Savo racijas išsiuntė į Ukrainą
Kaip ir dalis lietuvių savanorių, Jonas taip pat buvo nuvykęs į nuo Rusijos agresijos besiginančią Ukrainą. Tuo metu, kai jis lankėsi karo niokojamoje šalyje, piniginės paramos organizacijoms dar netrūko, tačiau trūko kai kurių daiktų.
„Realiai dronų parduotuvėje nėra, „Armijai ir civiliams“ neturėjo nė vieno bent kiek maskuojančio rūbo ar kariškos kuprinės, racijų pardavėjai neturėjo. O aš va – turiu. Ir šiaip kartais darbe naudoju. Ne kasdien, bet kai reikia – tai reikia. Visus 6 vienetus „Baofeng“. Kaip ir galėčiau juos nuvežti kitu važiavimu, ten kur jos tikrai bus reikalingos kasdien“, – savo feisbuko paskyroje rašė jis.
Vyras naujas racijas užsisakė iš populiarios Kinijos internetinės parduotuvės „Aliexpress“ – jis planavo turimas racijas nuvežti į Ukrainą, o gavęs siuntinį naująsias racijas toliau naudoti darbo tikslais.
Po kelių savaičių jis gavo pranešimą, kad racijos jau Lietuvoje. Tuomet vėl rengėsi važiuoti į Ukrainą, todėl ten nusivežė ir turėtas racijas, o grįžęs planavo atsiimti naujųjų racijų siuntą „Lietuvos pašte“.
Tačiau ne viskas taip paprasta, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio.
Negavo vienos siuntos
Gavęs elektroninius laiškus su prašymu deklaruoti siuntas, vyras tą ir padarė.
„Užsakymas nusiųstas per du siuntinius, vertė nemaža ir, žinoma, kad kinas nurodė mažesnę siuntinio vertę. Teks parodyti, kiek pervedžiau pinigų už prekes, ir susimokėti į biudžetą. Viskas tarsi turi būti paprasta. Savitarnoje nurodai siuntos numerį, savo visus duomenis (email, tel. nr.) prisegi ekrano nuotraukas iš „Aliexpress“, išrašą iš banko“, – rašė Jonas.
Tačiau netrukus jis gavo du automatinius elektroninius laiškus, kuriuose pareikalauta papildomų duomenų, nedetalizuojant, ko tiksliai prašoma.
Susisiekęs su Lietuvos paštu, vyras išgirdo, kad perkant internetu jam buvo pritaikyta nuolaida, todėl jis turįs pateikti duomenis apie tai – atsiųsti ekrano nuotrauką.
Vyro teigimu, jis buvo patikintas, kad informacija bus perduota muitinei. Vadinasi, teliks susimokėti muitą. Prabėgus kuriam laikui, Jonas gavo pranešimą dėl muito, kurį nedelsdamas susimokėjo. Gavęs žinutę apie siuntą paštomate, apsidžiaugė, tačiau atvykęs pasiimti išvydo, kad viena siuntos dalis dingusi.
Patikrinęs kitos siuntos numerį, pamatė, kad negauta siunta jau pakeliui atgal į Kiniją. Vyras pasakojo vėl skambinęs į Lietuvos paštą, tačiau išgirdo, jog kitai siuntai reikėjo pateikti lygiai tuos pačius įrodymus. Jų negavęs paštas esą išsiuntė siuntą atgal.
„Kažkodėl kainą muito apskaičiavo už abu siuntinius, kažkaip ten viską matė, kai reikia mokesčius apskaičiuoti, o čia niekas nė nesiteikia pasitikslinti. Įdomu, kam registruojant reikia savo telefono numerį nurodyti, jeigu niekam nekyla noras paskambinti, jeigu kyla klausimų?“ – retoriškai klausė Jonas.
Maža to, visos informacijos apie siuntą per Lietuvos pašto savitarną pamatyti, pasak jo, neįmanoma, nematyti ir telefoninių pokalbių ar susirašinėjimų su konsultantu, o nuosavoje pašto dėžutėje tėra išlikę automatiniai laiškai, raginantys pateikti papildomus duomenis.
„Dabar yra dvi pretenzijos. Viena į Kiniją, kad grąžintų pinigus, nes prekė manęs nepasiekė. Kita – paštui, kad perskaičiuotų muitą. Pinigų teks, be abejo, palaukti, nes jiems tikrai niekur nereikia skubėti“, – situacija konstatuoja Jonas ir pridūrė, kad racijų Lietuvoje vis dar neįmanoma nusipirkti iš tiekėjų.
15min perklausus, ar situacija nepasikeitusi, pirmadienį jis teigė, kad pardavėjas iš Kinijos pranešė, jog pinigus grąžins, tačiau iš pašto jis nesulaukęs jokių žinių.
Perskaičiuos mokesčius
Susisiekus su Lietuvos pašto atstovu Luku Zadaracku, šis 15min sakė, kad Lietuvos paštas visas siuntas deklaruoja remdamasis kliento pateiktais duomenimis.
„Tai reiškia, kad informacijos apie siuntos skaidymą į kelias dalis mes negauname, jeigu jos ir ją pagrindžiančių dokumentų nepateikia pats klientas“, – paaiškina L.Zadarackas.
Jis pažymėjo, kad minėto kliento siunta iš Kinijos į Lietuvą buvo gabenama padalinta į dvi dalis (paketus).
„Tokiu atveju klientas, deklaruodamas vieną iš siuntos dalių, deklaravimo platformos formoje turi tai pažymėti ir pridėti dokumentus, tinka ir ekrano nuotraukos, kuriuose matosi, kad užsakymas padalintas į dvi dalis, bei kokie yra abiejų paketų siuntų numeriai. Šiuo konkrečiu atveju to padaryta nebuvo, o klientas Lietuvos paštą apie tai, kad siuntinys susideda iš dviejų dalių, informavo tik liepos 1 d., kuomet viena iš siuntos dalių jau buvo grąžinta atgal į Kiniją“, – sakė L.Zadarackas.
Ant klientą pasiekusio paketo buvo įvardinti du siunčiami daiktai. Pasak Lietuvos pašto atstovo, ši informacija sutapo su kliento pateiktais prekių užsakymo patvirtinimais, remiantis kuriais ir buvo apskaičiuoti mokesčiai už siuntą.
Jis žadėjo, kad mokesčiai už siuntą klientui bus perskaičiuoti artimiausiu metu, su juo jau susisiekė Lietuvos pašto klientų aptarnavimo specialistai.
Vis dėlto susisiekus su J.Babravičiumi penktadienį šis 15min patvirtino, kad Lietuvos pašto atstovai iš tiesų keletą kartų skambino, prašydami pateikti papildomų duomenų.
„Pateikiau juos, bet apie muito perskaičiavimą duomenų neturiu“, – patikino jis.