Netekote darbo? Štai kokių dalykų nereikėtų skelbti socialiniuose tinkluose

Sulaukėte telefono skambučio ar elektroninio laiško, kurio bijo kiekvienas darbuotojas – jus atleido iš darbo. Nesvarbu, kokius pažadus jums dalija darbdavys, ateitis atrodo neaiški. Tačiau kad ir kokie nusivylę esate, kai kurių dalykų po atleidimo savo „LinkedIn“ įrašuose skelbti nereikėtų. Kokie jie?
„LinkedIn“
„LinkedIn“ / 123RF.com nuotr.

Pastaraisiais mėnesiais tūkstančiai žmonių pasaulyje neteko darbo – ypač ši tendencija išryškėjo Jungtinėse Amerikos Valstijose. Didelės technologijų korporacijos paskelbė mažinančios savo darbuotojų skaičių. Tarp jų – „Amazon“, „Meta“, „Twitter“, „Microsoft“, „Paypal“, „Yahoo“ ir kitos įmonės.

Kaip rašo „Fortune“, nusivylę darbuotojai „LinkedIn“ dalijasi savo istorijomis apie tai, kaip neteko darbo, ir kokią įtaką tai jiems padarė. Viena būsima mama parašė, kad apie tai, jog prarado darbą, sužinojo, kai ryte negalėjo prisijungti prie savo darbinio kompiuterio.

123RF.com nuotr./„Microsoft“
123RF.com nuotr./„Microsoft“

Tačiau ekspertai perspėja, kad šios pykčio, panikos ar baimės akimirkos negali sužlugdyti jūsų galimybių ieškant kito darbo.

Štai kokias raudonas vėliavėles potencialus darbdavys gali aptikti jūsų „LinkedIn“ įrašuose apie atleidimą iš darbo.

Nerašykite tada, kai esate supykę

Shelley Crane, žmogiškųjų išteklių konsultavimo įmonės „Robert Half“ rinkos direktorė, „Fortune“ sakė, kad netinkama žinutė gali „pakenkti“ ateities perspektyvoms, ir pridūrė: „Nepakliūkite į spąstus ir nepulkite skelbti neigiamų dalykų apie savo ankstesnį darbdavį arba smulkmenų apie tai, kaip praradote darbą, net jei būdas, kuriuo tai buvo padaryta, nebuvo idealus.“

Sutelkite dėmesį į savo pasiekimus, o ne į darbo praradimą

Ekspertai akcentuoja, kad norint būti pastebėtam reikia atnaujinti savo „LinkedIn“ profilį.

123RF.com nuotr./Atleidimas iš darbo
123RF.com nuotr./Atleidimas iš darbo

„Pasidalykite savo pasiekimais, papasakokite, už ką buvote atsakingi, ir pabrėžkite savo vertę. Tai svarbiau nei tai, kaip palikote pareigas“, – sakė Jungtinėje Karalystėje įsikūrusios skaitmeninės įdarbinimo įmonės „Salt“ pasaulinė rinkodaros vadovė Jennifer Wood.

Neminėkite buvusių kolegų

Nebent norite padėkoti.

Pasak vadovų įdarbinimo įmonės „Bentley Lewis“ įkūrėjo Lewiso Maleho, daugybę naujų darbo pasiūlymų gali pateikti buvę bendradarbiai, ypač jei išeinate iš didesnės įmonės.

Jo žinutė paprasta: „Visada išeikite grakščiai. Kad ir kaip jaustumėtės, niekada nežinote, kada vėl susitiksite. Tai sunku, ypač kai reikia apmokėti sąskaitas, bet išeikite gražiai. Tai atsipirks tūkstanteriopai“, – tikino L.Maleh.

123RF.com nuotr./Kolegos ginčijasi
123RF.com nuotr./Kolegos ginčijasi

Jis patarė neminėti įrašuose kolegų pavardžių, nebent norite atsidėkoti už pagalbą.

„Tai labai blogas žingsnis. Jie visada tai prisimins, o tiek daug darbo pasiūlymų gali ateiti per žmones, kuriuos pažįstate arba su kuriais dirbote“, – akcentavo ekspertas.

Pasiruoškite pokalbiams, kai paskelbsite, kad ieškote darbo

Paskelbus, kad ieškote darbo, ko gero, būsite kviečiami į darbo pokalbius, o tam svarbu pasiruošti. Pasak S.Crane, jei netekote darbo, geras sprendimas būtų šiek tiek atsitraukti, apsvarstyti, ko norite iš kito darbo ir kada norėtume jį pradėti.

Vida Press nuotr./Moteris laukia pokalbio dėl darbo
Vida Press nuotr./Moteris laukia pokalbio dėl darbo

„Įsitikinkite, kad aiškiai ir glaustai nurodote savo įgūdžius ir patirtį, įvardijate jus dominančias darbo vietas“, – sakė ekspertė.

Būkite aktyvus, net jei nedirbate

Alisteris Stirlingas, „Stirling Careers Consultancy“ konsultantas, sakė, kad visada skatina savo klientus savanoriauti ir lankyti trumpalaikius kursus, kol jie ieško kito darbo.

Jis paaiškino, kad tai ne tik gali tapti pranašumu per darbo pokalbius, bet ir parodyti, jog esate aktyvus žmogus.

Neskelbkite apie konfidencialias užduotis, kurias atlikote ankstesniame darbe

Kruopščiai atnaujinamas profilis, kuriame dalijatės savo profesiniais pasiekimais, privalumais ir baigtais kursais, atrodo gerai, tačiau nepaslyskite ir neskelbkite įrašų apie konfidencialias užduotis, kurias atlikote savo ankstesniame darbe.

„Taip pat nereikėtų ir pernelyg dažnai atnaujinti savo profilio, dalytis kiekvienu asmeninio ir profesinio gyvenimo pokyčiu bei asmeninėmis nuotraukomis platformose, kurios skirtos darbui“, – sakė „FlexJobs“ karjeros ekspertas Dougas Ebertowskis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis