apsaugai visus laiškus ir lapą su sąrašu. Laiškų gavėjas turėtų pasirašyti ir vėliau tą lapą grąžinti paštui. Jie to nedaro piktybiškai. Aš rašau žmogui, kuris man turėtų sumokėti, nes jau praėjo terminas, jis man sako – atsiųsk pašto kodą. Vienas klientas man yra skolingas 8–8,5 tūkst. eurų. Aš žinau dar kelis klientus, kuriems jis skolingas“, – 15min sakė vyras.
Jo teigimu, tokia situacija sukelia didelį spaudimą įmonei.
„Stringa mokėjimai, sustoja vilkikai, nėra už ką kuro pilti, kai mokėjimai pastoviai vėluoja. Jūs įsivaizduokit, mėnesį ir daugiau nėra patvirtinimo apie pristatytus laiškus. Suma, kurią reikia turėti apyvartoje, iškart dvigubėja ar trigubėja. Su kiekvienu užsakovu neprisiginčysi, neprisibylinėsi. Vėluoja apie 30–40 proc. mokėjimų. Kalbamės su kolegomis, jie susiduria su ta pačia situacija. Paštas padėti negali, tokia tvarka pas juos“, – sakė verslininkas.
Lietuvos pašto atstovė: pristatymas greičiausiai nepažymėtas per skubėjimą
Lietuvos pašto Komunikacijos departamento vadovė Ugnė Bartašiūtė įmonės vardu atsiprašė dėl klientui sukeltų nepatogumų.
Ji patvirtino, kad tokius nesklandumus galėjo sukelti pandemijos metu galiojanti tvarka. „Karantino metu, siekiant užtikrinti tiek klientų, tiek juos aptarnaujančių laiškininkų saugumą, į įmones, kurioms pristatomas ne vienas registruotas laiškas, jie įteikiami per atstumą kartu paduodant ir specialią formą, kurioje gavėjas turi pasirašyti, laiškininkas grįžta po kelių dienų ją pasiimti. Šiuo atveju viskas taip ir atlikta, tik, deja, greičiausiai per skubėjimą įteikimas nebuvo pažymėtas vidinėje sistemoje, automatiškai neatsirado ir įrašas sekimo platformoje“, – 15min sakė įmonės atstovė.
Ji taip pat teigė, kad sistemoje minėto verslininko siuntos jau patvirtintos kaip pristatytos. Tą 15min patvirtino ir pats verslininkas, tiesa, jis pridūrė, kad panašių siuntų dar liko.
U.Bartašiūtė teigė, kad tokia paslauga, kaip pažymos išrašymas dėl siuntos įteikimo, egzistuoja. Ši paslauga teikiama registruotosioms ir įvertintosioms korespondencijos siuntoms bei pašto siuntiniams.
Komentuodama kovo pradžioje pereinamuoju laikotarpiu kilusius skirstymo nesklandumus, įmonės atstovė teigė, kad skirstymo situacija stabilizuota, daugelis siuntų bei laiškų keliauja įprastais terminais.
„Žinoma, kol pandemija nesibaigė, su ja susijusių pavienių siuntų pristatymo nesklandumų gali pasitaikyti ir ateityje. Taip pat iššūkių kelia ir netinkamai adresuotos siuntos – net apie 30 proc. gaunamų siuntų yra adresuojamos neteisingai. Tokių adresų įrenginiai negali nuskaityti, todėl siuntos atidedamos ir vėliau išskirstomos rankiniu būdu, siuntos kelionė užtrunka“, – teigė U.Bartašiūtė.