„Jei vairuotojas įsigyja paslaugą naudotis minėta platforma, už ją moka komisinį mokestį – 25 proc. Paimkime pavyzdį. Vairuotojas naudojasi užsienyje registruota platforma, jis gauna užsakymą nuvežti keleivį iš taško A į tašką B. Kelionės kaina 10 eurų. Keleivis vairuotojui sumoka 10 eurų, vairuotojas platformai – minėtą komisinį, šiuo atveju – 2,5 euro. Tačiau „Bolt“ atveju yra kitaip“, – sako Tomas.
Anot jo, vairuotojas negauna pinigų iš keleivių, nes labai mažas procentas moka grynaisiais, dažniausiai mokestis už kelionę nuskaičiuojamas tiesiai iš kliento kortelės, kuri pridėta prie programėlės.
„Jeigu kelionė kainavo 10 eurų, tiek „Bolt „ir nuskaičiuoja nuo keleivio kortelės, o vairuotojui „Bolt“ perveda 7,5 euro (jau po komisinio). T.y. vairuotojas faktiškai gavo ne 10 eurų ir sumokėjo 2,5 euro komisinių, o 7,5 euro faktinių pajamų. Trumpai tariant, vairuotojas suteikė paslaugą „Bolt“ platformai už 7,5 euro, o „Bolt“ platforma savo klientui perpardavė paslaugą už 10 eurų ir uždirbo 2,5 euro. Bet nuo šio uždarbio „Bolt“ nesumoka valstybei mokesčių, o perkelia juos vairuotojui pateikdamas metinę deklaraciją (dabar visos platformos automatiškai privalo VMI teikti duomenis apie vairuotojų gaunamas pajamas). „Bolt“ VMI pateikia informaciją, kad vairuotojas gavo 10 eurų pajamų ir patyrė 2,5 euro išlaidų“, – tvirtina vyras.
Jis nesupranta, kodėl vairuotojai verčiami mokėti PVM nuo įsigyto komisinio, kurio faktiškai esą nemokėjo.
Tomo pyktis iš esmės kyla dėl to, kad vairuotojai turi prievolę mokėti atvirkštinį PVM, tačiau naujai platforma pradedantys naudotis pavežėjai Lietuvoje visuomet perspėjami, kad jie patys atsako už mokesčių mokėjimą.
Be to, VMI 15min paaiškino, kad kriminalo čia nėra – visa suteiktos paslaugos kaina – 10 eurų – ir yra laikoma pajamomis, o už jų deklaravimą atsakingi patys pavežėjai.