Parduotuvė Votforde atidarymui buvo paruošta per 7 savaites, projekto vystytojai dirbo ir paskutinę naktį, mat, kaip 15min pasakojo jie atidarymo išvakarėse, kiekviena diena dėl aukštos nuomos ir darbo jėgos kainos yra brangi, todėl visas laikas iki atidarymo ir buvo išnaudotas kaip įmanoma geriau.
Prieš pat parduotuvės atidarymą 15min kalbėjosi su Nerijaus Numavičiaus kontroliuojamo holdingo „Primrose Heath Limited“ valdybos nariu Aurelijumi Burda ir holdingo antrinės įmonės „Lenus Trading Limited“, valdančios parduotuvę, vadovu Tomu Rupšiu.
Pirma savo prekės ženklo parduotuvė
„Lenus Trading Limited“ jau valdo tris „convenience“ (liet. patogių, mažo formato parduotuvių tinklo) parduotuves „Nisa Local“. Tiesa, pastarosios veikia franšizės pagrindu, o „Haute Spot“ bus pirmoji nuosavo prekės ženklo parduotuvė.
A.Burda, paprašytas nurodyti skirtumus tarp šių parduotuvių, sakė, kad „Nisa Local“ yra didesnės (150-200 kvadratinių metrų ploto) parduotuvės, be to, jų asortimentas – didesnis nei naujos „Haute Spot“ parduotuvės.
Jis pasakojo, kad ką tik atidarytoje parduotuvėje yra 900 skirtingų pavadinimų prekių, įskaitant ir kavą bei karštą maistą, kuris, beje, gaminamas parduotuvėje esančioje nedidelėje virtuvėje. Čia, A.Burdos teigimu, bus kepama ir duona.
„Haute Spot“ parduotuvėje galima įsigyti tiek maisto produktų namams, tiek karšto maisto su kava pietums ar vakarienei. Londonietis, skubantis į biurą, gali patogiai užsukti į šalia esančią parduotuvę, nusipirkti sriubos ar kitą karštą patiekalą su kava, prigriebti kokį nors vaisių ir eiti į biurą pavalgyti. O iš biuro, grįždamas namo, mūsų pirkėjas gali nusipirkti tai, kas reikalinga pasiruošti vakarienę namuose. Nemažas iššūkis yra mažame parduotuvės plote sutalpinti tokį asortimentą, bet, esu įsitikinęs, šį iššūkį sėkmingai įveikėme“, – kalbėjo A. Burda.
Restorane papietauti niekas neturi laiko
Skaičiavome žmonių srautą, bandėme įvertinti, kiek galime turėti klientų, kokia gali būti parduotuvės apyvarta, kad galėtume išgyventi. Ten ir nuoma yra brangesnė, bet ir srautai yra didesni, – pasakojo A.Burda.
Pusmetį Londone gyvenantis A.Burda pasakojo, kad gyventojų įpročiai čia kitokie nei Lietuvoje – visi labai skuba, ir mažai kas turi progą per pietus pavalgyti restorane, kaip kad tai yra įprasta Lietuvos biurų darbuotojams. Jis atviravo, kad iš ne vienkartinių indų dažniausiai pavalgyti pavyksta tik vakarais ir savaitgaliais.
„Dieną per pietus laiko tokiam dalykui nėra – skubi leki ir griebi kažką. Čia yra kitoks tempas“, – kalbėjo A.Burda. Būtent dėl to parduotuvei buvo rasta judri gatvė, kuria skubantys žmonės pirktų tiek produktus sau į namus, tiek greitus pietus.
Projekto vystytojai kalbėjo, kad parduotuvė nebus brangi – kainos yra panašios kaip ir prekybos centruose.
„Tempas čia tikrai skiriasi nuo tempo Lietuvoje. Kai tu išeini į miestą, važiuoji metro, važiuoji traukiniais, matai, koks yra tempas žmonių, labai natūralu, kad kyla mintis kažką jiems padaryti.
Rinkomės gatves, kur matėme, kad žmonių srautas yra pakankamai didelis. Skaičiavome žmonių srautą, bandėme įvertinti, kiek galime turėti klientų, kokia gali būti parduotuvės apyvarta, kad galėtume išgyventi. Ten ir nuoma yra brangesnė, bet ir srautai yra didesni“, – pasakojo A.Burda.
T.Rupšys pridūrė, kad pats parduotuvės įrengimas truko 7 savaites, tačiau idėja vystyta nuo praėjusio rugsėjo. Buvo sprendžiama dėl interjero, asortimento ir kitų dalykų.
Planavo „smagią“ vietą jaunimui
„Convenience“ parduotuvė nėra kažkas naujo britams. Atvirkščiai – daug jų jau yra labai senos, nemodernios.
„Matome nišą, kad trūksta modernumo, šviežumo. Tai yra „cool“ vieta jaunimui ateiti“, – A.Burda jau keliolika metų Londone veikiančias tokio tipo parduotuves vadino pasenusiomis, atgyvenusiomis.
Nors Votforde, kaip ir kitur Londone, lietuvių yra nemažai, lietuviškų prekių „Haute Spot“ kol kas nesiūlys.
„Čia yra prekiaujama daugiausia šviežiais produktais. Ir lietuviškų produktų kol kas nėra, nors svarstome visas galimybes. Matome daug iššūkių dėl produktų atsivežimo iš Lietuvos, todėl kol kas daugiausia yra vietiniai tiekėjai“, – vis tik A.Burda neatmeta galimybės ateityje pasiūlyti ir ką nors lietuviško.
Jis pasakojo, kad, kuriant parduotuvės koncepciją, teko atsižvelgti ir į besikeičiantį britų, kurie nori maitintis sveikiau, gyvenimo būdą: „Jokia staigmena matyti metro sėdintį bankininką, kuris valgo sumuštinį, turi sveiko gėrimo ir morkų maišelį. Sveika gyvensena yra aktuali.“
Kol kas į Lietuvą plėstis dėl kitokio gyvenimo būdo „Haute Spot“ neketina, tačiau mąsto apie veiklą kituose didmiesčiuose. Tik daugiau detalių, kol neišbandys ką tik atidarytos parduotuvės, viešinti apie galimą plėtrą nenori.
Naujoje parduotuvėje šiuo metu dirbs 5 žmonės, iš kurių 2 – lietuviai.
Po naujos parduotuvės atidarymo „Lenus Trading Limited“ priklauso 4 parduotuvės: „Haute Spot“ ir trys „Nisa Local“ „convenience“ formato parduotuvės, veikiančios franšizės pagrindu. 2017 m. „Lenus Trading Limited“ pajamos sudarė 4,6 mln. GBP.