Nepasimaukite: sukčiai nusitaikė į Lietuvos pašto klientus

Sukčiai nusitaikė į Lietuvos pašto klientus. Bendrovė perspėja, kad gavus įtartiną žinutę, jokiu būdu nespausti ant nuorodos, jei nenorite prarasti savo pinigų.
Sukčiai nusitaikė į Lietuvos pašto klientus.
Sukčiai nusitaikė į Lietuvos pašto klientus / 15min montažas

15min gavo žinutę, kuri pasiekė ir ne vieną iš Lietuvos pašto klientą.

„Jūsų daiktas atvyko į sandėlį, bet negali būti pristatytas dėl neišsamaus adreso. Norėdami atnaujinti adresą, paspauskite link. Jei jis vėluojamas ir nebus perdirbtas, grąžinsime jį perdirbti“, – šios žinutės kalba netaisyta.

Erkano nuotr./Sukčių žinutė
Erkano nuotr./Sukčių žinutė

Lietuvos pašto Saugos ir prevencijos departamento vadovas Andrius Varnelis 15min teigė, kad Lietuvos paštas reguliariai įspėja savo klientus dėl sukčių, prisidengiančių bendrovės vardu.

„Sukčiai bando pasinaudoti pašto vardu ir išvilioti gyventojų pinigus bei duomenis kaskart pasitelkdami vis naujus ir įvairesnius būdus. Pastarosiomis dienomis sukčiai pradėjo naudoti naują apgaulingų internetinių žinučių platinimo būdą, t. y. pasitelkia grupinius RCS pranešimus ir vieną žinutę adresuoja iš karto keliems Lietuvos gyventojams“, – komentavo A.Varnelis.

Pasak jo, tolimesnis sukčiavimo scenarijus toks pats, kaip ir buvo naudojamas iki šiol, t. y. raginimas spausti žinutėje prisegtą internetinę nuorodą ir suvesti asmeninę informaciją bei mokėjimo kortelės duomenis, tokiu būdu užvaldant pinigus.

Nuo 2023 m. gegužės mėn. į Lietuvos paštą oficialiai jau kreipėsi daugiau kaip 1000 Lietuvos gyventojų, kurie pranešė apie neteisėtai panaudojus Lietuvos pašto pavadinimą ir prekės ženklą įvykdytas sukčiavimo atakas, kurių metu minėti asmenys gavo apgaulingas trumpąsias žinutes. Bendradarbiaujant su Nacionaliniu kibernetinio saugumo centru Lietuvos paštas operatyviai inicijavo ir užblokavo daugiau kaip 240 skirtingų apgaulingų internetinių nuorodų.

„Kadangi šiuo metu visi Lietuvos pašto vardu prisidengiančių sukčių pranešimai yra siunčiami tik iš skaitinių telefono numerių, tai galėtų būti greitas atpažinimas, kad žinutė yra ne Lietuvos pašto. Lietuvos paštas niekada nesiunčia SMS pranešimų, kuriuose siuntėjo adresas užsienietiškas ar lietuviškas bet koks skaitinis telefono numeris“, – atkreipė dėmesį A.Varnelis.

Jis teigė, kad originaliuose Lietuvos pašto siunčiamuose pranešimuose niekada nėra prašoma suvesti mokėjimo kortelių ar asmens duomenų ir nebūna nuorodų į tiesioginius mokėjimus.

„Apmokėti už bendrovės teikiamas paslaugas galima tik prisijungus prie savitarnos ir naudojant elektroninę bankininkystę. Siuntas patogiai sekti galima oficialiame tinklalapyje adresais lietuvospaštas.lt arba post.lt.“, – pabrėžė jis.

Todėl gyventojų, gavusių įtartiną pranešimą, jis prašė nepateikinėti jokių mokėjimo kortelės duomenų ir neatlikti jokių mokėjimų.

„Tuo atveju, jeigu paspaudėte nuorodą ir suvedėte mokėjimo kortelės duomenis, patariame nedelsiant susisiekti su banku, o nukentėjus – kreiptis į policiją“, – ragino A.Varnelis.

Anot jo, siekdamas užkirsti kelią sukčių siautėjimui, Lietuvos paštas taip pat kviečia gyventojus, gavusius įtartinus pranešimus su bendrovės vardu, apie juos pranešti adresu prevencija@post.lt. Informaciją apie sukčių veiksmus bendrovė, pasak A.Varnelio, visuomet perduoda atsakingoms institucijoms ir inicijuoja jų blokavimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų