Nelaimingas įvykis ir nauji verslo vėjai
„Mūsų šeimos verslui „Burbuliukas ir Co“ – jau tuoj 26-eri metai! Versle dalyvauja jau dvi kartos, tačiau pamažu, viena koja, pradeda į jį žengti ir trečioji. Taigi, kokia ta mūsų šeimos verslo istorija? Labai permaininga“, – pasakoja įmonės direktorė I.Tribušienė.
Prieš beveik 26 metus įkurtas verslas pradžioje turėjo kitą viziją. Verslo įkūrėjas, Ingos tėtis Vytautas Kriovė, Pasvalyje pradėjo prekiauti statybos gulsčiukais – nuo to ir kilo įmonės pavadinimas.
Tačiau, anot pašnekovės, nutiko skaudi istorija, nulėmusi tėčio verslą „pasisukimą“ visai kita kryptimi – 33 metų, jaunas ir sportiškas V.Kriovė su šeima išvyko atostogauti prie ežero, kur po neatsargaus šuolio į vandenį susižalojo kaklo slankstelius ir prarado galimybę judėti.
„Kadangi nuo gulėjimo pradėjo vertis negyjančios žaizdos, šeima, ieškodama galimybių, kaip padėti, sužinojo apie elektrolizės metodu apdorotą vandenį (rūgštinį vandenį), kuris žaizdas dezinfekuoja bei skatina atsinaujinti ląsteles. Ir, laimei, jis padėjo. Vytautas tuomet davė žodį, kad pasveikęs ir pakilęs iš lovos, pradės gaminti prietaisus ir Lietuvoje, kad jonizatoriai būtų prieinami visiems“, – pasakoja Inga.
Verslas pamažu įsibėgėjo – penkiuose didžiuosiuose šalies miestuose atsidarė firminės parduotuvės, o prie veiklos prisijungė ir dukra Inga su vyru Sigitu, kurie greitu metu pradėjo aktyvią plėtrą užsienyje.
„Žmonėms pristatinėdami sveikatinančias jonizuoto vandens savybes greitai pastebėjome, kad cheminės formulės jiems mažai ką sako. Dėl šios priežasties pradėjome gyvai demonstruoti, kaip toks vanduo pakeičia daržovių, vaisių, apskritai maisto skonį – tai sukeldavo visiškai kitokį efektą. Taip ir kilo idėja firminėse parduotuvėse atidaryti mini barą“, - sako I.Tribušienė.
Neįprastas sulčių baras ir tarptautiniu mastu įvertinta pakuotė
Pirmieji Vilniuje ir Šiauliuose atidaryti barai siūlė tik sultis ir trintus vaisių-daržovių kokteilius, tačiau, anot Ingos, lankytojai neretai pasigesdavo ir sveikų užkandžių. Taip kilo mintis atidaryti kitokį salotų barą, kuriame pagrindinį vaidmenį atliktų šarminis vanduo – 2017 m. duris atvėrė pirmasis „Fresh Post” baras. Šiandien jau veikia trys barai Vilniuje ir Kaune.
„Vienas pagrindinių iššūkių vystant „Fresh Post“ idėją buvo suderinti kokybišką maistą ir greitį – kad salotas būtų patogu valgyti ir darbe, ir gamtoje, ir parke ant suoliuko. Pakuotė turėjo būti ne tik estetiška, funkcionali, bet ir atitikti bendrą baro koncepciją – šeima nenorėjo jokių asociacijų su azijietišku maistu, jokio plastiko.
Vandens jonizatorių gamybos procese ne kartą bendradarbiavome su akademine bendruomene, todėl į pagalbą ją pasitelkėme ir šįkart – taip drauge su mokslo atstovais buvo sukurta unikali „Fresh Post“ dėžutė. Savaime suyranti, be jokių klijų pagaminta popierinė pakuotė sumaniai viduje talpina bandelę, padažo indelį ir salotas, o vienu judesiu iš dėžutės pavirsta patogia lėkšte“, – pasakoja Inga Tribušienė.
Visas darbas dėl pakuotės greitai pasiteisino – 2017 m. vykusiuose „Nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose“ (NAPA) „Fresh Post“ laimėjo bronzą ir buvo įvertinta „Gero Dizaino“ diplomu. Tačiau didžiausias įvertinimas šeimai yra ne tik laimėti tarptautinių parodų apdovanojimai – svarbiausia patenkinti klientai, partneriai bei įmonės darbuotojai.
Į verslo veiklą pamažu žengia jau trečia karta
„Taigi, tokia šeimos verslo istorija – permaininga, bet vis dar sėkmingai gyvuojanti ir prisitaikanti prie laikmečio pokyčių. Matyt, to sėkmė ir yra šeima, kurioje skirtingos kartos įdeda skirtingą indėlį į verslą“, – sako Inga.
Įmonės direktorė I.Tribušienė atstovauja jau antrą šio šeimos verslo kartą. Anot jos, verslo perdavimas turėjo savų iššūkių – kadangi įmonės vairas buvo perduotas sudėtingu metu, pasitinkant netikėtus pavasario iššūkius, buvo būtini greiti ir netradiciniai sprendimai, skubus darbų perskirstymas.
Į verslą pamažu jungiasi jau ir trečioji karta – Ingos vaikai: „Visi šeimos nariai išsako nuomonę apie naujus produktus, atžalos pagelbėja atliekant daugybę smulkių darbų. Nekeista, kad 19-metis sūnus klausimą apie studijas formulavo šeimos verslo kontekste – kokių mokslų siekti, kad „Burbuliuke“ tiktų į komercijos direktorius. Atrodytų, kad labai paprasta tęsti tai, kas pradėta, tačiau tuo pačiu –labai didelė atsakomybė ne tik prieš save, bet ir prieš visą šeimą“.
Anot Ingos, didžiausia pamoka yra ta, kad nėra nieko neįmanomo, visur yra svarbiausi žmogiški santykiai ir išlaikyta pagarba. Paklausta, kokį patarimą duotų pradedantiesiems šeimos verslams, pašnekovė akcentuoja šeimos santykių svarbą.
„Svarbu labai gerai pasverti ir įsivertinti Jūsų šeimos atskirų narių charakterio savybes. Šeimos versle reikalingas aukštasis pilotažas, norint nesupinti namų ir darbų, tačiau toli gražu ne kiekvienam pasiseka neparsinešti darbų į namus. Griežtos taisyklės ir jų laikymąsis kiekvienam šeimos nariui – neatsiejama bendrų darbų sąlyga. Taip pat labai svarbu išmokti išgirsti kitos pusės argumentus ir ieškoti kompromisų“, - sako Inga.
UAB „Burbuliukas ir Co“ daug metų yra Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų narys, o nuo praėjusių metų – ir Vilniaus. Įmonės direktorė Inga Tribušienė taip pat priklauso Verslo moterų tinklui.
Šiuo metu „Fresh Post“ kviečia prisidėti prie socialinės akcijos „Padovanok pietus medikams“, daugiau apie tai - čia.